Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Noen som har noen gode triks på hvordan jeg kan få åpnet et syltetøyglass? Er så hardt fastskrudd..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg bruker tuppen på en kniv, eller noe annet tynt, og stikker inn under kanten på lokket og vipper det litt utover. Da forsvinner vakumet (og det sier 'popp' i lokket) og voila - det går an å få åpnet glasset :D

Skrevet
Noen som har noen gode triks på hvordan jeg kan få åpnet et syltetøyglass? Er så hardt fastskrudd..

Hold lokket under varmet vann, så utvider det seg. Pleier å funke. Ellers bruker jeg knivtrikset, med en butt kniv oppimellom glass og lokkant. Hold glasset med lokket opp, eller litt på skrå. Vipp kniven forsiktig utover. Hører du et "svupp, har det kommet luft til, og lokket går enkelt av. Vær forsiktig med den siste måten (unngå dyre kniver..)

Lykke til.

Skrevet

Jeg pleier å ta noe spisst og kakke et hull midt på lokket, da kommer det luft inn og det er lett å ta av. (Jeg synes det er litt tryggere enn å presse en kniv inn på siden av lokket) Så er det bare å sette en teipbit over hullet, og lokket blir tett igjen.

Skrevet
Jeg bruker tuppen på en kniv, eller noe annet tynt, og stikker inn under kanten på lokket og vipper det litt utover. Da forsvinner vakumet (og det sier 'popp' i lokket) og voila - det går an å få åpnet glasset :D

Jeg bruker skaftet på en teskje. Funker hver gang. :)

Gjest Nattvette
Skrevet

Smell ein kniv igjennom lokket og teip over hullet etterpå. Sånn gjør eg det når eg ikkje får det opp og ingen hjelp i sikte.

Evt hold det under varmt vann ei stund og ha håndkle i hånda når du åpner (det er tross alt blitt oppvarma :gjeiper: )

Ville aldri brukt skarp kniv under lokk kanten forresten, ein dag knekker den og er man uheldig blir man kutta. Men det er nå meg da...

Skrevet

Dunker siden av lokket hardt mot kjøkkenbenken. Da slipper det.

Skrevet

Trenger man menn for å åpne glass? Ikke når det finnes så mange andre alternativer.

Skrevet

Jeg bruker å ta en u-skarp kniv og "kakke" litt på siden av lokket rundt hele glasset, da pleier det å gå.

Skrevet (endret)

Ta tak i glasset med venstre hånd. Legg høyre rundt kanten på lokket. Vri lokket motsols. Funker hver gang for meg.

Endret av Mann 42
Skrevet

Takk for alle gode (og dårlige) tips! Det funka å lage hull i lokket med en kniv, alt det andre hadde jeg prøvd på forhånd uten hell.

Skrevet
Ta tak i glasset med venstre hånd. Legg høyre rundt kanten på lokket. Vri lokket motsols. Funker hver gang for meg.

Skjønner, da brukte jeg nok bare feil hånd..

Skrevet
Dunker siden av lokket hardt mot kjøkkenbenken. Da slipper det.

Det samme gjør jeg :)

Gjest AnneShirley
Skrevet

Jeg skaffet meg en slik "lokkpopper" som det ble vist til her (muligens annet merke, men..) da jeg var student. Likte IKKE å be gutta jeg bodde i kollektiv med om å åpne glassene for meg.. (er veldig "klare selv") og skadet meg et par ganger med kreativ bruk av brødkniv ol for å "poppe" lokket.

Skrevet

Vi dunker noe butt mot midten av lokket. F.eks. skaftet av en kniv. Der er det en liten forhøyning der. Da løsner det greit.

Ellers hjelper det å ha en fuktig klut over lokket. Da får du veldig mye bedre tak.

Dere som lager hull, er dere ikke redd det skal komme små metall biter i maten?

Skrevet

Tar et godt grep rundt lokket, og på en måte presser det litt ned samtidig med at jeg skrur. Funker hver gang, og har kunnet gjøre dette siden jeg var barn. Trenger ikke hjelp fra "sterke" mannfolk for å få det til.

Min mor bruker kniv, den metoden synes jeg er litt skummel, da kniven fort kan skli, og man kan skade seg.

Gjest rastafari
Skrevet
eh...bygg muskler eller skaff deg en mann

Har bodd i kollektiv endel år, og har sett dusinvis av gutter som står og trøkker for å få opp et syltetøyglass, og som plutselig får det travelt med å putte glasset tilbake i kjøleskapet når man kommer inn på kjøkkenet. Må nok komme med forslag som faktisk funker.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...