Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har laget en database for registrering av analyseresultat. Det blir registrert flere analyseresultat i hver post (en post for hver dato). Ved hjelp av filtrert spørring får jeg ut rapport over poster som inneholder analyseresultat over en viss grense, men også resultat under grensen vil vise i de aktuelle postene. Nå skal antall prøver over denne grensen summeres, men hvordan skal jeg unngå at også resultatene under grensen kommer med ved opptelling? Funksjonen Antall tar med seg alle resultater, og funksjonen Antall.Hvis fungerer i Excel men jeg får det ikke til å fungere i Access. Går det eventuelt å legge inn et filter i spørringen som gjør at resultat under grensen ikke kommer med i rapporten i det hele tatt? Takknemlig for svar....

• 3 uker senere...
Skrevet

Ved hjelp av filtrert spørring får jeg ut rapport over poster som inneholder analyseresultat over en viss grense, men også resultat under grensen vil vise i de aktuelle postene.

Hmm. Her skjønte jeg ikke helt hva du mente. Hvis resultater både over og under grensen vises likevel, hva gjør egentlig spørringen du har?

Forøvrig er det ingen sak i Access å få ut kun de resultatene du ønsker i hvert tilfelle. Du må bare lage spørringene riktig.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...