Gå til innhold

bostøtte til hybel?

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_lurer_*
Skrevet

skjønner ingenting av bostøttereglene. Har attføring og bor i kollektiv, da jeg søkte for noen måneder siden fikk jeg avslag siden jeg bor i kollektiv. Nå ønsker jeg å flytte for meg selv, på hybel, men jeg forstår det sånn at bostøtten ikke gjelder på hybel heller?? Har de ikke nylig endret reglene?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ah, man får ikke bostøtte i kollektiv, nei. Men hvis hybelen har egen inngang, bad og kjøkken skal du få bostøtte, med mindre du betaler veldig lite i leie.

Skrevet

Man får ikke bostøtte, sålenge den samlede inntekten til HELE hustanden (her spiller det ingen rolle hvilke forhold man har til øvrige medlemmer man deler inngang, kjøkken og bad med) overstiger 210000 kr i året.

Gjest Gjest_lurer_*
Skrevet
Man får ikke bostøtte, sålenge den samlede inntekten til HELE hustanden (her spiller det ingen rolle hvilke forhold man har til øvrige medlemmer man deler inngang, kjøkken og bad med) overstiger 210000 kr i året.

så hvis jeg leier en hybel med samme ikke har egen inngang, så regnes min økonomi sammen med de andre som bor i huset som jeg ikke har noe med å gjøre?? :klø: hvorfor i all verden, dette er så rart synes jeg- men er det ikke disse reglene de har endret noe på? de har i alle fall endret det med krav til boareal vet jeg

Skrevet

Har du i det hele tatt LEST den teksten som er linket til her oppe? Er du så forbanna lat? Der står alt svart på hvitt på en ENKEL måte! Herregud.

Gjest Gjest_lurer_*
Skrevet
Har du i det hele tatt LEST den teksten som er linket til her oppe? Er du så forbanna lat? Der står alt svart på hvitt på en ENKEL måte! Herregud.

leste den ja, jeg er klar over at reglene har vært sånn- det jeg lurer på er om den regelen er endret, jeg leste om at bostøttereglene var utvidet.

Forundrer meg stort over sånne svar som dette, hva skjer med alminnelig høflighet- at du gidder å gå inn i tråden og skrive denne typen kommentar, ufattelig

Skrevet

Det som står på den siden er oppdatert informasjon. Nei, det går ikke an å få støtte om du bor i kollektiv. Du må fremdeles ha egen inngang, kjøkken og bad.

Skrevet

Alvorlig talt.. det er ingen tvang i å svare.

Skrevet
så hvis jeg leier en hybel med samme ikke har egen inngang, så regnes min økonomi sammen med de andre som bor i huset som jeg ikke har noe med å gjøre?? :klø: hvorfor i all verden, dette er så rart synes jeg- men er det ikke disse reglene de har endret noe på? de har i alle fall endret det med krav til boareal vet jeg

Ja det stemmer. Eksen min søkte, han bor i en hybelleilighet med en kompis, han fikk avslag fordi han tjener 125000 og kompisen tjente 110000. Siden de deler inngang, bad og kjøkken så regnes de som en hustand. Desverre er reglene sånn.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...