Gjest Gjest Skrevet 26. oktober 2009 #1 Skrevet 26. oktober 2009 Samboeren min har innrømmet at han drikker ca to halvlitere med øl hver dag. Også før jobb på kvelden. Det var et stort steg å si dette til meg. Jeg satt veldig pris på ærligheten, men synes jo selvfølgelig dette er trist. Han sier det får han til å slappe av, eller føle at rastløsheten minsker. Det er vel dette som kalles å bruke alkohol som selvmedisiering? Han har hvertfall veldig lyst til å slutte med dette og heller finne andre metoder som kan hjelpe. Han sier psukolog er utekukket for hans del. Ser ikke ut til jeg får han med på det git. Har dere noen tips som kan hjelpe mot rastløshet? Meditering, eller yoga kanskje? Ikke vet jeg. Trenger råd og tips jeg kan bringe videre
gompen Skrevet 26. oktober 2009 #2 Skrevet 26. oktober 2009 Det beste han kan gjøre er å få hjelp, til å finne andre metoder å takle angsten på enn å ty til alkohol. Hvis han ikke er villig til det, får du ikke gjort stort. Han må innse det selv.
Gjest Gjest Skrevet 26. oktober 2009 #3 Skrevet 26. oktober 2009 Samboeren min har innrømmet at han drikker ca to halvlitere med øl hver dag. Også før jobb på kvelden. Det var et stort steg å si dette til meg. Jeg satt veldig pris på ærligheten, men synes jo selvfølgelig dette er trist. Han sier det får han til å slappe av, eller føle at rastløsheten minsker. Det er vel dette som kalles å bruke alkohol som selvmedisiering? Han har hvertfall veldig lyst til å slutte med dette og heller finne andre metoder som kan hjelpe. Han sier psukolog er utekukket for hans del. Ser ikke ut til jeg får han med på det git. Har dere noen tips som kan hjelpe mot rastløshet? Meditering, eller yoga kanskje? Ikke vet jeg. Trenger råd og tips jeg kan bringe videre e Litt avhengig av hvor gammel han er, synes jeg ikke dette hørts så veldig greit ut. Det som er mest skremmende er at han har en grunn til at han drikker. Han slapper av og blir mindre rastløs. Umiddelbart lurer jeg på om han kan ha ADHD? Tror jeg ville prøvd enda mer å få ham til fastlegen i hvertfall. Mye kan gjøres der.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå