Rampolina Skrevet 26. oktober 2009 #1 Skrevet 26. oktober 2009 Blir litt forvirret her jeg, for sånn som ejg ser det, og etter å ha mailet med selger, så kan jeg kjøpe en M.S Royal Romance på ebay til 399 dollar. Dette er jo hinsiden billig!!! Selger garanterer at det ikke er fake eller kopi av noe slag, det er en ekte M.S rett fra leverandør. http://cgi.ebay.com/NEW-Maggie-Sottero-Roy...=item53dd56d3a9 Hva tror dere? Er det noe jeg overser? -Rampolina-
Sunshine Skrevet 26. oktober 2009 #2 Skrevet 26. oktober 2009 (endret) Jeg er ikke helt sikker ang den linken din, men jeg ser at maggiekjolene generelt er mye billigere på ebay enn i butikken. Jeg har antagelig funnet min kjole der i dag, og venter på at budrunden skal ta slutt Den har vært brukt som prøvemodell i butikken, trenger rens, og noen tråder må festes. Men om jeg får kjolen til under 200$ betaler jeg gladelig for rens, og fikser opp i småfeilene selv Jeg ville sendt mail til selger og spurt om de har sertifikat på at den er ekte. Det skal følge med Maggiekjolene. Endret 26. oktober 2009 av Sunshine
Tante Skrevet 26. oktober 2009 #4 Skrevet 26. oktober 2009 Det er mange sider, både norske og amerikanske, som selger MS-kjoler billig. Det er fordi de ikke skal betale lønn til jåledamer som står bak disken i butikken.
Rampolina Skrevet 27. oktober 2009 Forfatter #5 Skrevet 27. oktober 2009 Jeg er ikke helt sikker ang den linken din, men jeg ser at maggiekjolene generelt er mye billigere på ebay enn i butikken. Jeg har antagelig funnet min kjole der i dag, og venter på at budrunden skal ta slutt Den har vært brukt som prøvemodell i butikken, trenger rens, og noen tråder må festes. Men om jeg får kjolen til under 200$ betaler jeg gladelig for rens, og fikser opp i småfeilene selv Jeg ville sendt mail til selger og spurt om de har sertifikat på at den er ekte. Det skal følge med Maggiekjolene. Jeg har skrevet flere mail med henne og hun garanterer at det er REAL, not fake or copy, but directly from the designer. Hun sier hun har en god avtale med de som lager kjoler og at det er derfor hun kan selge de såpass billige.
Rampolina Skrevet 27. oktober 2009 Forfatter #6 Skrevet 27. oktober 2009 Du kan jo sammenligne med denne kjolen Det ser ut som den samme kjolen. Selvsagt er det finere bilder på den linken du sendte, men der er den hengt skikkelig og med underskjørt. Dette sa selger noe om med det samme, at bildene ikke yter rettferdighet til en sånn kjole.
Gjest Gjest Skrevet 27. oktober 2009 #7 Skrevet 27. oktober 2009 Jeg må helt ærlig si jeg tviler på ekteheten i denne kjolen - men hva spiller det for noen rolle så lenge den er like fin som originalen?
Tante Skrevet 27. oktober 2009 #8 Skrevet 27. oktober 2009 Enig med gjesten over. Jeg kjøpte kopi (fullt vitende) og betale 1/10 av prisen, og synes det var greit
Concertina Skrevet 27. oktober 2009 #9 Skrevet 27. oktober 2009 Tja, mest sannsynlig så er den fake, men den kan godt være ekte siden prisene på MS i USA er *mye* lavere enn i Norge, jeg fant vel ut at dersom jeg skulle kjøpe en MS-kjole (Grace Kelly) så ville den kostet rett i overkant av 5000 kr inkl moms/toll/frakt (da var dollaren omtrent like lav som nå). Nå ser det forresten ut til at MS har sluttet å selge kjoler via nettbutikker (de sluttet å sende utenfor USA rett etter at jeg begynte å se på kjoler), for ingen av de nettbutikkene jeg har bokmerket hadde MS-kjoler lenger.
Rampolina Skrevet 27. oktober 2009 Forfatter #10 Skrevet 27. oktober 2009 Tja, mest sannsynlig så er den fake, men den kan godt være ekte siden prisene på MS i USA er *mye* lavere enn i Norge, jeg fant vel ut at dersom jeg skulle kjøpe en MS-kjole (Grace Kelly) så ville den kostet rett i overkant av 5000 kr inkl moms/toll/frakt (da var dollaren omtrent like lav som nå). Nå ser det forresten ut til at MS har sluttet å selge kjoler via nettbutikker (de sluttet å sende utenfor USA rett etter at jeg begynte å se på kjoler), for ingen av de nettbutikkene jeg har bokmerket hadde MS-kjoler lenger. Hvorfor er den mest sannsynlig fake? MS selger kun til forhandlere, og sånn jeg forstår så fungerer denne personen som en forhandler og selger kjolene videre igjen.
Tante Skrevet 27. oktober 2009 #11 Skrevet 27. oktober 2009 bridalgown.net har også billige MS. Det er ikke uvanlig
Concertina Skrevet 27. oktober 2009 #12 Skrevet 27. oktober 2009 Hvorfor er den mest sannsynlig fake? MS selger kun til forhandlere, og sånn jeg forstår så fungerer denne personen som en forhandler og selger kjolene videre igjen. Fordi $399 er i overkant billig? Og fordi MS selv har en policy som forhindrer forhandlere å selge kjoler til andre land enn det en selv bor i? Men det kan jo selvsagt være forhandlere som velger å ta sjangsen på å bryte den policyen.
Tante Skrevet 27. oktober 2009 #13 Skrevet 27. oktober 2009 Hvis selgeren selv har kjøpt kjolen og selger den videre, bestemmer hun prisen selv. Det er jo som Finn.no, ikke ulovlig å selge til hvilken pris og kjøper man vil der heller
Gjest 31.07.2010 :) Skrevet 31. oktober 2009 #14 Skrevet 31. oktober 2009 Fant akkurat enn av kjolene jeg hadde sett meg ut, en nyyyydelig maggiesottero. Bød 80 dollar og leder budrunden, nesten for godt til å være sant?? :gjeiper: hvor mye må man forvente å betale i toll, vet noen? er det noen som har erfaring med ebay?
Sunshine Skrevet 31. oktober 2009 #15 Skrevet 31. oktober 2009 Det du må sjekke er om de sender til Norge, og hvor mye det koster. Er det en kopi, eller ekte kjole? Tollsatsene finner du her. Det lønner seg å vente litt med å by, evt sette et lavt bud, med høyt maximumsbud i starten. Budene pleier å ta seg opp når den nærmer seg avslutning. Hvor lenge varer budrunden din?
Gjest 31.07.2010 :) Skrevet 31. oktober 2009 #16 Skrevet 31. oktober 2009 Budrunden avsluttes om ca 12 timer, om jeg skulle på kjolen til den prisen vil det bli 800 kr, inkludert frakt!! Om det er ekte eller ikke vet jeg ikke, det står ikke noe om dette.. men jeg tenker at når de benevner kjolen maggie soretto må det jo være en forutsetning at det faktisk er det.. ellers kommer de jo med misvisende opplysninger! Den ser helt lik ut som kjolen på vises på maggie sorettos internettsider, men ekte eller ikke, fin er den uansett og billig
Sunshine Skrevet 1. november 2009 #17 Skrevet 1. november 2009 Det finnes mange tilbydere der ute som selger kopier, så om det er misvisende eller ikke blir opp til deg å finne ut
Minttu Skrevet 1. november 2009 #18 Skrevet 1. november 2009 Du kan jo sammenligne med denne kjolen Herregud så flott!! :dåne: Om jeg skulle gifte meg hadde jeg kjøpt den
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå