Gå til innhold

Lokale til vielse - Bergen

Anbefalte innlegg

Gjest MrsMalsen
Skrevet

Vi skal gifte oss i april 2010 og skal ha en humanistisk vielse. Bryllupsfesten skal være i Os, men vi sliter litt med å finne et passende sted for selve vielsesseremonien. Vi blir rundt 80 gjester, så det må være et sted med litt plass. Siden april i Bergen ikke akkurat er en årstid med stabilt og forutsigbart vær, har vi tenkt at det er best å ha vielsen innendørs.

Har dere noen forslag til egnede lokaler i Bergen sentrum?

Gjest Nygift gjest
Skrevet
Vi skal gifte oss i april 2010 og skal ha en humanistisk vielse. Bryllupsfesten skal være i Os, men vi sliter litt med å finne et passende sted for selve vielsesseremonien. Vi blir rundt 80 gjester, så det må være et sted med litt plass. Siden april i Bergen ikke akkurat er en årstid med stabilt og forutsigbart vær, har vi tenkt at det er best å ha vielsen innendørs.

Har dere noen forslag til egnede lokaler i Bergen sentrum?

Hvorfor ikke ha vielsen i samme lokale som festen skal være? Det hadde vi da vi giftet oss nylig. Det ble en utrolig flott vielse, og vi slapp unna transport av oss selv og alle gjestene etterpå. (Kan anbefale å få fotografen til fest-lokalet og, så slipper gjestene å vente så lenge når man skal fotograferes) Har ikke noe godt forslag til lokale, men kanskje dere kan få leie et lokale f.eks over Kjøttbasaren, evt. på et hotell i by'n eller noe lignende? Lykke til!

Gjest MrsMalsen
Skrevet

Vi har tenkt på det, men jeg er redd for at det blir litt liten plass til alle gjestene. Det er ikke praktisk å bruke selve festlokalet, men det finnes et lite "kapell" på området. Det som gjør meg litt lunken til å bruke det er at de fleste gjestene i så fall må stå under seremonien.

Kan jeg spørre deg hvor dere hadde bryllupet? Hvordan la dere opp dagen med tanke på tidskjema (hvor mye tid trenger man mellom vielse og middag når alt er på samme sted?)

Gjest Nygift gjest
Skrevet
Vi har tenkt på det, men jeg er redd for at det blir litt liten plass til alle gjestene. Det er ikke praktisk å bruke selve festlokalet, men det finnes et lite "kapell" på området. Det som gjør meg litt lunken til å bruke det er at de fleste gjestene i så fall må stå under seremonien.

Kan jeg spørre deg hvor dere hadde bryllupet? Hvordan la dere opp dagen med tanke på tidskjema (hvor mye tid trenger man mellom vielse og middag når alt er på samme sted?)

Vi hadde bryllupet i Kommandantboligen på Gravdal. Vi hadde vielsen i 2. etg, og festen var ellers i 1. etg. Utrolig flott der ute! Vi beregnet ca 45 min på vielsen og hilse på gjestene etterpå, og vel en time på fotograferingen. Må innrømme jeg ikke er helt sikker på hva klokken var da vi satte oss til bords, men tror det var gått vel 2 timer fra vielsen begynte til vi satt ved bordet.

Skrevet

Hva med Ervikane? Der er jo vakkert!!!

Solstrand kanskje? Nede ved stranden der? :-)

Skrevet

Vet at det er populært å ha HEF-vielse på Logen. Der er det godt med plass også!

Og så er det et annet lokale i Kong Oscars gate som ofte brukes, men det husker jeg ikke hva heter.

Men tror du ikke HEF kan være behjelpelige med forslag da? :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...