Gjest Gjest_terna_* Skrevet 26. oktober 2009 #1 Skrevet 26. oktober 2009 Planlegger bryllup i enten 2011 eller 2012. For å gjøre ting rimeligere tenkte jeg kanskje å begynne innkjøp av alkohol allerede nå, jeg har regnet på det og med norske priser kommer denne drikkeposten på budsjettet opp i nærmere 20 000 med norske priser (inkl. alkoholfri drikke). Så da hadde jeg kanskje håpt å kunne benytte flere turer over grensen/i utlandet til å kjøpe inn litt og litt. Regner ikke med å få kjøpt alt, men kanskje spare 25 % på det dyreste. Hvordan er det med holdbarhet på uåpnete flasker med alkohol? 40 % sprit regner jeg med at fint kan stå i 2-3 år så lenge den er uåpnet uten at den forringes, men hvordan er det med hetvin, vin (flaske og kartong, rød, hvit og musserende) og øl?
lilleGrethe Skrevet 28. oktober 2009 #3 Skrevet 28. oktober 2009 Vin kommer an på typen vin dvs årgang, kvalitet, osv. Hvis de har vinen på polet, så står det informasjon om den bør drikkes nå, kan drikkes eller lagres noen år, eller bør lagres. Øl går ut på dato fortere, sjekk i butikken, det står best før dato på. Ville nok kjøpt øl max et par mnd før.
Jade Skrevet 29. oktober 2009 #4 Skrevet 29. oktober 2009 Pappvin holder seg ikke kjempelenge heller. På Baileys o.l. står det best før-dato.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå