Gå til innhold

Samboerns eks

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_Mina_*
Skrevet

Jeg er sammen med noe jeg tror er verdens mest fantastiske mann!! Vi er veldig forelsket, og jeg tviler ikke på følelsene hans for meg... men allikevel er det en magefølelse som får meg til å bli litt urolig..

Det ble slutt mellom han og hans eks like før vi møttes, hun visste at han møtte meg - og at vi ble sammen. Han har stilt opp masse for henne med alt mulig praktisk, ting jeg føler egentlig bare er unnskyldninger fra hennes side for å møte ham.. I 10 mnd fikk han sms, mms, mailer og telefoner om at hun ville ha han tilbake - og at det var de som hørte sammen... Han hadde flere prater med henne hvor han angivelig har sagt at det aldri blir de igjen, og at han har funnet kvinnen i sitt liv... I perioder etter dette har det roet seg, men hun sender fortsatt sms og ringer flere ganger i uken - men nå er det plutselig bare vennskapelig...

Jeg vet at han har møtt henne uten å fortelle det til meg, vet om en gang - og har gitt han flere anledninger til å fortelle det - men det gjør han ikke.. Han vet at det sårer meg at de har så mye kontakt - at eksen som han var sammen med i mange år fortsatt lusker i skyggene... Det er stadige krangler rundt dette - og jeg vet ikke hvordan jeg skal få han til å forstå hvorfor det plager meg... Har forsøkt å si at jeg får fortiden hans gnidd inn hver gang hun tar kontakt, at jeg er redd for at han skal angre, at det skremmer meg at hun kjenner han bedre og at jeg ikke vil sende kjæresten min avgårde til en jente jeg vet vil ha ham tilbake... men - han ser bare på henne som en god venninne sier han...

Dette ble litt langt, men jeg er litt frustrert.... Trenger alle gode råd jeg kan få... Dette er mannen i mitt liv :rødme: - men jeg vet at jeg ikke klarer å ha henne der... Det gikk for fort mellom de avsluttet og til vi møttes til at jeg klarer det...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

sett han på valg. enten får han være sammen med deg å være happy, eller så får han være venn med exn uten deg. hvis han ikke velger deg så ser du jo hvor mye du betyr for han, eller hva? HVORFOR skal han ha kontakt med henne egentlig? hadde havveis skjønnt det hvis de hadde vært fra hverandre i 3 år eller no..og pluttselig møttes og blitt venner, men når ting skjer over en lang periode og hun vil ha han tinbake..og pluttselig vil bare være "venn". seriøst, hadde holdt et øye med hun der ass. hun er sikkert "kjepesnill" og setter seg i et så jævla bra lys ovenfor han når de møtes. hun gjør sikkert alt enda for å få han tilbake. også sier hu at hun bare vil være "venn" for å ikke legge press på han, siden han er sammen med deg. også smyker hun seg innpå. hadde ikke stolt på henne for en 5er! seriøst! sett han på valg!skal xn lissom være mer vært enn deg?? hello?

Gjest Emmanuelle
Skrevet

Hadde det vært slik at bruddet mellom dem hadde skjedd i enighet så hadde jeg ikke vært så bekymra.

Men en x er alltid jævlig skummelt. Om hun har mast på å få ham tilbake i 10 mnd tror jeg ikke at hun kun vil være venner nå.

Hun vil vel henge med ham så han "skjønner" at hun er fantastisk.

Om han i tillegg har møtt henne uten at du vet det så synes jeg dette lukter muffens. Hadde stilt han til veggs jeg.

Henne eller meg. En er ikke venn med noen som ikke er over deg, spesielt ikke når de har ny kjæreste. Fy og fy.

Gjest Gjest_Mina_*
Skrevet

Ja, akkurat det jeg tenker også - har ingen tro på at hun plutselig i løpet av de siste 2 ukene kun vil være venner...

Men - hvordan klare å forklare hvorfor det er vanskelig?? Jeg føler at jeg ikke når gjennom? Jeg har sagt til ham at jeg forstår at han ønsker noe kontakt - men at det må begrenses ekstremt!!! Vi har egentlig en avtale om at han ikke skal ta tlf når hun ringer hvis ikke jeg er der - men det har han allerede "glemt" en gang...

Huff, ser at det nærmer seg et ultimatum - det er jo helt latterlig!! Liker egentlig ikke ultimatum....

Skrevet

Hvorfor ble det slutt med dem? Hvem dumpet hvem? Jeg gjetter at hun dumpet han, og at hun angrer seg.

Spør mannen din om hvem han egentlig vil ha. Er du reserve, eller hoveddame?

Det er sannsynlig at han synes veldig synd på x, og ønsker henne støtte og kjærlighet. Det er sannsynlig at de i en slik setting har det hyggelig sammen.

Spør mannen din om det er greit for han å ha deg som den eneste. Og om han kan holde seg unna x. Si at framstår for deg som om hun elsker han fortsatt, og at du får vondt i hjertet ditt når han stiller opp for andre damer som elsker ham, eller andre damer som du tror elsker ham.

Gjest Gjest_Mina_*
Skrevet

Det var han som gjorde det slutt med henne - og han har nok følt litt på dårlig samvittighet - både for å dumpe henne og for at han gikk videre så raskt.. Så tror du har rett i at han ønsker å støtte henne og gjøre ting lettere for henne...

Takk for gode innspill... Det er en måte å formulere det på som ikke setter meg i "angreps posisjon" - og det tror jeg nok er et godt utgangspunkt...

Skrevet

Du trenger ikke å forklare noe mer, hvis han ikke har skjønt det allerede. Bare si at dette liker du ikke og at det er ikke aktuelt for deg å ha det som dette.

Så får du se - om han har respekt for deg eller ikke. Hvis ikke, ingen vits å fortsette;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...