Kara W Skrevet 26. oktober 2009 #1 Skrevet 26. oktober 2009 Jeg skal kjøpe gave til en 10-åring, og tenkte å kjøpe strikkepinner og garn. Jeg vet at hun er veldig glad i å strikke, og ble veldig fasinert sist jeg var på besøk og satt og strikket babygenser med mønster (med lilla pinner, så det er det hun skal få ). Så langt har hun kun strikket skjerf (vanlig rettstrikking frem og tilbake), og så vidt jeg vet har hun ingen som kan lære seg opp. Derfor tenkte jeg en enkel bok eller oppskrift som hun kan lære fra og skjønne på egenhånd. Er det noen som har forslag til noe slikt?
Gjest Gjest Skrevet 30. oktober 2009 #2 Skrevet 30. oktober 2009 Jeg skal kjøpe gave til en 10-åring, og tenkte å kjøpe strikkepinner og garn. Jeg vet at hun er veldig glad i å strikke, og ble veldig fasinert sist jeg var på besøk og satt og strikket babygenser med mønster (med lilla pinner, så det er det hun skal få ). Så langt har hun kun strikket skjerf (vanlig rettstrikking frem og tilbake), og så vidt jeg vet har hun ingen som kan lære seg opp. Derfor tenkte jeg en enkel bok eller oppskrift som hun kan lære fra og skjønne på egenhånd. Er det noen som har forslag til noe slikt? Hva med "blåfjellue" som skal toves? Store pinner, bare rett-masker og mister hun en maske blir det ikke så synlig i og med tovingen. Da rekker hun å få den ferdig uten at det går for lang tid også. Hun kan jo velge ulike farger til striper oppover i omgangene hvis ensfarget blir for kjedelig.
Gjest Gjest Skrevet 30. oktober 2009 #3 Skrevet 30. oktober 2009 Hva med "blåfjellue" som skal toves? Store pinner, bare rett-masker og mister hun en maske blir det ikke så synlig i og med tovingen. Da rekker hun å få den ferdig uten at det går for lang tid også. Hun kan jo velge ulike farger til striper oppover i omgangene hvis ensfarget blir for kjedelig. Æhm, meg over. Så ikke før nå at hun HAR strikket før..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå