Gå til innhold

Flere som hater alt som har med klær, sko og mote å gjøre?

Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Lurer på om det er flere som meg som hater alt som har med klær, sko og mote å gjøre?

De feltene har jeg null interesse for. Og ja, jeg er jente. Sminke kan jeg ikke fordra, så det har jeg ikke noe av og jeg bruker det aldri.

Sko og klær kjøper jeg selvfølgelig en sjelden gang, men da holder det for meg med joggesko, olabukser og vanlige t-skjorter og gensere.

Slik det er i dag, synes jeg mange jenter kler seg alt for pent, og sminker seg altfor perfekt. Det er jo nesten ikke forskjell på hverdag og fest og høytider :kjefte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har en venninne som er som deg. Hun vet ikke engang hvilken størrelse hun bruker i klær, og bare rasker med seg noe i farten på vei inn til prøverommet. Litt som en mann der, altså... Hehe. Meg kaller hun babe og mener at jeg kunne ha vært en bimbo om jeg ville, men at jeg ikke er det. :fnise:

Pynter du deg til fest da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lurer på om det er flere som meg som hater alt som har med klær, sko og mote å gjøre?

De feltene har jeg null interesse for. Og ja, jeg er jente. Sminke kan jeg ikke fordra, så det har jeg ikke noe av og jeg bruker det aldri.

Sko og klær kjøper jeg selvfølgelig en sjelden gang, men da holder det for meg med joggesko, olabukser og vanlige t-skjorter og gensere.

Slik det er i dag, synes jeg mange jenter kler seg alt for pent, og sminker seg altfor perfekt. Det er jo nesten ikke forskjell på hverdag og fest og høytider :kjefte:

Huff da...du kunne ha godt av et seminar/opphold der ulike personer lærer deg mer om hvordan klær, stil, snitt, farger, sminke osv. får frem deg på ditt beste. Trist å høre om kvinner som anser seg selv som melsekker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, jeg hater ikke klær og sminke. Jeg bruker det aktivt for å få frem det beste i meg. Det kunne ikke falle meg inn å trekke på meg hva som helst.

Ække SÅÅÅ ofte jeg er på fest, så jeg gidder ikke å gå rundt som en grå mus til hverdags. Pene klær og sminke skal brukes! Vet mange sparer, og dasser rundt i hverdagen. Skjønner det ikke. :vetikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har heller ingen særlig interesse for slikt. Jeg kjøper klær når jeg må, når jeg ser at de jeg har begynner å bli slitt, men synes det er forferdelig kjedelig. Sko er jeg enda mindre interessert i. :P Sminke bruker jeg noen få ganger i året, i bryllup eller andre spesielle anledninger.

Det betyr ikke at jeg ikke vet hva jeg passer og kler meg deretter. Jeg synes bare det er kjedelig å kjøpe det inn, og gjør det derfor kun når jeg må.

Mote har jeg svært lite til overs for. Jeg synes det er litt morsomt at så mange sier at de "kun går i det de liker og bryr seg ikke om mote", også liker de tilfeldigvis akkurat de samme klærne til akkurat den samme tiden - og går lei det på akkurat samme øyeblikket også. I tillegg er det jo svært lite miljøvennlig om man kun går med klær noen få ganger før man kaster dem fordi de ikke er "in" lenger, for så å kjøpe nye konstant.

Endret av Tabris
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ts her,

jeg også kjøper nye klær bare når jeg må. Kjedelige butikker enn kles- og sko butikker finnes jo ikke.

Huff da...du kunne ha godt av et seminar/opphold der ulike personer lærer deg mer om hvordan klær, stil, snitt, farger, sminke osv. får frem deg på ditt beste. Trist å høre om kvinner som anser seg selv som melsekker

Hehe, om jeg hadde begynt med det, hadde ikke jeg følt at jeg er meg.

Hater å gå i finklær, men gjør det i bryllup, julekvelden, 17 mai og slike spesielle dager. Går i vanlige klær på byen også og uten sminke der også. Mange sier det ikke går an å få sjangs hos gutta på byen uten å være pyntet og sminket, vel det er feil... Jeg har blitt det. Trives da suverent uten å måtte sminke meg, å kle meg fint hele tida... Når jeg har på finklær, føler jeg meg ikke som meg selv, føler meg så fjong, fin, seriøs og voksen ut. Mye mer enn hva jeg gjør når jeg går i de gode vanlige klærne.

Hvorfor bruke mye tid til sminking når den tida kan brukes til andre ting jeg vil?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser det snek seg inn en skrivefeil i innlegget mitt over...

Mange sier det ikke går an å få sjangs hos gutta på byen uten å være pyntet og sminket, vel det er feil... Jeg har blitt det.

På slutten der, skulle det stå: jeg har fått det.

ts

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Frikke_*

Jeg er heller ikke spesielt opptatt av mote. Jeg ser den på et vis fare forbi, og blir frustrert dersom den er for ensidig når jeg tilfeldigvis trenger et nytt plagg. (For det at så mange ser kliss like ut kan ha like mye med at de bare gir faen og kjøper det som butikkene fører på det daværende tidspunktet som at de har en personlig moteplan. Eksempel: Tunika!).

Jeg vet omtrent hva som kler meg av farger og fasonger, og holder meg til det. Kjedlige og behagelige klær i farger jeg liker. (Jeans, t-skjorte, joggesko). Jeg jobber i et mannsdominert yrke, og gjennom arbeidsdagen ønsker jeg ikke fokus på klær og utseende. Jeg syns imidlertid det er gøy å se litt glamorøs ut når jeg først går på fest, men det har ikke så mye med mote å gjøre. Festutseendet har vel stort sett vært variasjoner over sorte kjoler, oppsatt hår og sotede øyne de siste ti årene...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er nok som deg TS.

Har ikke peil på hva som er "in", går som regel bare i det jeg er komfortabel med.

HATER å handle klär! Får angst bare jeg tenker tanken.

Handlet masse klär i sommer, men det var fordi samboeren min dyttet meg inn i et omkledningsrom og löp rundt i butikken og fant klär til meg - gud så deilig det er å ha en så flink samboer :)

Jeg aner ikke hva slags störrelser jeg bruker på klär og undertöy, han derimot vet visst alt, finner alltid klär som passer perfekt til meg.

Sminke kan jeg jo bare glemme. Pröver å väre flink da, også for å föle meg litt mer feminin, men det blir med mascara - får liksom ikke til noe mer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest milkyway

jeg er heller ikke opptatt av mote, men liker å ta meg bra ut og har en personlig stil. Elsker å gå i butikker og mate klesskapet mitt med nye klær med masse farger! Men ikke si det til noen, jeg liker best å framstå som du gjør :sjenert: Sminke må jeg ha hver dag, hvis ikke føler jeg meg ikke noe pen (det går vel over med årene) og håret mitt steller jeg aldri bortsett fra for å opprettholde blåfargen. Har dreads, så er ikke SÅ mye en kan stelle det og fjonge seg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I feel you..

Jeg bruker sminke, og er ganske feminin..

Men hater mote, klær, og i hvert fall sko..

Har aldri lært meg å huske hvilken størrelse jeg bruker i BH engang..

Må alltid inn å snike på de jeg har fra før av! :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja, jeg er vel ikke helt som deg for jeg liker aa kle meg fint, men jeg bryr meg ikke om hva som er in. Derfor sliter jeg ogsaa med aa finne klaer jeg liker. Har liksom et bilde i hodet av hva jeg vil ha, men det er jo selvsagt aldri det som er in i oeyeblikket. :ler: Er ikke akkurat saa begeistret for aa handle klaer, mer stress og kav enn goey synes jeg.

Sminke derimot gidder jeg ikke aa styre med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Skjønner ikke helt hva du mener. Liker du ikke at folk rundt deg tar seg bra ut og er velstelte?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bryr meg ikke om mote, men elsker mote samtidig. Er gutt og kan gå i de samme klærne i årevis. Aner ikke hva som er inn og bryr meg ikke.

Men ironisk nok så vil jeg samtidig si at jeg elsker mote, jeg elsker sminke. Jeg elsker at jenter er opptatt av mote og sminke og at de ser brae ut.

Synes ikke ikke mote er noen jentegreie. Menn kan fint for meg være opptatt av mote.

Mote er ikke jentete, men jenter er mote. Sånn vil jeg beskrive det.

Er ikke jenter opptatt av mote og sminke så føler jeg liksom det er noe som mangler, ikke noe stort, mer som bare "litt lite salt i maten-måte".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...