Gå til innhold

Til dere med flere katter

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dere som har to eller flere katter, kommer de overens? Er de venner? Fikk dere de da samtidig eller etter hverandre? Tok det lang tid før de ble venner?

Videoannonse
Annonse
Gjest stillness
Skrevet

Nå gjør de det..he he..Tok lang tid,over ett år,før de godtok hverandre.

Fikk den andre katten når den første var 2 år gammel,og hun likte det lite at det kom en til.

I begynnelsen kunne de knapt være i samme rom uten at det ble et helvetes styr,den lille sprang bort til den andre og ville ha kontakt,men det var ikke hun noe interessert i :)

Nå har det gått over 2 år siden vi fikk den lille og nå trives de helt greit sammen,men de har ganske forskjellig personlighet så noen ganger kræsjer det enda.

Tror nok det er ganske normalt at den katten som har vært i hus lengst vil se på en ny som en trussel,men det varierer sikkert hvor lang tid det før de eventuelt blir venner.

Skrevet (endret)

Har 6 katter, men bare 5 er våres ( ene er fosterkatt ).

Fikk først en kattunge, også et år senere fikk vi en til. De gikk veldig fint sammen. 1 år etter det igjen fikk vi en bror og en søster-unge, de holdt seg sammen, og etter litt kom de begge overens med de 2 "gamle", selv om de holdt seg mest for seg selv. Halvannet år etter det igjen fikk vi en til pus, men siden det er en bengalmix, så finner den på mye faenskap så den har et par konflikter med kattene innimellom, men det løser seg opp etter litt :)

Den siste vi er fosterhjem hos krangler med bengalmixen, men går fint med resten.

Har også hatt et par kattunger innimellom disse kattene, b.la to 6 uker gamle søsken hvor moren var druknet.

Alle kattene er kastrert, og de to første + den ene av søsknene er hannkatter, også er det søstra til han ene, fosterpusen og bengalmixen som er hu-katter.

Men alle kattene går overaskende bra overens, men om vinteren hvor de er mer inne blir det oftere småkrangling :fnise:

Endret av r0za
Gjest Distiller
Skrevet

Jeg har to kastrerte hannkatter. Den ene er 6 og den andre er litt over 2 år. Den eldste fikk jeg da han var 3, den andre flyttet inn da han var rundt et halvt år. Den eldste bodde altså her alene en god stund før den minste kom.

Det er først nå i sommer at de har blitt venner. De har akseptert hverandre tidligere, men det har vært endel krangling og slossing. Nå har de blitt veldig gode kompiser! Det virker som om de har vent seg til hverandre og funnet sin plass. Men det tok litt tid :)

Skrevet

Mine to er kjempekompiser, sover ved siden av hverandre, vasker hverandre, leker sammen osv. De er brødre, fikk de sammen. Kan absolutt anbefale å ha søskenpar eller få to ca jevngamle kattunger ca samtidig, det er den beste måten å gjøre det på om man vil at de skal gå godt overens :) Tror så absolutt katter kan sette pris på katteselskap, mine setter i hvert fall stor pris på hverandre!

Skrevet

Vi har to kastrerte hunnkatter. Den ene er 9 år og den andre 3 år. Den eldste var 6 år da vi fikk den yngste, så altså vant til å være alene, men det gikk veldig greit. De er gode venner og har mye selskap i hverandre.

Skrevet
Mine to er kjempekompiser, sover ved siden av hverandre, vasker hverandre, leker sammen osv. De er brødre, fikk de sammen. Kan absolutt anbefale å ha søskenpar eller få to ca jevngamle kattunger ca samtidig, det er den beste måten å gjøre det på om man vil at de skal gå godt overens :) Tror så absolutt katter kan sette pris på katteselskap, mine setter i hvert fall stor pris på hverandre!

Kan jeg spørre hvor gamle dine er? Hender seg det går kjempebra i starten når de er søsken, men at det skjærer seg litt når de begynner å bli skikkelig voksne.

Skrevet

Veldig forskjellig fra katt til katt. Jeg har hatt to hunner som er veldig steile, og skapte mye bråk. Begge brukte lang tid på å godta andre katter, og perlevenner ble de egentlig ikke med noen. Hannkatten min derimot er stor og godslig og kommer godt overens med alle, selv fremmede hannkatter banker han bare opp dersom de begynner. De to hunnene jeg har nå er midt på treet, skeptiske i starten, men venner seg fort til nye katter. Sammen med hannkatten fungerer de veldig fint.

Skrevet

Hunkatten vår flyttet ut når vi fikk enda en katt, før dette elsket den å breie seg i vinduskarmer og å ligge på sofaen. Den gamle var fem år når den nye flyttet inn (den nye var litt under ett år). Den gamle katten taklet ikke å ha en ny katt i huset selv om den tidligere hadde en kattevenninne vi desverre måtte avlive.

Det har nå gått fire år og den gamle katten kommer fremdeles bare hjem for å spise før den trasker ut i skogen igjen.

Skrevet

jeg har 4 katter en kastrert hankatt på 13 år som ikke liker noen av de andre kattene og freser og knurrer bare han ser de. han gjør det mot oss menneskene også... så har jeg ei hunkatt 2 år (sterelisert nå) og 2 av hennes barn en han 8 mnd(kastrert) og ei jente 8 mnd (snart sterelisert) puse barna koser seg masse sammen og slikker hverandre og leker og koser seg. mamma katten er blitt kjempe nærvøs og liker plutselig ingen.. (tror hun har blitt skremt skikkelig ute) hun ammet han pusebarnet til han var nesten 6 mnd men ville ikke ha med dattern. mor og sønn lå ofte og koste før men nå vil hun ikke vite av han i det heletatt men han går gjerne bort til henne og får litt kos på nesen før hun freser... så jeg håper hun roer seg igjen.

Skrevet
Kan jeg spørre hvor gamle dine er? Hender seg det går kjempebra i starten når de er søsken, men at det skjærer seg litt når de begynner å bli skikkelig voksne.

De er fylt tre, så de er voksne :) En venninne har de to søstrene deres, og de går også veldig godt overens. Alle fire ble kastrert da de var 5 måneder.

Skrevet

jeg har 6 katter.

egentlig 7 men han forsvant kanskje pga mange andre katter! ;(

det er 4 kastrerte hannkatter, og vi har hentet 1 og 1.

og den siste hannkatten vi hentet var nok en smuuuule bortskjemt og vandt til og være aleine!. aldri har jeg sett en så utrolig sint katt!

før så kranglet han med alle! og slåss.. men med tida så har han blitt bedre:) - iblandt så er han sikkelig sint og alt er galt!.

men jeg vet ikke om det er fordi han er helt hvit ? fordi han hører dårlig og ser litt dårlig tror jeg...

men dem er venner!;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...