Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg og min kjære har bestemt oss for å bli prøvere i januar. Hvordan kan jeg forberede kroppen best mulig? Sånn at jeg har størst mulig sjans til å bli gravid og til at fosteret har det best mulig? I morgen skal jeg kjøpe tabletter med folat og en flaske med tran. Jeg røyker ikke og skal kutte ut alkoholen når vi begynner å prøve. Er det noe annet som er lurt?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Spis sundt, tren, få tilstrekkelig med søvn. Ikke drikk så mye kaffe heller (1-2 kopper dagen maks), tror jeg har hørt at det kan øke faren for spontanabort. Grønne te skal man heller ikke drikke? Annen vitamintilskudd evt?

Skrevet

Takk for svar Catgirl. Jeg visste ikke det med kaffe, skal prøve å kutte ned med en gang. Få nok søvn, hvorfor det? Sliter litt med søvnproblemer, jobber mye og har problemer med å roe ned når jeg kommer hjem etter en lang og hektisk arbeidsdag. Jeg var på apoteket i dag og så de hadde en boks med vitaminer for gravide. Hvordan kan jeg vite om jeg trenger tilskudd eller ikke? Jeg prøver å spise sunt, men med de arbeidestidene jeg har blir det fort ikke mat før lunsj og så veldig enkle middager :sjenert:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...