Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Fixed :)

Endret av Murder
Videoannonse
Annonse
Gjest Emmanuelle
Skrevet

Wow er avhengighetsskapende. Har du kontaktet hjelpelinjen? De kan gi råd :)

Vet mange forhold som har gått dukken. En dag våkner han opp fra spillesøvnen og kommer gråtende på døra di.

Skrevet

Hvis han brydde seg om deg, kommer han til å innse det en dag og komme tilbake helt knekt og på gråten. Hvis han ikke bryr seg vil han sansynligivis ikke slutte å spille WoW på en lang, lang stund heller.

Jeg gav meg i Mai i år etter 3 år. Det var som å våkne opp av en lang, vond drøm. I ettertid har jeg prata med flere som har slutta og vi er helt enige - vi FATTER IKKE hva vi har holdt på med. WoW er faen meg farlig...ikke er det noe morsomt lengre heller. Jeg vil mye mye heller ha en god jente å kose på enn den giften der. Hvis du finner deg noen andre får du kjørt en test på han - bryr han seg eller ikke? For hvis han ikke reagerer da er han seriøst en helt hjernedød wow-zombie.

Gjest Emmanuelle
Skrevet

Enig med Lunis.

Kjæresten min drev på med wow før han møtte meg og han sa han aldri hadde vært så deppa. Satt i 15-18 timer om dagen, skulka skolen og snakka kun med venner som også spilte.

Til slutt fant han selv ut at han måtte slutte om han skulle komme seg igjennom vgs.

Men ikke alle kommer seg ut av det. Jeg ville ha skrevet et brev til ham, sendt det og ikke gitt lyd fra meg.

Eller vær sleip og avbestill internetten hans.

Skrevet (endret)

.

Endret av Murder
Skrevet

hum..Jeg har faktisk jobbet med spillproduksjon. Av typen massive online role play games, som WOW er. Jeg har selv hatt et forhold som lidde ekstremt av min (eks)sambo's spilling. Det ble til at vi gikk hver for oss, og nå jobber han også med spill, men fatter ikke hva han så i det før. Det er jo slik at menneskene han spiller med behøver ham på laget, og det får ham til å bli avhengig fordi han føler at han er god i noe, at en gruppe behøver ham.

TS, om du fortsetter å la ham utnytte deg økonomisk, jeg antar at du betaler leia og maten, så gjør du ham en bjørnetjeneste. Han vil ikke få gleden av å føle seg som et ansvarsfullt voksent menneske som man betale sine egne regninger. Dette er nødvendig om man vil bygge opp egen selvfølelse, det å vite at man kan ta vare på seg selv.

Skrevet

Jeg har hørt mange historier om både studier og forhold som har gått til helvete, og jeg har sett det selv.

Husker også det var en sak i avisene om et par som ble tatt for barnemishandling, begge satt og spilte WoW døgnet rundt og lot bare babyen ligge i senga uten nok mat og stell.

Så ja, man kan nok bli litt vel oppslukt av det spillet, det virker jo nesten som en sykdom.

Wow-spillere vet jo egentlig at det bare er et spill, og at det kan virke litt håpløst og patetisk å bruke 16 timer på det daglig. Derfor kan de nok fort havne på defensiven. Det er vanskelig for han å forklare for deg hvorfor det er så vanvittig viktig for han å spille, du vil ikke forstå det uansett. Jeg forsvarer ikke hans handlinger nå altså, bare forklarer hvorfor han kan ha reagert med kraftig sinne. Det å være totalt avhengig av et spill er vel et sårt punkt, og det er nok såpass viktig for han akkurat nå at det er helt uhørt at noen skal ta det fra han. Hvis du vil se det villeste raseriet du har sett i ditt liv, så prøv å ta sprøyta fra en junkie. Nå er ikke WoW det samme som heroin akkurat, men det er jo tydeligvis ekstremt avhengighetsskapende!

Jeg tror som de andre at det er en tåke som han vil våkne av. Når jeg er litt hekta på et spill (hekta på en normal måte!), så har jeg gjerne lyst å bare dra hjem og spille det dagen lang og skulle ønske jeg ikke "måtte" være med folk hele tiden. Akkurat da hadde jeg ikke brydd meg så mye med å ha kjæreste, det hadde heller vært distraherende. Nå dumper jeg ikke kjæresten da, men om jeg hadde hatt den "må spille"-følelsen hele tiden hver eneste dag så hadde jeg ikke brydd meg så mye med å ha kjæreste kanskje :fnise: Heldigvis spiller jeg ikke så ofte, og de spillene jeg virkelig blir hekta på har i det minste en ende. WoW er bare uendelig!

Skrevet (endret)

.

Endret av Murder
Skrevet

En av eksene mine spilte wow. Han spilte MYE når jeg var hos han. Til slutt endte jeg alltid opp med å ta med meg bøker/blader til han sånn at jeg kunne ha noe annet å gjøre enn å se alene på TV eller andre ting. Angrer litt på at jeg aldri sa ifra men forholdet varte bare noen mnd.

Skrevet

Ha ha, dette er nydelig lesning. En kompiss av meg dumpet også dama for å spille wow, og det var deilig, da han var min beste venn og vi endelig fikk tilbake kontakten.

Dere damer driver bare å ødelegger venneforhold og hobbyer for oss uansett. Slutt med det og skaff dere et liv:)

Skrevet

exen min spilte altfor mye.. det ble til at jeg og spilte for mye..

jeg orket ikke leve slik .. han spilte fra 8 på mårran til 2 om natta.

spise ved pcen osv.

jeg kastet han ut etter 2 år.

møtte min nye samboer på wow. nå spiller vi ikke i det hele tatt pga at pcen min krasjet,.

men jeg savner det og han savner det. gleder meg til vi kan spille litt igjen. men vi er enige om at det blir noen kvelder innimellom,. og at alt annet fortsatt skal være mer viktig.

jeg vet godt hvordan du har det. og jeg vet godt hvor mye det spillet kan bety.

jeg har ofte tenkt at, spiller man wow, så må begge gjøre det.

siden du ikke deler hans intr blir det jo bare vondt for deg å vente på han hele tiden. han vil vel ikke få hjelp heller? syntes han at han har et problem?

Skrevet (endret)

Jeg tar meg alltid i lure på hvorfor dere i det hele tatt blir sammen med noen som fra dag en bare har tid til dere ca. to timer i døgnet?

For øvrig er ikke WoW eller ander MMO-er avhengighetsskapende med mindre man bruker det som et substitutt for et eller annet, eller bare har veldig lav viljestyrke kombinert med manglende impulskontroll. Det er tross alt ikke noen kjemiske komponenter involvert, med mindre man regner med de dosene av dopamin man selv produserer når man har det moro - men da kan man sies å være avhengig av absolutt alt mulig rart, så det blir igjen meningsløst.

For hver tulling som dropper ut av skole, slutter i jobben og ødelegger kjæreste/venne-forhold med å spille hele tiden, er det et femsifret antall andre som fint klarer å kombinere alt sammen. Hvordan dere alltid klarer å velge utskuddene forblir et mysterium.

Endret av Zealuu
Skrevet

godt spørsmål..

hos min ex utviklet det seg bare.. i takt med hans sviktende psykiske helse.

Gjest Gjest_Sofia_*
Skrevet
Ha ha, dette er nydelig lesning. En kompiss av meg dumpet også dama for å spille wow, og det var deilig, da han var min beste venn og vi endelig fikk tilbake kontakten.

Dere damer driver bare å ødelegger venneforhold og hobbyer for oss uansett. Slutt med det og skaff dere et liv:)

Skal dere bygge opp et hjem og få barn med WAR CRAFT ???

Skrevet (endret)

.

Endret av Murder
Skrevet
Skal dere bygge opp et hjem og få barn med WAR CRAFT ???

Ha ha nei vi skal bare spille xD.

Men seriøst, dere damer må roe dere ned litt. Jeg mister kamerater av at dere driver og tukler med dem. Greit nok at dere på død og liv skal være sammen med dem, men gi dem rom til spill og trening og hobbyer også så dere ikke ødelegger for vennene! Jeg har mistet både treningskamerater og spillekamerater pga damer, så nå må dere slutte litt.

Skrevet (endret)

.

Endret av Murder
Skrevet
Har dere virkelig ikke andre måter å være venner på enn å spille sammen? Hadde du lest tråden hadde du sett at det er han som trenger å roe seg ned litt og gi meg litt rom til å være kjæresten hans.

Hvis man må gi avkall på livsstilen sin for kjæresten, er det ikke verdt det:) Og hvis du ikke takler det bør du nok bare finne deg en annen.:) lykke til:)

Skrevet

har han alltid vært slik?

jeg er helt enig at begge må jenke seg, ikke bare du!

min ex ville ikke roe seg ned. og han dro meg ned med seg.

ikke la han her dra deg ned.

skal ikke si at du får det bedre uten han osv, for det vet jeg ingenting om. men følelsen av å være mindre verdt enn et spill, kan ikke være god.

og når han heller vil miste deg enn å skaffe hjelp, eller roe ned spillingen sin, vel. det er vel egentlig ikke mer å si om den saken.

wow er en veldig enkel måte å begrave sine problemer.

man kan fokusere på spillet, og skape en egen identitet der inne.

kjempe skummelt.

jeg kan godt kose meg med spillet en hel dag jeg, sammen med kjæresten min, eller noen timer her og der,

men det er så utrolig viktig å beholde bakke kontakt og sosiale antenner!!

virker ikke som om han fyren din har mye igjen av dette :(

kanskje du burde la han lese dette?

etter at jeg kastet ut min ex, gikk han igjennom faser meg selvmords trusler, agorafobi osv. han får nå masse hjelp hos psyk. og i gruppe terapi. dette skjedde nok ikke pga spilling, men spilling skjedde pga at han ble slik. og wow lot han overse det og begrave det til han ikke klarte å fungere lenger.

Skrevet

Siden vi er i det filosofiske hjørnet - kan man ha en livsstil hvis man per definisjon ikke har et liv?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...