Gjest Gjest_Mann_* Skrevet 26. oktober 2009 #1 Skrevet 26. oktober 2009 Hei, jeg leste ett sted at en av de onde ting kvinner gjør mot menn som er akseptert blant kvinner blant annet er å finne seg en ny mann mens man fortsatt er i forhold. F.eks hvis man føler man er i ett forhold man ikke er lykkelig i er det greit å la denne mannen vente i god tro mens man går ut å leter etter en som kan erstatte han for så den dagen du finner en ny en å stikke.. Dette har jeg selv opplevd og føler det er temmelig vanlig måte kvinner stikker fra forhold på.. Er det virkelig sån at det er akseptert blant kvinner eller baksnakker dere hverandre i vennineflokken når noen gjør noe slikt?
Gjest Emmanuelle Skrevet 26. oktober 2009 #2 Skrevet 26. oktober 2009 What? Selvfølgelig ikke. Jeg har null respekt for slike, menn eller kvinner, som føler de må ha en backup før de går ut av et forhold. Feigt heter det.
Gjest David John jr. Skrevet 26. oktober 2009 #3 Skrevet 26. oktober 2009 Hei, jeg leste ett sted at en av de onde ting kvinner gjør mot menn som er akseptert blant kvinner blant annet er å finne seg en ny mann mens man fortsatt er i forhold. F.eks hvis man føler man er i ett forhold man ikke er lykkelig i er det greit å la denne mannen vente i god tro mens man går ut å leter etter en som kan erstatte han for så den dagen du finner en ny en å stikke.. Dette har jeg selv opplevd og føler det er temmelig vanlig måte kvinner stikker fra forhold på.. Er det virkelig sån at det er akseptert blant kvinner eller baksnakker dere hverandre i vennineflokken når noen gjør noe slikt? Ja - jeg har inntrykk av at dette er ganske vanlig.
Gjest MikeWaters Skrevet 26. oktober 2009 #4 Skrevet 26. oktober 2009 Hei, jeg leste ett sted at en av de onde ting kvinner gjør mot menn som er akseptert blant kvinner blant annet er å finne seg en ny mann mens man fortsatt er i forhold. F.eks hvis man føler man er i ett forhold man ikke er lykkelig i er det greit å la denne mannen vente i god tro mens man går ut å leter etter en som kan erstatte han for så den dagen du finner en ny en å stikke.. Dette har jeg selv opplevd og føler det er temmelig vanlig måte kvinner stikker fra forhold på.. Er det virkelig sån at det er akseptert blant kvinner eller baksnakker dere hverandre i vennineflokken når noen gjør noe slikt? Jeg har opplevd å være den som har "stjålet" en kvinne fra en annen mann, hun møtte meg mens de var i et turbulent forhold og vips så brøt hun ut. Har aldri opplevd at noen kvinne har gjort det samme mot meg, så det er vel på høy tid
Gjest Nattvette Skrevet 26. oktober 2009 #5 Skrevet 26. oktober 2009 What? Selvfølgelig ikke. Jeg har null respekt for slike, menn eller kvinner, som føler de må ha en backup før de går ut av et forhold. Feigt heter det. Jepp..
Gjest MikeWaters Skrevet 26. oktober 2009 #6 Skrevet 26. oktober 2009 What? Selvfølgelig ikke. Jeg har null respekt for slike, menn eller kvinner, som føler de må ha en backup før de går ut av et forhold. Feigt heter det. Jeg velger å se verden som off-white eller koksgrå, for meg funker det dårlig med svart eller hvit. Det er nå meg da.
Gjest Gjest Skrevet 26. oktober 2009 #7 Skrevet 26. oktober 2009 Like vanlig blandt kvinner som blandt menn, ja.
leirbål Skrevet 26. oktober 2009 #8 Skrevet 26. oktober 2009 What? Selvfølgelig ikke. Jeg har null respekt for slike, menn eller kvinner, som føler de må ha en backup før de går ut av et forhold. Feigt heter det. Enig. Og jeg tror ikke det er vanlig heller. Hverken blandt kvinner eller menn.
Suzy Skrevet 26. oktober 2009 #9 Skrevet 26. oktober 2009 Det der er i allefall ikke akseptert i min bekjentskapskrets. Jeg syns ikke det er riktig å gjør det på den måten og ville helt klart sagt hva jeg mente om det om ei venninne gjorde det mot sin kjæreste.
Ella_Grey Skrevet 26. oktober 2009 #10 Skrevet 26. oktober 2009 Vet ikke om det er så vanlig, men det skjer. Tror enkelte er 'redd' for å være alene, og derfor må ha en ny klar før de går fra den nåværende. Syns ikke at det er greit, men jeg har ikke vært fordømmende de gangene det har skjedd heller...
aline Skrevet 26. oktober 2009 #11 Skrevet 26. oktober 2009 Er det virkelig sån at det er akseptert blant kvinner eller baksnakker dere hverandre i vennineflokken når noen gjør noe slikt? Ikke som jeg kjenner til, jeg finner det overhode ikke akseptabelt å holde NOEN på vent, mens man leter etter en annen, uansett om det er kvinner eller m enn som gjør det. Vil man ut av forholdet, går man ut av forholdet! Så enkelt. At det KAN skje at man møter en annen, mens man fremdeles er i ett forhold, uten at man leter etter noen og uten at man egentlig har tenkt på å gå ut av forholdet; joda, det kan nok skje både kvinner og menn. Men bevisst å gjøre dette mot partner finner jeg usmakelig. Vil likevel ikke påstå at det er "vanlig" å BAKSNAKKE andre i vennindegjengen.... føler vel egentlig at den baksnakke-tingen var noe som helst foregikk i yngre dager. Idag opplever jeg oftere at vi sier ifra til hverandre om hva vi synes er ok eller ikke, også tar vi det med den det gjelder. Ja - jeg har inntrykk av at dette er ganske vanlig. merkelig hvordan menn vet bedre en kvinner hva som er vanlig for kvinner....
