Gå til innhold

Bruker dere klortabletter i boblekaret?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg innbiller meg at mange slurver med rengjøringa i boblebadekar, og at det derfor er mye bakterier i røra.

Så hvor flinke er dere?

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest_Merete_*
Skrevet

Jeg vil gjerne vite hva dere gjør jeg for å rense karet, og hvor ofte....???

Gjest tyttebær
Skrevet

Det kommer vel litt an på hvilket boblebad man har.

Vi har 6-manns massasjebad med 1200 liter vann i hele tiden (som holder 40 grader konstant, og sirkulerer hele tiden).

Vi har oppi en klortabelett før vi bader og etter vi har badet! Dersom det går lang tid mellom hvert bad (noe det ofte gjør) har vi i ca en i uken/annen hver uke! :)

Boblebadet blir tømt for vann og rengjort 2-4 ganger i året. Alt etter hvor mye det er brukt. Det er det som står i bruksamvisningen! :)

Skrevet

Vi har utendørs boblebad fra CalSpa, med plass til 6 personer. 15 min før bading har vi i 2-4 tabletter (avhengig av hvor mange og hvor lenge vi skal bade), og etter bading har vi i noen ss (husker ikke akkurat hvor mye for øyeblikket) med et pulver (dette er renseprogram med aktivt oksygen).

En gang i uken har vi i forskjellige kjemikalier, og en gang i mnd har vi i noe mer.

Bytter vann ca hver 3 mnd (vi bader ihvertfall en gang i uken), og har da i en runde med kjemikalier (for ph og alkalinitet osv).

Følger renseprogrammet til punkt og prikke, og skifter filter med jevne mellomrom (det vaskes også med jevne mellomrom), og bruker mye mer på kjemikalier enn på strøm til boblebadet ;)

Jeg regner egentlig med at spm var rettet til de med boblebad inne, men her fikk du svar fra meg også :)

Skrevet
Vi har utendørs boblebad (som holder konstant temperatur og kjører rens/sirkulasjon med ozon flere ganger i døgnet) fra CalSpa, med plass til 6 personer. 15 min før bading har vi i 2-4 tabletter (avhengig av hvor mange og hvor lenge vi skal bade), og etter bading har vi i noen ss (husker ikke akkurat hvor mye for øyeblikket) med et pulver (dette er renseprogram med aktivt oksygen).

En gang i uken har vi i forskjellige kjemikalier, og en gang i mnd har vi i noe mer.

Bytter vann ca hver 3 mnd (vi bader ihvertfall en gang i uken), og har da i en runde med kjemikalier (for ph og alkalinitet osv).

Følger renseprogrammet til punkt og prikke, og skifter filter med jevne mellomrom (det vaskes også med jevne mellomrom), og bruker mye mer på kjemikalier enn på strøm til boblebadet ;)

Jeg regner egentlig med at spm var rettet til de med boblebad inne, men her fikk du svar fra meg også :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...