Gå til innhold

Moderne vandrehistorier

Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Nope, har ikke trodd på noen av de (hadde ikke hørt halvparten av dem faktisk). Kan ellers anbefale Snopes for de som er interessert i slikt. Mange timer med moro der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En typisk norsk (?) vandrehistorie er vel fortellingen om gutten og mannen med fri barneoppdragelse i butikkøen? Eller om han som forsøkte å stjele en frossen kylling ved å gjemme den under hatten og som svimte av før han nådde kassen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En typisk norsk (?) vandrehistorie er vel fortellingen om gutten og mannen med fri barneoppdragelse i butikkøen?

Kan du fortelle meg den? Kan ikke huske å ha hørt den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan du fortelle meg den? Kan ikke huske å ha hørt den.

En eldre kvinne står i kø på den lokale dagligvarebutikken og skal betale. Bak henne står en mor med en liten gutt. Gutten står og dytter handlevogna mot den eldre kvinnen og den slår i henne flere ganger. Den eldre kvinnen snur seg til guttens mor og spør:

"Kan du be ham om å la være? Det gjør vondt."

Moren svarer: "Nei, han har fri barneoppdragelse."

En mann bak dem i køen overhører dette. Han går bort til kjøleskapene og henter et beger yoghurt, åpner det og tømmer det over hodet til guttens mor, og sier:

"Jeg har også hatt fri barneoppdragelse..."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg gikk inn på denne siden ble msn-adressen min "stjålet", skjedde det til dere andre også? Jeg fikk en beskjed (i samme sort rute som forteller at det har kommet ny mail), der det sto at jeg nå er logget på msn på to steder. I msn-vinduet sto det "tilgjengelig på to steder" der hvor det vanligvis står tilgjengelig/borte/opptatt, og når jeg trykket på den kunne jeg velge "logge av på denne maskinen" eller "logge av på mann.no/osv". Jeg trykket for det siste og skjønte ikke mye, før jeg gikk inn på linken igjen og der sto det noe på siden om å dele automatisk på msn.

Noen som vet hva dette er, og om det er noe å bry seg om? Vil ikke at noen skal ha tilgang på msn-adressen min! Jeg skiftet passort første gangen det skjedde, før jeg hadde funnet ut av det, og når jeg gikk inn på linken igjen skjedde det samme en gang til..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Når jeg gikk inn på denne siden ble msn-adressen min "stjålet", skjedde det til dere andre også? Jeg fikk en beskjed (i samme sort rute som forteller at det har kommet ny mail), der det sto at jeg nå er logget på msn på to steder. I msn-vinduet sto det "tilgjengelig på to steder" der hvor det vanligvis står tilgjengelig/borte/opptatt, og når jeg trykket på den kunne jeg velge "logge av på denne maskinen" eller "logge av på mann.no/osv". Jeg trykket for det siste og skjønte ikke mye, før jeg gikk inn på linken igjen og der sto det noe på siden om å dele automatisk på msn.

Noen som vet hva dette er, og om det er noe å bry seg om? Vil ikke at noen skal ha tilgang på msn-adressen min! Jeg skiftet passort første gangen det skjedde, før jeg hadde funnet ut av det, og når jeg gikk inn på linken igjen skjedde det samme en gang til..

Samme skjedde meg :( Noen som skjønner no av det??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg var liten så var vi redde for "den sorte dame". Kanskje ikke akkurat en vandre historie, men fant aldri ut om hun var en bestemt person.

(dette var i Oslo vest på 80 tallet) Min mor sa at det var en enke som gikk kledd i sort som ga opphav til historien. Sener har jeg hørt at man har hatt den sorte dame i flere Norske byer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva pokker!? Samme skjedde meg! Datteren min satt vedsiden av meg på sin maskin og lurte på hvorfor jeg logget meg på msn, noe jeg aldri pleier å gjøre, og jaggu var jeg pålogget ja! Koblet ikke at det kunne være denne siden som gjorde det, man det kan stemme at det var på samme tid som jeg var der inne. Var logget av igjen etter noen minutter, kanskje på samme tid som jeg gikk ut av siden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er en msn link så vidt jeg vet. Du kan logge deg på msn via en annen nettleser enn explorer om du går til msn hovedsiden.

Selv så fant jeg den linken som nyheter som kommer opp når jeg logger meg på msn så tror ikke det skulle være noe farlig.

Men fikk ikke oopp noe at jeg må logge meg på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke trodd på noen av de.

En moderne vandrehistorie er vel dama som skulle til gynekologen og skulle "freshe" seg opp og lånte godlukt av datteren som viste seg å være glitter til gynekologens lattermilde overraskelse.

Hadde ei venninne en gang som nektet å gi seg på at dette hadde skjedd venninnen til moren hennes og at ikke bare var en vandrehistorie. Enda jeg fullførte historien før hun var ferdig (og dette var i voksen alder). :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eller om han som forsøkte å stjele en frossen kylling ved å gjemme den under hatten og som svimte av før han nådde kassen?

Nei nei, denne her helt sann. Den er fra Sverige, jeg fikk vite den av en jente som jobber i butikk som fikk vite det av en kollega som hadde det lest det i avisen. Så da er den jo nødt til å være sann :jepp:

Eller kanskje ikke..... Trodde på den frem til nå, da :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Moderne vandrerhistorier jeg kjenner må vel være disse "manuelle virusene" som får folk til å sende advarsler til alle sine venner.

"Ikke svar på mail fra den og den, det er virus!" og så er det nettopp denne mailen som er hele poenget.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi har jo også den med hun som hadde hatt en one night stand med en fyr, han måtte på jobb neste morgen, men sa at hun bare kunne sove videre og dra hjem når hun hadde sovet fra seg. Døra hadde smekklås, så det var bare å lukke døra og dra. Før hun dro måtte hun bæsje, og da hun skulle trekke ned merket hun at doen var tett. Hun fisket da opp bæsjen med en øse og puttet den i en plastpose, og la hele herligheten på et bord eller noe mens hun kledde på seg. Gikk ut døra som smekket igjen bak henne, og kom for sent på at hun hadde glemt bæsjen sin. Har faktisk lest denne i et par tråder her, der noen påstår at det skjedde med noen de kjenner. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det finnes faktisk en reklame av den vandrehistorien :P

link:

En venn av meg fortalte meg en historie han sverget på var sann. Det hadde visstnok skjedd med en venninne av en venninne av kollegaen til han:

Hun venninna skulle til Frankrike en tur. Der møtte hun såklart en fyr hun ble forelsket i. Han var sååå høy og mørk og såååå sjarmerende. De ble forelsket i hverandre og hadde sex hele den tiden hun var der. Så kom den dagen hun skulle reise, og det var trist. Hun lovde han å komme tilbake. Vel hjemme i Norge begynte hun å få utslett "der nede". Hun bestemte seg for å dra til legen for å bli undersøkt. Legen stirret rart på henne da han fikk resultatene, og begynte å spørre om hun hadde vært sammen med noen i det siste. Hun fortalte om franskmannen, og da stirret legen på henne og sa at det utslettet hun fikk var forårsaket likbakterier. Bakterier som vanligvis levde på lik eller noe sånt. Det viste seg at franskmannen hun hadde hatt seg med hadde hatt sex med døde kvinner rett før han traff henne. Politiet arresterte han og fortalte damen at hun var heldig som fortsatt var i live, for han hadde tydeligvis planlagt å drepe henne....

En annen vandrehistorie som kanskje begynner å bli gammel nå; en person reiser utenlands, blir dopet ned og når han/hun våkner oppdager han/hun at de mangler et organ. Som regel en lever eller noe sånt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eller den med han som traff ei flott dame på byen. Han tok henne med hjem og de havnet i seng. Neste dag hadde dama forlatt leiligheten før han hadde våknet. Da han stod opp og gikk på badet, så han at hun hadde skrevet "gratulerer som medlem i hiv-klubben" på speilet (med leppestift).

Denne ble for mange år side fortalt meg av en tidligere kollega som jeg alltid hadde oppfattet som troverdig. Hendelsen hadde skjedd en kollega av hennes mann, og han var selvfølgelig helt knust. Jeg husker historien gikk innpå meg, og den var lenge i tankene mine. Så hørte jeg den omtalt på radio, i et program som handlet om vandrerhistorier. Jeg ble glad for at den ikke var sann, men jeg følte meg på en måte litt sveket av kollegaen min.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
En annen vandrehistorie som kanskje begynner å bli gammel nå; en person reiser utenlands, blir dopet ned og når han/hun våkner oppdager han/hun at de mangler et organ. Som regel en lever eller noe sånt.
Hvis du manger en lever våkner du ikke opp. Du har kun en, og du trenger den.
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du manger en lever våkner du ikke opp. Du har kun en, og du trenger den.

Mhm. Det er som regel en nyre som blir fjernet i den historien. Har blitt brukt ørten ganger i skrekkfilmer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Morsom tråd dette :-)

Leste over her at noen byer hadde en sort dame ... Vi hadde en sort mann. Han gikk rundt med røde lys på brystet, hatt og noen ganger to schæfere.

Eller husker jeg historien om hun som hadde vært i syden en eller annen plass (det var ikke så vanlig på 70-tallet som nå) og kom hjem med en kul på kinnet. Den vokste stadig og til slutt sprakk den ... og inneholdt mange hundre små edderkopper. Altså en edderkopp som hadde lagt egg i kinnet hennes ...

Gjett om jeg var bekymret for plutselige kuler da jeg var liten :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eller den med han som traff ei flott dame på byen. Han tok henne med hjem og de havnet i seng. Neste dag hadde dama forlatt leiligheten før han hadde våknet. Da han stod opp og gikk på badet, så han at hun hadde skrevet "gratulerer som medlem i hiv-klubben" på speilet (med leppestift).

Denne har jeg hørt mange versjoner av. Men har aldri trodd på den, da det ikke er så enkelt å bli smittet av HIV.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...