Gå til innhold

Libresse

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva mener dere om forumet som libresse.no har? Er det sunt at barna våres henger der? Har sett innom der innimellom og blir nesten skremt over at 13-14 åringer sitter å diskutrer analsex og alt der. Etter som jeg har skjønt så er det en del eldre også der etter hva jeg ble fortelt av ei venninne.

Burde man tilate at barna er på slike nettsteder?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er selv mamma til ei på 12 1/2 år, å hun har såvidt jeg vet ikke vært inne på Libresse enda. Regner med at dagens unge finner fram til sånne nettsider etterhvert, å den siden er jo også full av nyttig informasjon til ungdom.

Tror nok mange unge finner masse nyttig informasjon på den siden, men det er jo synd om siden brukes av eldre personer på en måte som ikke er passende for de den er rettet mot, men det er lite vi kan gjøre noe med.

Min datter er inne på siden www.ung.no. Der er det også masse nyttig informasjon, og denne siden dekker flere områder som er aktuelle for de unge. Der har de også tema sex, å dette tema tror jeg ikke vi kan unngå. Er jo fint om de unge kan hente info om dette temaet også siden det ikke alltid er like enkelt å snakke med foreldrene om sånne ting.

Gjest Gjest_mor_*
Skrevet
Hva mener dere om forumet som libresse.no har? Er det sunt at barna våres henger der? Har sett innom der innimellom og blir nesten skremt over at 13-14 åringer sitter å diskutrer analsex og alt der. Etter som jeg har skjønt så er det en del eldre også der etter hva jeg ble fortelt av ei venninne.

Burde man tilate at barna er på slike nettsteder?

For all del. Unngå at barna er inne på chattesteder i det hele tatt! Drsom det ikke er helt bestemt for barn og dere har full kontroll. Lover det ikke kommer noe godt ut av det.

Dersom dere har fulgt med på dette forumet så er det også her små barn som stiller "voksne" spørsmål og voksne menn/Ottardamer svarer dem på voksent vis. De klare visstnok ikke/vill ikke se at det er barn som stiller spørsmål. Helt grotesk å se voksne menn/Ottardamer svare små jenter på analsex, ONS and you name it. Jeg er en godt voksen dame, til og med bestemor. Annså meg selv for å være moderne og åpen, men det jeg har lest her inne er skremmende. Ha kontroll med barna. De vil få et helt forvaklet syn på det som gjelder seksualitet blandt mennesker som er glad i hverandre.

Skrevet

Det var ikke noe Libresse-forum da jeg var yngre, men husker det var veldig greit å ha Libresse-magasin (som man fikk gratis i posten i ca to år fra man meldte seg inn) da jeg var tenåring.

Jeg tror det er bedre å snakke med tenåringen om nettvett enn å forby forum som er beregnet på tenåringer. Så kan dere evt sette opp barnefilter på PC-en som stopper de verste uttrykkene.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...