Gjest bare gjest.. Skrevet 17. august 2003 #1 Skrevet 17. august 2003 Hei alle sammen! Jeg har vanlig kommunegrått hår som ser utrolig livløst og fettet ut... Jeg vil gjøre noe med det, enten farge det i en mørkere tone eller kanskje bare prøve en hårkur! Noen tips kanskje? Jeg vil gjøre "forandringa" før skolen begynner på onsdag. Hvis jeg farger det, hvilken farge er bra? Har hørt at farger med amoniakk er skadelig på håret?! Jeg vet at Clairol Herbbal Essences hårfarge ikke inneholder amoniakk. Denne er kanskje bra da?? Hva er best, toning eller permanent? Hvis jeg begynner å farge håret nå, må jeg da farge det regelmessig for å unngå ettervekst? Det skremmer meg litt å "måtte" gjøre det resten av livet... Takk på forhånd! Jente 17...
Gjest Lea Skrevet 17. august 2003 #2 Skrevet 17. august 2003 Kjøp en hårfarge som vaskes ut etter 20 vask (eller noe sånt). Da slipper du ettervekst og kan velge om du vil farge på nytt etterpå. Ikke velg en farge som er for langt unna din naturlige hårfarge, da blir det gjerne litt skjoldete (ettersom du skal farge det selv). Men alle typer farge sliter på håret, særlig de permanente. Kjøp en hårkur i samme slengen og bruk den flittig.
BlackCat Skrevet 19. august 2003 #3 Skrevet 19. august 2003 Kjøp gjerne en slags glansvask eller noe som holder 5-7 hårvask, for i praksis holder de ofte lengre. Jeg brukte Loreal Casting for endel år siden, som liksom skal holde 20 vask. Etter et år hadde jeg merkbart skille fremdeles!!! :o :o :o Har riktig nok endel å si om du har tendenser til tørt hår, for da sitter de bedre fast.... Mitt råd er derfor - hvis du ikke har noen erfaring med det på ditt hår, så vær forsiktig til å begynne med, til du får erfaring med de ulike merkene. Kjøp evt. glansvask til hjemmebruk hos en frisør.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå