Gjest huspusen Skrevet 26. oktober 2009 #1 Skrevet 26. oktober 2009 Vet ikke hva som skjer, føles som om jeg blir forfulgt av mugg alle stedene jeg bor... Har akkurat oppdaget mugg i vinduskarmen på soverommet. Jeg har en del ting stående i karmen mellom persienner og vinduet. Tar persiennene opp nesten hver dag fordi jeg skal bruke tingene som står i vinduet, men ikke så flink å lufte da det nesten alltid er iskaldt på soverommet og jeg er en frysepinn. Tenkte å tørke muggen vekk med klorin på papir, er det lur måte å gjøre det på? Siden klorin tar det meste? Er det noe man kan gjøre for å forebygge at det kommer tilbake? Bør jeg åpne vinduene skikkelig hver dag, er det det som gjør det? Alle råd mottas med stor takk! Hilsen frøken grønn på sånne husting....
Gjest Gjest Skrevet 26. oktober 2009 #2 Skrevet 26. oktober 2009 Ventilasjon er et stikkord her ja. Du produserer en del fuktighet i løpet av natten som kondenserer på den kalde vindusflaten. Etter hvert renner kondensvannet nedover ruten og ned på treverket hvor muggen kan begynne å vokse. Sjokkluft i ca. ti minutter etter at du har stått opp slik at den fuktige luften forsvinner. Det kan også lønne seg å ha en varmeovn under vinduet som varmer opp vindusflaten slik at det ikke blir så mye kondens på den.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå