Gjest TS Skrevet 26. oktober 2009 #1 Skrevet 26. oktober 2009 Vi eier et hus i borettslag sammen, og har gått fra hverandre. Han skal ta over både lånet og huset, og har fått beskjed fra banken om at det er i orden. Vi blir derimot ikke kloke på hvilke skjemaer vi skal fylle ut for at jeg skal overføre min del av huset til han. Har funnet noen skjemaer på statens kartverk (han ble visst henvist dit), men blir ikke helt klok på hvilket det er vi skal bruke. Noen som har gjort det samme før og vet hvilket skjema det er?
Gjest Calle Skrevet 26. oktober 2009 #2 Skrevet 26. oktober 2009 Fikk dere ikke tinglyst eierforholdet da dere kjøpte huset? I såfall må dere vel tinglyse nå at det kun er han som eier huset.
Gjest Gjest Skrevet 26. oktober 2009 #3 Skrevet 26. oktober 2009 Man tinglyser ikke borettslagsleiligheter. Jeg ville tatt kontakt med boligbyggelaget som er forretningsfører for borettslaget deres. Vil tro de kan hjelpe dere
Gjest Gjest_nina_* Skrevet 27. oktober 2009 #4 Skrevet 27. oktober 2009 Man tinglyser ikke borettslagsleiligheter. Jeg ville tatt kontakt med boligbyggelaget som er forretningsfører for borettslaget deres. Vil tro de kan hjelpe dere Jovisst gjør man det!! Skjøte må fylles ut og sendes Tinglysingen. Støtter forøvrig å ta kontakt med forretningsfører. De har skjemaene som må sendes til boligbyggelaget.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå