Gjest Gjest Skrevet 28. oktober 2009 #21 Del Skrevet 28. oktober 2009 Her har vi jo også en fin en. Den er jo helt utrolig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 28. oktober 2009 #22 Del Skrevet 28. oktober 2009 Denne har jeg hørt mange versjoner av. Men har aldri trodd på den, da det ikke er så enkelt å bli smittet av HIV. Neida, men de færreste viste det i 1985 da min tidligere kollega fortalt den til meg. Og som nevnt: hun var et menneske jeg oppfattet som troverdig, og da hun fortalte at det gjaldt en kollega av hennes mann...vel - da trodde jeg på det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Glør Skrevet 28. oktober 2009 #23 Del Skrevet 28. oktober 2009 Den om paret som er på handletur i Mexico og så blir ungen borte gikk nettopp på friendslista mi på facebook, med tilhørende youtube-video. 25 minutter etterpå finner de igjen ungen, og da er den allerede drept, tømt for involler, og de holder på å sy kokain inn i den. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tabris Skrevet 28. oktober 2009 #24 Del Skrevet 28. oktober 2009 Den om paret som er på handletur i Mexico og så blir ungen borte gikk nettopp på friendslista mi på facebook, med tilhørende youtube-video. 25 minutter etterpå finner de igjen ungen, og da er den allerede drept, tømt for involler, og de holder på å sy kokain inn i den. Er det en vandrehistorie? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lilljan Skrevet 28. oktober 2009 #25 Del Skrevet 28. oktober 2009 Vi har jo denne, som jeg håper er en vandrehistorie. Ett ektepar skal på sydentur. De er pakket og klar og venter på barnevakten som skal passe barnet mens de er på ferie. Etterhvert som avreise nærmer seg og barnevakten ikke dukker opp. Siden barnevakten er like rundt hjørnet velger de å ta taxien til flyplassen. De plasserer barnet i barnestolen slik at det er trygt til barnevakten kommer. En uke etterpå kommer de hjem og finner barnet i barnestolen død. Barnevakten hadde en ulykke på vei til ekteparet og kom derfor aldri frem og barnet ble sittende i stolen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tabris Skrevet 28. oktober 2009 #26 Del Skrevet 28. oktober 2009 Ja, den har jeg også hørt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kara W Skrevet 28. oktober 2009 #27 Del Skrevet 28. oktober 2009 Bonsai kittens har jo dukket opp ganske mange ganger, selv om det nå er et par år siden jeg så den sist. Siden ser ut til å være tatt ned også. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anjah Skrevet 28. oktober 2009 #28 Del Skrevet 28. oktober 2009 En moderne vandrehistorie er vel dama som skulle til gynekologen og skulle "freshe" seg opp og lånte godlukt av datteren som viste seg å være glitter til gynekologens lattermilde overraskelse. Hadde ei venninne en gang som nektet å gi seg på at dette hadde skjedd venninnen til moren hennes og at ikke bare var en vandrehistorie. Enda jeg fullførte historien før hun var ferdig (og dette var i voksen alder). Akkurat denne historien var lagt inn i en av "flause"-spaltene i et ukeblad for noen år tilbake. Husker det veldig godt. Tror ukebladet var Det Nye. Historien var da slik: "Ung kvinne skal til gynekologen for første gang, og ville forsikre seg om at alt så pent og velstelt ut der nede. Dessuten måtte det jo lukte litt greit også, så en spray med litt godlukt var ikke å forakte. Da kvinnen omsider hadde kommet seg til legen og satt i gyekologstolen, utbryter legen: Jøss; Du har virkelig pyntet deg til denne undersøkelsen du! Den unge kvinnen raser ut av stolen og reiser rett hjem, hvor hun så finner ut at hele underlivet er pyntet med glitterspray!" Husker jeg lo fletta av meg da jeg leste dette Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Orthia Skrevet 28. oktober 2009 #29 Del Skrevet 28. oktober 2009 Vi har jo denne, som jeg håper er en vandrehistorie. Ett ektepar skal på sydentur. De er pakket og klar og venter på barnevakten som skal passe barnet mens de er på ferie. Etterhvert som avreise nærmer seg og barnevakten ikke dukker opp. Siden barnevakten er like rundt hjørnet velger de å ta taxien til flyplassen. De plasserer barnet i barnestolen slik at det er trygt til barnevakten kommer. En uke etterpå kommer de hjem og finner barnet i barnestolen død. Barnevakten hadde en ulykke på vei til ekteparet og kom derfor aldri frem og barnet ble sittende i stolen. Dette er en liten omskrevet versjon av en episode fra en roman ("Men tankene mine får du aldri", Sverre Asmervik(?)) 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pesta Skrevet 28. oktober 2009 #30 Del Skrevet 28. oktober 2009 Vi har jo denne, som jeg håper er en vandrehistorie. Ett ektepar skal på sydentur. De er pakket og klar og venter på barnevakten som skal passe barnet mens de er på ferie. Etterhvert som avreise nærmer seg og barnevakten ikke dukker opp. Siden barnevakten er like rundt hjørnet velger de å ta taxien til flyplassen. De plasserer barnet i barnestolen slik at det er trygt til barnevakten kommer. En uke etterpå kommer de hjem og finner barnet i barnestolen død. Barnevakten hadde en ulykke på vei til ekteparet og kom derfor aldri frem og barnet ble sittende i stolen. Dette er faktisk en scene fra boka "Men tankene mine får du aldri". 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest En gjest Skrevet 28. oktober 2009 #31 Del Skrevet 28. oktober 2009 Dette er en liten omskrevet versjon av en episode fra en roman ("Men tankene mine får du aldri", Sverre Asmervik(?)) Ja, den var med der, men jeg hadde faktisk hørt den denne boka ble skrevet, så Asmervik har faktisk rappet den han også. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amanlis Skrevet 28. oktober 2009 #32 Del Skrevet 28. oktober 2009 Det er en vandrehistorie, uten at jeg husker alle detaljene, om en som skulle på seiltur. Underveis gikk vedkommende på grunn. Da noen kom for å hjelpe ham viste det seg at han brukte NAF veibok som sjøkart. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest En gjest Skrevet 28. oktober 2009 #33 Del Skrevet 28. oktober 2009 Jeg kan anbefale boka Den stjålne svigermor og andre vandrehistorier av Bengt af Klintberg. Boka er fra 1987, og neppe i handlen lenger, men den kan fås på et bibliotek. Den inneholder noen av historiene som er nevnt i denne tråden, og mange fler. Det er morsom, og en blir faktisk litt mindre naiv av å lese den. Selv fikk jeg avlært noen historier jeg hadde gått rundt og trodd på, samtidig som jeg ble flinkere til å gjenkjenne en typisk vandrehistorie. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Problematique Skrevet 28. oktober 2009 #34 Del Skrevet 28. oktober 2009 Jeg synes vandrehistorier er fryktelig interessante! Ingen å bidra med selv som jeg kommer på nå, dog. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Glør Skrevet 28. oktober 2009 #35 Del Skrevet 28. oktober 2009 Er det en vandrehistorie? Ja, en ganske typisk en også: http://www.snopes.com/horrors/drugs/deadbaby.asp Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
hjertesukka Skrevet 28. oktober 2009 #36 Del Skrevet 28. oktober 2009 Vandrehistorier kalles vel også avisand? Ok, her er min; -En ektemann kommer for tidlig hjem fra jobben og oppdager kona i sving med elskeren sin. Mannen har tilfeldigvis jobb som sjåfør av en betongbil og fyller elskerens bil med betong. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Eplefe Skrevet 28. oktober 2009 #37 Del Skrevet 28. oktober 2009 Vandrehistorier kalles vel også avisand? Ok, her er min; -En ektemann kommer for tidlig hjem fra jobben og oppdager kona i sving med elskeren sin. Mannen har tilfeldigvis jobb som sjåfør av en betongbil og fyller elskerens bil med betong. Moral: Sjekk hva mannen hennes jobber med før du veiver pikken i henne. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_gjest_* Skrevet 29. oktober 2009 #38 Del Skrevet 29. oktober 2009 Vi har jo denne, som jeg håper er en vandrehistorie. Ett ektepar skal på sydentur. De er pakket og klar og venter på barnevakten som skal passe barnet mens de er på ferie. Etterhvert som avreise nærmer seg og barnevakten ikke dukker opp. Siden barnevakten er like rundt hjørnet velger de å ta taxien til flyplassen. De plasserer barnet i barnestolen slik at det er trygt til barnevakten kommer. En uke etterpå kommer de hjem og finner barnet i barnestolen død. Barnevakten hadde en ulykke på vei til ekteparet og kom derfor aldri frem og barnet ble sittende i stolen. Denne historien stammer fra Sverre Asmersviks roman Men tankene mine får du aldri, en autentisk, ble det sagt, roman om prostitusjon i Oslo, utgitt i 1982. I boken fant de imidlertid barnet dødt i sengen hvor de hadde lagt det, ikke i en barnestol. Barnevakten ble også drept i en kollisjon på vei frem til stedet hun skulle. Jeg klarte aldri tro på historien, for selv om disse foreldrene (moren tidligere luksusprostituert, faren som hun giftet seg med, oppegående forretningsmann) reiste fra barnet før barnevakten kom, noe som jo i seg selv er utrolig, er det jo helt merkelig at de ikke ringte hjem når de kom frem for å forsikre seg om at barnevakten var ankommet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_gjest_* Skrevet 29. oktober 2009 #39 Del Skrevet 29. oktober 2009 Ja, den var med der, men jeg hadde faktisk hørt den denne boka ble skrevet, så Asmervik har faktisk rappet den han også. Asmervik hevder jo at boken hans er autentisk, basert på intervjuer med personer i prostitusjonsmiljøet i Oslo, ergo er det jo meget mulig at historien var kjent før boken ble utgitt i 1982. Men, som jeg skriver i et annet innlegg her, jeg har aldri trodd på den. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 29. oktober 2009 #40 Del Skrevet 29. oktober 2009 En vandrehistorie fra Trondheim: En mann sitter i stolen hos frisøren. Han får en av disse frisørkappene over seg. Etter en stund ser frisørdamen at det rører seg under kappen i en opp-ned bevegelse (les: som om han runket). Hun river av ham kappen mens hun spør hva i h...han driver med. Da ser hun at han bare holder på å pusse brillene sine! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå