venus_ Skrevet 26. oktober 2009 #1 Skrevet 26. oktober 2009 Noen som har noen gode triks på hvordan jeg kan få åpnet et syltetøyglass? Er så hardt fastskrudd..
Yvaine Skrevet 26. oktober 2009 #2 Skrevet 26. oktober 2009 Jeg bruker tuppen på en kniv, eller noe annet tynt, og stikker inn under kanten på lokket og vipper det litt utover. Da forsvinner vakumet (og det sier 'popp' i lokket) og voila - det går an å få åpnet glasset :D
Gjest Gjest Skrevet 26. oktober 2009 #3 Skrevet 26. oktober 2009 Noen som har noen gode triks på hvordan jeg kan få åpnet et syltetøyglass? Er så hardt fastskrudd.. Hold lokket under varmet vann, så utvider det seg. Pleier å funke. Ellers bruker jeg knivtrikset, med en butt kniv oppimellom glass og lokkant. Hold glasset med lokket opp, eller litt på skrå. Vipp kniven forsiktig utover. Hører du et "svupp, har det kommet luft til, og lokket går enkelt av. Vær forsiktig med den siste måten (unngå dyre kniver..) Lykke til.
Meaty Skrevet 26. oktober 2009 #4 Skrevet 26. oktober 2009 Jeg pleier å ta noe spisst og kakke et hull midt på lokket, da kommer det luft inn og det er lett å ta av. (Jeg synes det er litt tryggere enn å presse en kniv inn på siden av lokket) Så er det bare å sette en teipbit over hullet, og lokket blir tett igjen.
Gjest *Mim* Skrevet 26. oktober 2009 #5 Skrevet 26. oktober 2009 Jeg bruker tuppen på en kniv, eller noe annet tynt, og stikker inn under kanten på lokket og vipper det litt utover. Da forsvinner vakumet (og det sier 'popp' i lokket) og voila - det går an å få åpnet glasset :D Jeg bruker skaftet på en teskje. Funker hver gang.
Gjest Nattvette Skrevet 26. oktober 2009 #6 Skrevet 26. oktober 2009 Smell ein kniv igjennom lokket og teip over hullet etterpå. Sånn gjør eg det når eg ikkje får det opp og ingen hjelp i sikte. Evt hold det under varmt vann ei stund og ha håndkle i hånda når du åpner (det er tross alt blitt oppvarma :gjeiper: ) Ville aldri brukt skarp kniv under lokk kanten forresten, ein dag knekker den og er man uheldig blir man kutta. Men det er nå meg da...
Gjest Gjest_gjest_* Skrevet 26. oktober 2009 #7 Skrevet 26. oktober 2009 Noen som har noen gode triks på hvordan jeg kan få åpnet et syltetøyglass? Er så hardt fastskrudd.. Her er svaret: http://www.enklereliv.no/products.aspx?search=lokk%c3%a5pner
Étaín Skrevet 26. oktober 2009 #8 Skrevet 26. oktober 2009 Dunker siden av lokket hardt mot kjøkkenbenken. Da slipper det.
Gjest Gjest Skrevet 26. oktober 2009 #9 Skrevet 26. oktober 2009 eh...bygg muskler eller skaff deg en mann
Étaín Skrevet 27. oktober 2009 #10 Skrevet 27. oktober 2009 Trenger man menn for å åpne glass? Ikke når det finnes så mange andre alternativer.
putit Skrevet 27. oktober 2009 #11 Skrevet 27. oktober 2009 Jeg bruker å ta en u-skarp kniv og "kakke" litt på siden av lokket rundt hele glasset, da pleier det å gå.
Mann 42 Skrevet 27. oktober 2009 #12 Skrevet 27. oktober 2009 (endret) Ta tak i glasset med venstre hånd. Legg høyre rundt kanten på lokket. Vri lokket motsols. Funker hver gang for meg. Endret 27. oktober 2009 av Mann 42
venus_ Skrevet 27. oktober 2009 Forfatter #14 Skrevet 27. oktober 2009 Takk for alle gode (og dårlige) tips! Det funka å lage hull i lokket med en kniv, alt det andre hadde jeg prøvd på forhånd uten hell.
venus_ Skrevet 27. oktober 2009 Forfatter #15 Skrevet 27. oktober 2009 Ta tak i glasset med venstre hånd. Legg høyre rundt kanten på lokket. Vri lokket motsols. Funker hver gang for meg. Skjønner, da brukte jeg nok bare feil hånd..
Aurela Skrevet 27. oktober 2009 #16 Skrevet 27. oktober 2009 Dunker siden av lokket hardt mot kjøkkenbenken. Da slipper det. Det samme gjør jeg
Gjest AnneShirley Skrevet 27. oktober 2009 #17 Skrevet 27. oktober 2009 Jeg skaffet meg en slik "lokkpopper" som det ble vist til her (muligens annet merke, men..) da jeg var student. Likte IKKE å be gutta jeg bodde i kollektiv med om å åpne glassene for meg.. (er veldig "klare selv") og skadet meg et par ganger med kreativ bruk av brødkniv ol for å "poppe" lokket.
leirbål Skrevet 28. oktober 2009 #18 Skrevet 28. oktober 2009 Vi dunker noe butt mot midten av lokket. F.eks. skaftet av en kniv. Der er det en liten forhøyning der. Da løsner det greit. Ellers hjelper det å ha en fuktig klut over lokket. Da får du veldig mye bedre tak. Dere som lager hull, er dere ikke redd det skal komme små metall biter i maten?
Gjest Gjest Skrevet 28. oktober 2009 #19 Skrevet 28. oktober 2009 Tar et godt grep rundt lokket, og på en måte presser det litt ned samtidig med at jeg skrur. Funker hver gang, og har kunnet gjøre dette siden jeg var barn. Trenger ikke hjelp fra "sterke" mannfolk for å få det til. Min mor bruker kniv, den metoden synes jeg er litt skummel, da kniven fort kan skli, og man kan skade seg.
Gjest rastafari Skrevet 28. oktober 2009 #20 Skrevet 28. oktober 2009 eh...bygg muskler eller skaff deg en mann Har bodd i kollektiv endel år, og har sett dusinvis av gutter som står og trøkker for å få opp et syltetøyglass, og som plutselig får det travelt med å putte glasset tilbake i kjøleskapet når man kommer inn på kjøkkenet. Må nok komme med forslag som faktisk funker.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå