Gå til innhold

Klarer ikke å motivere meg selv til å gå ned i vekt!

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_Bjørg_*
Skrevet

Har allerede brukt 1 1/2 år på å gå ned 25 kg. Har nettopp gått opp igjen nesten 10 kg..er rett og slett lei av å tenke mat og kosthold hele tida. Har som mål å gå ned de 10 kg igjen innen bryllupet i juli. Men klarer bare ikke å komme iganger bare såååå lei av hele opplegget....andre som er i samme båt?

Har allerede kjøpt kjole. Det er i str.38, og er bare nyyydelig. Jeg får den på med den vekta jeg er nå, men den kommer til å sitte så utrolig mye bedre og finere hvis jeg mistet 10 kg.

Tanker? :sjenert:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Prøv på et Grete Roede kurs kanskje? Det har jeg vært på med stort hell, og fant mye inspirasjon i en veldig dyktig kursleder og trivelige kursdeltagere.

Men, hvis du bruker str. 38 kan jeg ikke helt forstå at det skal være nødvendig å gå ned 10 kg? Da vil du vel bli veldig, veldig tynn? (hvis du ikke er veldig petit i utgangspunktet da).

Gjest Gjest_Bjørg_*
Skrevet
Prøv på et Grete Roede kurs kanskje? Det har jeg vært på med stort hell, og fant mye inspirasjon i en veldig dyktig kursleder og trivelige kursdeltagere.

Men, hvis du bruker str. 38 kan jeg ikke helt forstå at det skal være nødvendig å gå ned 10 kg? Da vil du vel bli veldig, veldig tynn? (hvis du ikke er veldig petit i utgangspunktet da).

Kjolen er str.38, ja..men har snøring bak så den kan utvides. Den har itillegg litt smal passform,så føler ikke det bør være for mye ekstra kg der. Jeg er 164 cm og veier 72 kg,så ifølge BMI er jeg overvektig.

Vil gjerne ned til 62 kg.

Skrevet

Støtter forslag om GR-kurs. Mister du motivasjonen, så er det sikkert lettere når dere er flere sammen! Lykke til! :)

Skrevet

Ikke regn overvekt/undervekt etter bmi'en din!!!!

Husk at muskler veier mer enn fett, så er person med mye muskler kan ha høy bmi, og derfor bli katogorisert som overvektig.

Dette gjelder også de som har tyngre beinmasse.

For å sjekke overvekt må du måle fettprosenten din.

Men..slanking: Finn en metode som er morsom!!!!! Feks trening..hater du å jogge, ikke jogg! Liker du ikke å løfte vekter,ikke løft vekter! Men liker du å sykle,så sykl!! Liker du å danse,meld deg på dansetimer/aerobic,stepp!!

Finn din ting!!!

Over til mat... Dropp sjokolade,potetgull,feite sauser,brus,øl,+++ (det er lov innimellom!)

Hold deg til vanlig sunn kost... Er du sugen på noe, spis søte druer, eller annen frukt.

Greia er å spise ofte, så du ikke får suget!!

Og sist: Ikke la hjernen styre sult, la magen styre det!!!!!

Skrevet

Pass på at du ikke utvikler et skikkelig negativt forhold til mat og trening

Finn treningsformer du liker, sett realistiske mål. Ikke si at det du gjør ikke er bra nok, selv om det er lett eller enkelt.

Spis ofte, sunt og variert. IKKE tell kalorier, det er mye annet som legger seg også og med kaloritelling blir mat til tall, ikke næring. Derfor anbefaler jeg ikke Grete Roede.

Egentlig er jeg ikke får å press- og stressslanke seg til bryllupet heller, men hver sin lyst og om det er dette du virkelig vil, ja, da må du bare bruke nettopp DET som motivasjon. Heng opp brudekjolen din (eller om du ikke vil vise den til sambo e.l.), legg bilder av den på et nært sted og ta det frem når sjokolade frister mer enn trening.

MASSE lykke til!

Skrevet

I samme båt som deg, men jeg skal gifte meg i februar, kjolen er kjøpt inn, og glidelåsen går IKKE igjen.

Har begynt på Grete Roede-kurs, og det fungerer som motivasjon!

Men må innrømme dørstokkmila var en bøyg for å melde seg på...

Gjest Gjest_Bjørg_*
Skrevet
I samme båt som deg, men jeg skal gifte meg i februar, kjolen er kjøpt inn, og glidelåsen går IKKE igjen.

Har begynt på Grete Roede-kurs, og det fungerer som motivasjon!

Men må innrømme dørstokkmila var en bøyg for å melde seg på...

Så flott du har kommet igang da! :jepp:

Har du gått ned noe allerede? Hvor mange kilo skal du ned?

Gjest Gjest_monika_*
Skrevet

Hei

jeg har samme problemet.

viljen og lysten er der men jeg finner ikke noe som helst motivasjon, jeg meldte meg nylig inn på treningsstudio og sikter meg inn på felles timene de tilbyr. alt fra sykling til step og dans.

jeg har nesten kondis som en fosil, så med disse timene som varer alt i fra 30 til 50 minutter så er det helt perfekt for meg nå i starten.

en annen festlig ting,

har du prøvd nintendo wii fit? morro, samtidig som det er trening og du måler vekt og bmi som du får opp på tv skjermen med kurve å greier.

og på toppen, en sundt kosthold, men jeg mener man må ha lov til å unne seg noen goder i ny og ne.

håper du finner motivasjonen og når ditt mål.

Lykke til :klemmer:

Gjest Gjest_Bjørg_*
Skrevet
Hei

jeg har samme problemet.

viljen og lysten er der men jeg finner ikke noe som helst motivasjon, jeg meldte meg nylig inn på treningsstudio og sikter meg inn på felles timene de tilbyr. alt fra sykling til step og dans.

jeg har nesten kondis som en fosil, så med disse timene som varer alt i fra 30 til 50 minutter så er det helt perfekt for meg nå i starten.

en annen festlig ting,

har du prøvd nintendo wii fit? morro, samtidig som det er trening og du måler vekt og bmi som du får opp på tv skjermen med kurve å greier.

og på toppen, en sundt kosthold, men jeg mener man må ha lov til å unne seg noen goder i ny og ne.

håper du finner motivasjonen og når ditt mål.

Lykke til :klemmer:

Tusen hjertelig takk,Monica! :klemmer:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...