Gå til innhold

Tørketrømmel...lurt å kjøpe?

Anbefalte innlegg

Gjest Not So Domesticated Goddess
Skrevet

Hei. Vil kjøpe tørketrømmel snart som mulig. Jeg er så lei av å henge klærne på stue. I tillegg, klærne lukter vondt for det meste (noen tips?) særlig når det henger mange på tørkestativ samtidig.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

ufff. glemte det jeg skulle spørre. Mannen min sa at tørketrømmel bare ødelegger klærne. E det sant?

Skrevet

jeg er vant med å tørke klær, men å tromle håndklær og sengetøy. Av og til kjører jeg klærne litt i trommel for å "starttørke" og gjøre dem mykere.

Trommer kan slite ekstra på klærne, ja, fordi det er varmebehandlig og ekstra friksjon. Og det er viktig å lese vaskeanvisningene.

Lukt av klærne kan tyde på skitten vaskemaskin. En ting som alltid er viktig, er å sjekke at gummilisten i døren ikke er full av skitt. Det finnes også rensemiddel for vaskemaskiner. Om dere bor i et område med hardt vann, finnes det slike baller dere putter i maskinen for å hjelpe på dette.

Skrevet

takk for tips. :biggrin::biggrin:

Hvor kan jeg kjøpe disse "baller"?

Skrevet

Jeg tørker alt i tørketrommel. Det blir mykt og godt, men ja - det sliter på klærne.

Du kan prøve å kjøre en kokvask med tom maskin for å bli kvitt dårlig lukt.

Skrevet

Tørketrommel sliter veldig på kærene. I tillegg til at krymping kan forekomme. Jeg tromler kun undertøy, håndklær og sengetøy. Alt annet tørkes på vanlig måte. Ting som ikke tåler å vaskes på 60 grader eller mer skal ikke tromles, ei heller skal ting med stretch i trommelen.

Det er dog gull verdt å ha trommelen til undertøy og slikt. Jeg er villig til å betale for å slippe å henge opp en og en sokk, og slippe å ha sengetøy og håndklær hengende overalt.

Skrevet
takk for tips. :biggrin::biggrin:

Hvor kan jeg kjøpe disse "baller"?

Har til og med sett det på europris, men jeg kan ikke akkurat garantere for kvaliteten. Norwex har det ihvertfall (bare google det), og kanskje på butikker, der de har vaskepulver?

Skrevet
Hei. Vil kjøpe tørketrømmel snart som mulig. Jeg er så lei av å henge klærne på stue. I tillegg, klærne lukter vondt for det meste (noen tips?) særlig når det henger mange på tørkestativ samtidig.

Om klær er våte for lenge kan de bli sure. Om klærene henger veldig tett på stativet kan det bli for lite luft, og dermed vil de lukte ille. Jeg pleier å henge et plagg over to snorer, så får det litt ekstra luft. Tar mer plass, men sure klær er ekkelt.

For å bli kvitt den sure lukten kan du ha eddik i kammeret for skyllemiddel, og sørg for at de får nok luft når de tørker.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...