leirbål Skrevet 26. oktober 2009 #13 Skrevet 26. oktober 2009 Jeg så ikke den delen om baksnakking. Jeg er så heldig å ha mange venninder, men etter tenårene har jeg ikke opplevet baksnakking. Et par bekjente har baksnakket til meg, men etter å ha sagt ifra tydelig men høflig, gjorde de det ikke til meg mer. Jeg tror det er en av de mange mytene menn har om damer.
Gjest lo Skrevet 26. oktober 2009 #14 Skrevet 26. oktober 2009 Jeg tror ikke det er så vanlig. Når jeg kjenner at forholdet er dødt og at jeg faktisk ser litt etter andre, så er det på tide å avslutte. Etter et brudd eller dårlig forhold føler jeg også at jeg trenger en pause fra menn, det er ikke så uvanlig å høre "NÅ skal jeg sørenmeg være singel leeeenge" når venner kommer ut av forhold (hvor mange som holder det løftet til seg selv varierer litt da!). Overlapping er ikke sunt, man må bli ferdig med ett forhold før man går inn i neste. En ting jeg har sett skje er at ei i et forhold ble interessert i en annen, og kjente da at det var på tide å gjøre det slutt. Jeg fordømmer ikke det, men mente hun burde vente en stund før hun hoppet på han andre - eller i det minste ta ting sakte. Overlapping er dårlig gjort mot eksen og gjerne også han nye, siden mange plutselig angrer etter brudd.
LilleLu Skrevet 26. oktober 2009 #15 Skrevet 26. oktober 2009 (endret) Jeg tror kanskje, uten å snakke av erfaring, at mange som gjør dette ikke ser hvor ulykkelige de er i et forhold før det kommer noen og tilbyr dem bedre. Akkurat som at du kanskje ikke føler deg sulten før maten står på bordet, og da kjenner du at magen faktisk rumler litt likevel. Det er mange som rettferdiggjør feilene i sitt forhold inne i hodet sitt for å gjøre ting lettere for seg selv, og fordi at de gjerne vil gi det en sjanse så langt de kan. Når de da møter på noen som kanskje gjør de tingene riktig som ens daværende kjæreste gjør feil, og forstår noen av de tingene ens daværende ikke ser ut til å noensinne ville forstå. Da er det opp til den personen hvem av de to de vil satse på, og jeg synes det er bedre at noen da bestemmer seg for å avslutte sitt nåværende forhold og satse på noen de vil bli gladere med, enn at de gjør det bak ryggen på den ene i månedsvis og så kanskje tar en avgjørelse. Det er tross alt ikke en lett avgjørelse, det å innrømme for seg selv at et forhold er dødfødt og at man bør legge ballen død. Jeg synes faktisk det gjør mer vondt når noen finner seg en ny rett etterpå, og du vet at de to ikke kjente hverandre fra før. Det gjorde eksen min mot meg, og det svei skal jeg si deg! Jeg trodde jeg og den tredje personen var gode venner, og i tillegg til å føle at jeg hadde mistet en venn og var såret over dette, så følte jeg meg også utrolig sviktet og byttet ut av begge. Jeg tenkte ting som "var jeg virkelig ikke mer verdt det enn at du fant en ny etter en uke? Også selv om du grein og var så knust da jeg slo opp?" Jeg hadde faktisk foretrukket om de hadde møttes mens vi var sammen, og at eksen min da hadde slått opp med meg for å være sammen med den nye. Endret 26. oktober 2009 av LilleLu
Gjest Ts Skrevet 26. oktober 2009 #16 Skrevet 26. oktober 2009 Jeg har lest det motsatte, at kvinner går når de "finner seg selv" mens menn går når de finner en erstatter. dette har jeg sett flere ganger også...
Gjest Distiller Skrevet 26. oktober 2009 #17 Skrevet 26. oktober 2009 Blandt mine venninner er dette ikke akseptert.
Gjest Emmanuelle Skrevet 26. oktober 2009 #18 Skrevet 26. oktober 2009 Jeg har lest det motsatte, at kvinner går når de "finner seg selv" mens menn går når de finner en erstatter. dette har jeg sett flere ganger også... ja, jeg trodde også dette var mer vanlig.
Cata Skrevet 26. oktober 2009 #19 Skrevet 26. oktober 2009 Vet jo at det skjer men personlig så ville "overlapping" vært utenkelig. En mann ad gangen, takk, og helst med en god del "alenetid" mellom dem. Den baksnakkingsdelen har jeg aldri merket, men mine venninner har da også hatt flere måneders/års alenetid mellom forhold så det det har aldri vært grunn til at det skulle vært noe tema.
Gjest Cynthia Skrevet 26. oktober 2009 #20 Skrevet 26. oktober 2009 Herregud... nei! Å ha noen i bakhånd er bare feigt og utrolig dårlig gjort mot den andre parten. Jeg tenker at det betyr at de må ha store issues i forhold til det å klare seg selv. Stakkars damer... Selv hadde jeg store planer om å forbli singel, men ting skjer jo ofte når man minst venter det.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå