Gå til innhold

Utroskap på nett

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_leonora_*
Skrevet

Da har jeg funnet ut at kjæresten min har vært i min oppfatning, utro mot meg på nett. Han mener det ikke er utroskap, han er enig i at det er galt, men ikke så ille som jeg skal ha det til.

Forholdet vårt har hatt en liten downperiode de siste ukene, men isteden for å ta opp med meg hva han følte så har han da pratet masse på msn, mail og sms med en dame.

Fant ut av dette på torsdag og har brukt helgen på å prate. Han har vært mer opptatt av hva som var problemene i forholdet vårt, kontra hva han har gjort. Jeg er enig i at det var godt å prate ut om hva som gjorde at ting ikke var så bra, men føler han lurer seg litt unna det han faktisk har gjort. Når vi er sammen nå så er det nesten som å være nyforelsket igjen, men når jeg er alene så kommer de vonde følelsene. Og jeg aner virkelig ikke hva jeg skal gjøre. Han mener det er mye viktigere at vi har fått pratet ut om ting og se fremover, mens jeg tror jeg skulle ønske at han viste litt mer anger rundt det som har skjedd.

Er det andre der ute som har opplevd at partneren har gått bak ryggen på en via nett, og hvordan har dere kommet igjennom det. Er det utroskap eller er det ikke det.

Vil også legge til at jeg lenge har hatt følelsen av at kjæresten min kan lide av depresjon eller noe sånt, og en ting som var veldig positivt i samtalen vår var at han på eget intiativ foreslo å oppsøke psykolog for å finne ut av hvorfor han er så "følelsemessig avstumpet". Men aner ikke helt hva jeg føler eller hva jeg skal gjøre. På en måte kjenner jeg at ting kan fungere veldig godt nå, samtidig så er jeg usikker på hva jeg klarer å glemme.

Videoannonse
Annonse
Gjest brutal_mann
Skrevet

Graden av alvor i utroskap definres ut fra hvor sårende det er for motparten. Nå kan riktig nok motparten være idiotisk overfølsom, men da må jo den utro parten klare å finne noen bedre uten å være utro.

Gjest Purple Haze
Skrevet

Jeg har ikke opplevd dette selv, men for meg ville dette vært helt uakseptabelt. Jeg ser på det som følelsesmessig utroskap, og tilliten til han hadde fått seg en alvorlig knekk.

Skrevet (endret)

min ex, fra 4 år tilbake gjorde dette.. det tok snaue 2 uker, så var skilsmisse et faktum. for meg ble dette siste spikeren i kisten, og et bevis på at ting var over..

Endret av NoAngel
Skrevet

Mange søker ut til andre når det er problemer i forholdet, og særlig hvis de har egne problemer i tillegg som det ikke er lett å snakke om med partneren.

De søker først og fremst noen å snakke med, tror jeg. Men så baller det seg på, de får oppmerksomhet, støtte, blir beundret og oppbacket. Sånn sett fungerer kontakten med den andre som en ventil, en de kan snakke med uten å ha alle de andre problemene å forholde seg til.

Men slike "støtteforhold" er farlig hvis de får holde på for lenge. Det er lett å få varme følelser for noen som gir masse støtte og oppmerksomhet.

I følge undersøkelser, synes vi kvinner det er verre med psykisk utroskap enn med fysisk, mens menn er motsatte. Vi synes gjerne det er verre at mannen har hatt et "forhold" hvor han har åpnet seg for en annen kvinne, delt tanker og drømmer med en annen, gått til en annen og pratet om problemer osv. Mens mannen hadde syntes det var mye verre om damen hadde hatt en ONS med en fremmed mann. Hvis dette stemmer for mannen din, kan det være derfor dere har ulike oppfatninger om det er utroskap eller ikke.

Jeg synes dere skal benytte sjansen til å komme nær hverandre igjen. Kortene er lagt på bordet, flørten har ikke vært langvarig, og dere har nå mulighet til å få et godt og nært forhold igjen. Han er mer opptatt av problemene dere i mellom, og det er naturlig, for det er nok dem som er grunnen til at han søkte ut. I tillegg er det vanskelig å være den som har gjort noe galt, den som har sviktet, og det er ikke lett for han å prate om det, eller ta rollen som syndebukk.

I et forhold må det være rom for å gjøre feil, også slike om de ikke er av alvorlig art. Tilgir du nå, kan det være du som blir tilgitt en annen gang. Forholdet får seg en støkk når slike ting skjer, og det er vanskelig å bygge opp tillit igjen. Det beste dere gjør nå, er å prøve å være åpne for hverandre, og prøve å være det i framtiden også. Det som motvirker at dette skjer igjen med en av dere, er at dere kan prate om problemene, og at dere opplever den andre som mottagelig for slike samtaler.

Skrevet
Mange søker ut til andre når det er problemer i forholdet, og særlig hvis de har egne problemer i tillegg som det ikke er lett å snakke om med partneren.

De søker først og fremst noen å snakke med, tror jeg. Men så baller det seg på, de får oppmerksomhet, støtte, blir beundret og oppbacket. Sånn sett fungerer kontakten med den andre som en ventil, en de kan snakke med uten å ha alle de andre problemene å forholde seg til.

Men slike "støtteforhold" er farlig hvis de får holde på for lenge. Det er lett å få varme følelser for noen som gir masse støtte og oppmerksomhet.

I følge undersøkelser, synes vi kvinner det er verre med psykisk utroskap enn med fysisk, mens menn er motsatte. Vi synes gjerne det er verre at mannen har hatt et "forhold" hvor han har åpnet seg for en annen kvinne, delt tanker og drømmer med en annen, gått til en annen og pratet om problemer osv. Mens mannen hadde syntes det var mye verre om damen hadde hatt en ONS med en fremmed mann. Hvis dette stemmer for mannen din, kan det være derfor dere har ulike oppfatninger om det er utroskap eller ikke.

Jeg synes dere skal benytte sjansen til å komme nær hverandre igjen. Kortene er lagt på bordet, flørten har ikke vært langvarig, og dere har nå mulighet til å få et godt og nært forhold igjen. Han er mer opptatt av problemene dere i mellom, og det er naturlig, for det er nok dem som er grunnen til at han søkte ut. I tillegg er det vanskelig å være den som har gjort noe galt, den som har sviktet, og det er ikke lett for han å prate om det, eller ta rollen som syndebukk.

I et forhold må det være rom for å gjøre feil, også slike om de ikke er av alvorlig art. Tilgir du nå, kan det være du som blir tilgitt en annen gang. Forholdet får seg en støkk når slike ting skjer, og det er vanskelig å bygge opp tillit igjen. Det beste dere gjør nå, er å prøve å være åpne for hverandre, og prøve å være det i framtiden også. Det som motvirker at dette skjer igjen med en av dere, er at dere kan prate om problemene, og at dere opplever den andre som mottagelig for slike samtaler.

Tusen takk for ett veldig godt svar. Du har nok rett i veldig mye. En del av meg tenker at jeg greier ikke¨å fortsette etter dette, samtidid som en annen del føler at det kan bli bra igjen og at det er veldig bra at han selv tok intiativet til å få hjelp. Antar at det er lang venteliste for å komme til psykolog, men det finnes vel private eller noe sånt man kan bruke? (sånn at man betaler full pris, ikke egenandel?)

Skrevet
Jeg har ikke opplevd dette selv, men for meg ville dette vært helt uakseptabelt. Jeg ser på det som følelsesmessig utroskap, og tilliten til han hadde fått seg en alvorlig knekk.

Ja, det er nettopp det. Jeg hadde nok ikke syns det var særlig ok heller.

Gjest Gjest_jente20_*
Skrevet

Hvordan jeg hadde reagert avhenger av hvordan han pratet med henne.

Var det slik; "Jeg ønsker å møte deg" samtale (da hadde jeg slått opp)

Var det slik; " Jeg bare ønsker å ha noen å prate med" samtale ( hadde jeg ikke blitt fullt så skuffet.

Hva snakket de om? Hvordan fikk han kontakt med henne?

Om du skal tilgi han, er det første budet: å kreve at han aldri tar kontakt med henne eller andre jenter slik igjen.

Skrevet

Han traff henne på guttetur, og i beg hadde alle gutta på turen kontakt. Hun bor på andre siden av jordkloden, så de har ikke sett hverandre siden den helgen, og da skjedde det ikke noe. Selv hun har sagt at det ikke skjedde noe da.

Han har slettet, blokkert og fjernet, samt at han ringte henne mens jeg var der og ba henne dra til h******

Gjest brutal_mann
Skrevet

Forøvrig så er jo typen til TS en tøffel av dimmensjoner...

Skrevet
Forøvrig så er jo typen til TS en tøffel av dimmensjoner...

Og hvorfor i allverden mener du det?? Fordi jeg fikk han til å ringe henne???

Gjest brutal_mann
Skrevet
Og hvorfor i allverden mener du det?? Fordi jeg fikk han til å ringe henne???

Det og at du sender fyren til psykolog for bagateller...

Skrevet

Jeg opplevde også dette med en eks, at han tømte seg fullstendig til ei anna jente om meg og vårt forhold istedet for å ta det opp med meg. At dette var en jente jeg hadde store mistanker om var ute etter kjæresten min gjorde heller ikke saken bedre. Hadde de nå enda vært nære venner så kunne jeg nok skjønt det litt bedre, men det var ikke tilfelle her. Og som en annen her skriver så var det i grunnen dråpen som fikk begeret til å renne over, for sånt gjør man bare ikke.

Gjest brutal_mann
Skrevet

Men om typen til Vera Vamp hadde vert smart slik at vera Vamp aldri fikk vite om denne andre piken, da kunne ting sett meget annerledes ut. Slik som mine tidligere elskerinner. De som alle, med unntak av én, lever nå i mye bedre forhold enn før. Ene og alene fordi de tok opp alt som var galt i forholdet med meg. Slik fikk de perspektiv på ting av en upartisk tredjepart.

Skrevet
Det og at du sender fyren til psykolog for bagateller...

Vel, ikke at jeg skylder deg noen forklaring. Men jeg ba han om det etter at hun hadde plaget meg, søsteren min, han og kameratene hans i 1,5 døgn. Og når normale advarsler ikke gikk hjem, så trenger man ikke være høfelig.

Og jeg har da faen meg aldri bedt han om å gå til psykolog, er han selv som tok det opp, fordi han selv føler at han sliter med div ting. Jeg har ALDRI ALDRI nevt til han at jeg har mistenkt at han var deprimert. Så bare hold kjeft. Synes det første svaret ditt var bra, men så ble du like idiot som valig.

Gjest brutal_mann
Skrevet

Og reaksjonen til TS her bekrefter at jeg har rett... En mann med respekt for seg selv hadde ikke orket å leve med en kvinne med et slikt reaksjonsmønster.

Skrevet
Men om typen til Vera Vamp hadde vert smart slik at vera Vamp aldri fikk vite om denne andre piken, da kunne ting sett meget annerledes ut. Slik som mine tidligere elskerinner. De som alle, med unntak av én, lever nå i mye bedre forhold enn før. Ene og alene fordi de tok opp alt som var galt i forholdet med meg. Slik fikk de perspektiv på ting av en upartisk tredjepart.

Hadde denne typen til Vera Vamp vært smart så hadde han tatt opp problemene våre med meg slik jeg og han fikk ordnet opp i dem sammen. Den veien valgte han altså ikke å ta, og da valgte jeg å ikke fortsette veien med han ;)

Gjest Gjest_mmann_*
Skrevet

jaja, han dreit på draget og han har innrømmet alt og har sikkert ikke mer å bidra med der. Bare pass på å ikke bli en vanlig kvinnelig bitch ved å gni det inn hver gang dere er bittelitt ulykklige. Slik er samlivet og man lærer etterhvert.

Gjest brutal_mann
Skrevet
Hadde denne typen til Vera Vamp vært smart så hadde han tatt opp problemene våre med meg slik jeg og han fikk ordnet opp i dem sammen. Den veien valgte han altså ikke å ta, og da valgte jeg å ikke fortsette veien med han ;)

Nå kan det tenkes at du er tilpratenes. Men det er ikke alle partnere som er det dessverre. Spesielt ikke når forholdet allrede er i vranglås. Sånn sett mener jeg det er bedre å innvolvere utenforstående. Dog, du skal ha for å være konsekvent og brutal :cool:

Gjest Gorgonzola
Skrevet

I bunn og grunn et imponerende godt innlegg som TS og vi andre bør ta inn over oss - respekt! :klappe::klappe::Nikke:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...