Gjest siva Skrevet 27. oktober 2009 #1 Skrevet 27. oktober 2009 hei jeg er en 18 åring som lurer på om graviditet... kjønner det er 6 uker siden jeg hadde mensen og viker ikke som om mensen ska komme heller... sku hatt mensen før to uker siden men den er ikke dukket opp enda kan det hende jeg er blitt gravid? :gjeiper: faktume er at jeg har begynt og merke at mine er blitt ømme mer ømme en de pleier og være da jeg venter mens jeg pleier ikke og ha problemer med og ta på bh eller gå ned trapper uten at det gjør vondt... og ja merker at jeg er kvalm men vett ikke om det er tegn på graviditet eller teng på influensa... jeg fryser mer selv om jeg fyrer alt jeg klarer i ovnen... do bessøk har jeg ofte nu... og av merkelige årsaker så har jeg plutselig snudd døgn rytmen min helt på skeiva... er tøtt men mer om dagen ikke om netterne... og har veldig mye utflod sku tru jeg har hatt egløsnning nu i en evighet:S og jeg har stik i magen og i korsryggen er sliten... oppblåsthet ja har ikke følt meg så oppblåst som jeg er nu... vel trur ikke dette er innbilninger denne gangen før det føles så mye anerledes og ønsker ikke akk og bli mor nu sia det er slutt med meg og typen vil liksom først ha han tilbake... og vess jeg er det ka man sier til han da en ting til jeg hodt på og glæmme når det gjalt mat lyster og det kan ikke si jeg er så mye sulten i ett men når jeg førsta spiser så spiser jeg mye som 2 kebabe 2 talerker med etterant mat variere... og da jeg og typen var sammen så klade han på at jeg var så varm og sånne ting men jeg frøys...
Norbertine Skrevet 27. oktober 2009 #2 Skrevet 27. oktober 2009 Hvis du skulle hatt mensen for sex uker siden og du har hatt sex i denne perioden kan du selvfølgelig være gravid. Men den eneste måten å finne det ut på er å ta en graviditetstest.
SøsterLiten Skrevet 27. oktober 2009 #3 Skrevet 27. oktober 2009 Kan hende jeg er super sensitiv her nå, men burde ikke du skrive dette inlegget på gravid? Ikke skriv det her som det er jenter som ønsker, håper og vil være/bli gravide! Ok, men siden du spør så regner jeg med at du ønsker svar: Du er nok gravid. Finfin oppramsing på vanlige symptomer og hvis det er 6 uker siden du skulle hatt mensen vil jeg anta at du er i uke 10. Ta kontakt med legen din, ta en test og finn ut hva du vil gjøre med resultatet du får. Lykke til.
Catgirl Skrevet 27. oktober 2009 #4 Skrevet 27. oktober 2009 Om du hadde sex i nærheten av eggløsning (5 dager før til og med) er det en sjanse for at du kan ha blitt gravid. Men forsinket mens kan også komme av andre grunner som stress, forsinket EL osv. Hvis du pleier å ha mens regelmessig så er det kanskje litt mer sannsynlig at du har blitt gravid. Ømme pupper og å tisse mye kan være et gravidtegn, og man kan jo også innbille seg de rareste tingene også om man bare vil... Som sagt kan bare en graviditets-test bekrefte dette! Hvorfor tar du ikke en?
Gjest siva Skrevet 27. oktober 2009 #6 Skrevet 27. oktober 2009 Kan hende jeg er super sensitiv her nå, men burde ikke du skrive dette inlegget på gravid? Ikke skriv det her som det er jenter som ønsker, håper og vil være/bli gravide! Ok, men siden du spør så regner jeg med at du ønsker svar: Du er nok gravid. Finfin oppramsing på vanlige symptomer og hvis det er 6 uker siden du skulle hatt mensen vil jeg anta at du er i uke 10. Ta kontakt med legen din, ta en test og finn ut hva du vil gjøre med resultatet du får. Lykke til. selv følgelig vil jeg ha barn men det er tanken som skremer meg. det og bli mor så tidlig og bli aleina mor om jeg kommer til og bli en dårlig en sånne ting. men takk før svar da men
Gjest siva Skrevet 27. oktober 2009 #7 Skrevet 27. oktober 2009 Hvis du skulle hatt mensen for sex uker siden og du har hatt sex i denne perioden kan du selvfølgelig være gravid. Men den eneste måten å finne det ut på er å ta en graviditetstest. ja hadde sex rundt den perioden
Gjest siva Skrevet 27. oktober 2009 #8 Skrevet 27. oktober 2009 Om du hadde sex i nærheten av eggløsning (5 dager før til og med) er det en sjanse for at du kan ha blitt gravid. Men forsinket mens kan også komme av andre grunner som stress, forsinket EL osv. Hvis du pleier å ha mens regelmessig så er det kanskje litt mer sannsynlig at du har blitt gravid. Ømme pupper og å tisse mye kan være et gravidtegn, og man kan jo også innbille seg de rareste tingene også om man bare vil... Som sagt kan bare en graviditets-test bekrefte dette! Hvorfor tar du ikke en? ja hadde vel det... ja e vel det:) vel jeg peier og ha regelmessig mens selv på fast kl slett... ja man kan jo innbille seg ting men men... hehe æ tørr ikke akkurat og ta en test er liksom redd før det:s
Gjest siva Skrevet 27. oktober 2009 #9 Skrevet 27. oktober 2009 Ta en test. ja ska det men trur jeg ska vente en stund til og se kanskje mensen min kommer:S
Norbertine Skrevet 27. oktober 2009 #10 Skrevet 27. oktober 2009 ja ska det men trur jeg ska vente en stund til og se kanskje mensen min kommer:S Når du er 6 uker på overtid når du bruker å ha regelmessig mens er det da virkelig ikke noen vits i å vente lenger? Ta testen, så vet du hva du har å forholde deg til. Hvis du er gravid er du nå sannsynligvis allerede 10 uker på vei (det telles helt fra sist mens), og dermed har du svært dårlig tid om du sklle vurdere abort. Hvis du vil beholde er det snart på tide å dra til første svangerskapskontroll.
Gjest Alabama Skrevet 28. oktober 2009 #11 Skrevet 28. oktober 2009 Forsto det som at TS er to uker på overtid, dvs hadde mensen for seks uker siden. Synes du absolutt skal ta en test. Skjønner ikke hvorfor du skal vente.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå