Gå til innhold

Kuala Lumpur flyplas

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_Olivia_*
Skrevet

Jeg lurer litt på om noen har vært på KL flyplass?. Har ingen anelse hvor stor der, men vi skal bestille fly til KL også må jeg bestille et fly videre til Langkawi, noen som vet ca hvor mange timer jeg burde regne i mellom. Jeg tenkte kanskje 3? er dette for mye for lite?

Svar gjerne dere som har gjort dette på andre flyplasser også!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei

3 timer skal være mer en nok. KL flyplassen er ganske stor men det er en moderne og relativt ny flyplass. Så tre tmer burde være nok tror jeg.

Skrevet

Hei!

Det finnes to flyplasser i KL. Da jeg var der i våres, fløy vi til Langkawi fra en mindre flyplass i KL. Sjekk derfor ut om flyene går fra samme flyplass, hvis ikke må du beregne mer tid i mellom flyene.

Skrevet

To flyplasser? Det var jeg ikke klar over. Jeg trodde kun det er snakk om KLIA (alså Kuala Lumpur International Airport) og LCCT (Low Cost Carrier Terminal) som blant annet AirAsia bruker. Men det er samme flyplassen men terminalene ligger på hver sin side av stripen. Så hvis du skal til hovedterminalen til LCCT så må man bruke buss hvis jeg ikke tar feil.

Skrevet

Så visst vi skal fly med air asia, må vi beregne mer tid da?

Skrevet

Hei

Ja, en connection fra KLIA til LCCT vil ta litt lenger tid. Du må gjennom immigrasjon, hente bagasje og gå gjennom tollen og deretter må du finne buss til den andre terminalen. Så det vil ta litt lenger tid enn hvis du skulle gjort flybytte på samme terminalen.

Gjest Gjest_olivia_*
Skrevet

Hmm..oki, da skal jeg ha det litt i baktanke når jeg bestiller fly videre til langkawi. Det blir bare den ene veien fordi jeg skal tilbringe noen dager i KL når vi har vært på langkawi.

Skrevet

Kuala Lumpur har to flyplasser: Subang Airport og Kuala Lumpur International Airport. Subang Airport er den flyplassen som ligger nærmest sentrum av KL. Jeg landet på Subang når jeg ankom KL fra Thailand. Vet at det også går fly til og fra Langkawi på denne flyplassen. Er nok greit å sjekke at ankomst og avgang skal foregå på samme flyplass, ellers kan det bli litt unødvendig stress:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...