Gå til innhold

*SE* her om du har sett en gripende film!

Anbefalte innlegg

Gjest påutkikketterfilm
Skrevet

hei alle sammen :)

Jeg vil gjerne ha tips til filmer som griper tak i meg. Jeg griner aldri, bare om jeg ser en sørgelig/gripende film.

Jeg syns det er godt å grine litt iblant :)

Denne tråden er i utgangspunktet ment til meg og dere som har "liK" smak. Så derfor skriver jeg noen filmtips som virkelig grep meg.

Håper det er noen som også har sett disse filmene og utifra mine kjappe kommentarer vil gi en like god film i retur ;)

forrest gump - herlig film...jeg gråt en del. FIN film på alle måter. melankolsk, men fortsatt fin stemning.

seven pounds - veldig sørgelig film.. svært gripende. gråt en del.. :P

boy a - en meget gripende film med en sørgelig slutt.gråt litt.

hehe.. da jeg først gråter, så er filmen særdeles gripende.

Og så det er sagt, så gråter jeg kun da jeg ser filmen alene.

er det noen andre gode forslag der ute?

spar meg for titanic:P den syns jeg ikke er sørgelig i det hele tatt. Bare så jeg har delt mitt syn på en film jeg ikke liker (i den grad at den er gripende, for all del, det er en fin film)

skriv gjerne en veldig kjapp, men ikke avslørende kommentar til ditt "film -bidrag".

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Boys don't cry

Den grønne mil

Life is beautiful

American history x

If these walls could talk (både 1 og 2).

Filmer som gjør meg tankefull og litt trist.

Skrevet

Viktige og "sterke" filmer:

Human trafficking

Crash

Lilja 4-ever (svensk)

Når mørket faller (svensk)

Schpaaa (norsk)

Bordertown

Ikke uten min datter

Den besta av mødrer (svensk)

+

Brokeback mountain

Den sjette sans

Den grønne mil (=litt langdrøyd etter min smak)

Skrevet

Den grønne mil, Boys Don`t Cry, Hestehviskeren og A Requrem For A Dream er de som har satt mest "spor" i meg.

Skrevet

Pianisten!

Herlig, vakker, grusom og trist..

Skrevet

- Ghost

- Boys don't cry

- Den grønne mil

- I am Sam

Gjest Bianca26
Skrevet

filmer jeg ble grepet av/rørt av:

- se opp (eller up som er originaltittelen): ja det er disney og animasjon men det var jo bare sååå innmari trist da ellie døde og jeg ble så rørt da han sitter og ser i bildealbummet og på siste side har ellie skrevet. thank you for our adventures, now make your own. ååå da hadde jeg lyst å grine

- Ulvehunden. Lenge siden jeg har sett den men ble rørt av den

- The last samurai. de drepte alle samuraiene "snufse, hyyylee". Var rørende da alle soldatene gikk ned på kne og skulle hylle dem

- forrest gump- selvfølgelig

- tror den heter a wonderful world. husker ikke helt tittelen, men det er kevin costner som spiller i den

-benjamin button

er mange flere pluss en til som jeg har sååå lyst å nevne men husker ikke hva den heter. tror den er australsk eller fra new zealand eller noe så er ukjente skuespillere.

filmer som bare er helt rå:

-inglorious basterds: Skikkelig kickass film. Anbefales på det sterkeste

hmm kommer faktisk ikke på flere i dette øyeblikk

• Liker 1
Skrevet

Den filmen som har grepet meg aller mest må være Mysterious Skin. Den er bare helt fantastisk og forferdelig på en og samme tid. Vet ikke helt om det er en grinefilm, men gripende er den, da den omhandler pedofili. Skuespillerprestasjonene er også helt ut av denne verden. :hjerte:

Skrevet
Den filmen som har grepet meg aller mest må være Mysterious Skin. Den er bare helt fantastisk og forferdelig på en og samme tid. Vet ikke helt om det er en grinefilm, men gripende er den, da den omhandler pedofili. Skuespillerprestasjonene er også helt ut av denne verden. :hjerte:

Å, slike filmer liker jeg! Da mener jeg at man har godt av å se litt reelle filmer og ta enkeltes virkelighet innover seg. Men denne finner jeg f.eks ikke på cdon.com. Er den eldgammel eller? :lur:

Skrevet
Å, slike filmer liker jeg! Da mener jeg at man har godt av å se litt reelle filmer og ta enkeltes virkelighet innover seg. Men denne finner jeg f.eks ikke på cdon.com. Er den eldgammel eller? :lur:

Årh, den er bare helt fantastisk! Joseph Gordon-Levitt tar pusten av meg hver gang jeg ser den. :hjerte:

Den er fra 2004, men det er en indiefilm, så den er ikke så veldig populær. Se her. Du finner den nok på diverse amerikanske nettbutikker, her for eksempel. :nigo:

Skrevet

hei folkens!

mye bra svar, men det er 3filmer som fristet mest..

(for å friste så må dere jo forklare kjapt hva filmen handler om :P )

De 3 jeg har "bestilt på cdon" nå er følgende:

i am sam - en tilbakestående mann som oppdrar ei datter.. høres rett og slett HERLIG og TRIST/VAKKER ut

boys dont cry - den ble nevnt flere ganger, så jeg "følger mengden" :P

mysterious skin - ble fristet av en god anbefaling tidligere i tråden.

jeg skal gi tilbakemelding på alle sammen.

kom med flere forslag! :D

gjerne da i noe "lignende sjanger", "lignende filmer", som:

jeg nevnte i første tråd.

filmer som gjør meg helt "tom" og full av følelser, er herlig å se på :D

Gjest Bianca26
Skrevet

hei folkens!

mye bra svar, men det er 3filmer som fristet mest..

(for å friste så må dere jo forklare kjapt hva filmen handler om :P )

in that case må jeg fortelle om inglorious basterds til de som ikke har sett den. men før det må jeg bare opplyse om at det ikke er en film for folk som ikke tåler litt brutale scener

anyway det er nok en film om 2 verdenskrig men den er ikke som alle de andre. for det første er handlingen noe fraskilt fra virkeligheten

uansett handlingen foregår i frankrike sånn rundt 1943. jeg kan ikke fortelle alle detaljer for da ødelegger jeg men uansett grunnen fordi jeg elsker den er fordi jødene i filmen er noen tøffinger som bare sier at nok er nok. dette drittet gidder vi ikke mer så nå er det payback time. og det blir skikkelig payback og og det er bare sååå bra. ja mer sier jeg ikke

Skrevet

Gripende filmer:

The Piano

Hiroshima Mon Amour

The Colour Purple

Breaking the Waves

Søk på imdb.com for å se hva de handler om :)

Gjest Bianca26
Skrevet
Gripende filmer:

The Piano

Hiroshima Mon Amour

The Colour Purple

Breaking the Waves

Søk på imdb.com for å se hva de handler om :)

the color purple synes jeg også var kjempegripende.

Skrevet
the color purple synes jeg også var kjempegripende.

Hadde aldri trodd Oprah skulle få meg til å grine, for å si det slik, men det gjør hun virkelig i den filmen. UTROLIG gripende film som dessverre er nær sannheten for mange.

Skrevet

det var da fælt til god kritikk dere gir den filmen..

da får jeg vel "bestille" "the color purple" også da... hmm.

kanskje ikke.. er ikke helt overbevist enda.

"bestilte" også "pursuit of happiness" også.

den tror jeg kanskje kan være fin.

som sagt: jeg er ute etter MEGET MEGET MEGET gripende filmer.

om filmene er basert på en ekte historie, så er det et stoooooort pluss i boka :P

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...