Gå til innhold

Godteri

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_Ebba_*
Skrevet

Tittelen sier alt - hvor mye godteri spiser dere? Og hvor mye og hvor ofte? Begrenser dere det kun til fredag/lørdag f.eks, og spiser dere da "ubegrensede" mengder (så mye dere har lyst på)?

Og siden jeg først er i gang - hva er favorittgodisen? :)

Min favoritt tror jeg må bli rød Pringles og nesten all slags sjokolade! Men spiser ikke godteri så ofte, av og til i helger, noen ganger veldig mye, andre ganger bare litt.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Før jeg ble gravid spiste jeg litt sjokolade og potetgull.

Nå, så liker jeg ikke sjokolade lengre, men det går fortsatt en god del i potetgull. Noen ganger kun i helgene, mens andre ganger når jeg føler for det. Spiser også litt smågodt innimellom, men det er sjeldent jeg får lyst på egentlig.

Men, jeg spiser ikke mye potetgull når jeg først spiser, blir bare litt før jeg er "mett".

Gjest Tigress
Skrevet

Et snop på laurdagar eller fredagar, men prøver å halde meg til ein gong i veka. Eg er veldig glad i lakrisbåtar og seigmenn, men rekner også kaker og slikt som snop, og då er gjærbakst (skillingsbolle - mmmm! :-) også ein favoritt!

Gjest Nattvette
Skrevet
Tittelen sier alt - hvor mye godteri spiser dere? Og hvor mye og hvor ofte? Begrenser dere det kun til fredag/lørdag f.eks, og spiser dere da "ubegrensede" mengder (så mye dere har lyst på)?

Og siden jeg først er i gang - hva er favorittgodisen? :)

Min favoritt tror jeg må bli rød Pringles og nesten all slags sjokolade! Men spiser ikke godteri så ofte, av og til i helger, noen ganger veldig mye, andre ganger bare litt.

Alt for mye, alt for ofte.

Men nå har eg bestemt meg for at snop skal bare spises på lørdager, og i små/moderate mengder..

French Fries og melkesjokolade.

Skrevet

Før- når jeg ville

Nå har jeg kutta ned. Denne helga ble det alle tre dagene, men forrige uke ble det bare fredag.

Skrevet

jeg har spist noe snacks omtrent hver lørdag de siste ukene, men jeg forsøker egentlig å begrense meg til null. Forsøker å gå ned i vekt.

Skrevet

Jeg spiser både fredag og lørdag, og da kan det gå med ganske store mengder... Jeg er sånn som ikke kan slutte før det er tomt. Om søndagen kan det bli dessert om jeg spiser hos mine foreldre.

Det går mye i sjokolade.

Skrevet

Jeg er sjokoholik og spiser litt sjokolade hver dag. Men prøver å begrense mengden, sånn at jeg ikke spiser mer enn 25 g sjokolade om dagen.

Det resulterer i at jeg ikke går ned i vekt. Har hatt samme vekt nå i mange år. Skal prøve å kutte ned til bare helg.

Skrevet

I utgangspunktet har jeg ingen godtedager. Det kan gå uker uten at jeg får lyst på noe søtt.

Smågodt klarer jeg bare noen biter av. Spiser jeg mye av det begynner jeg å kaldsvette, og hjertet slår kraftigere.

Sjokolade (som er favoritten) orker jeg maks 50 gram av før jeg blir kvalm.

Chips, ostepop, popcorn o.l. tar jeg noen håndfuller av ca 50 gram der og, kan jeg tenke meg.

Kaker er jeg ikke så glad i uten om 3 stk. De kan jeg spise to normale stk av før jeg har fått nok.

Vafler, boller, o.l. orker jeg 1-2 av. Det kommer an på hvor store de er.

Iskrem spiser jeg veldig sjelden, men da blir det som regel en liten porsjon.

Skrevet

Jeg spiser ca 100 gr godteri og 1 0.5 liter cola hver lørdag

Det holder lenge for meg

Skrevet (endret)

Sukker-godteri spiser jeg aldri. Rører heller ikke brus eller saft.

Potetgull spiser jeg litt av omtrent en gang i måneden.

Endret av Tonje!
Gjest Gjest_Ebba_*
Skrevet
Sukker-godteri spiser jeg aldri. Rører heller ikke brus eller saft.

Potetgull spiser jeg litt av omtrent en gang i måneden.

Spiser ikke sukker-godteri eller drikker brus jeg heller, tåler det ikke. Så det går i sukkerfri sjokolade, men det er mye godt der (dessverre) :fnise:

Ja, bakst ja, det er jo kjempegodt, særlig skillingsboller! Det spiser jeg vel innimellom når jeg får lyst på det, uten at det må kun være i helga.

Skrevet
Spiser ikke sukker-godteri eller drikker brus jeg heller, tåler det ikke. Så det går i sukkerfri sjokolade, men det er mye godt der (dessverre) :fnise:

Ja, bakst ja, det er jo kjempegodt, særlig skillingsboller! Det spiser jeg vel innimellom når jeg får lyst på det, uten at det må kun være i helga.

Aldri smakt sukkerfrie sjokolader tror jeg. Men spiser ikke godteri uansett, da det inneholder så mye usunt. Jeg går på en streng diett pga sykdom, så det blir liksom ikke verdt det.

Men vafler spiser jeg faktisk ofte, sånn ca en gang i uka. Dette er vafler uten sukker da, og jeg pleier ikke ha på syltetøy heller. Så det blir mer matvafler enn godterivafler. Men de er gode :rødme:

Skrevet

Spiser ca 3 ganger i året.... mengden vet jeg ikke hva jeg skal sammenligne med. liker ikke snop så godt :klø:

Veldig rart, men tar meg heller et knekkebrød......

Skrevet

Det varierer veldig, men spiser ganske lite godteri jevnt over. Liker potetgull, mørk sjokolade og lakris, og det hender jeg kjøper en pose med smågodt. Drikker av og til brus, mest når jeg blir tilbudt det, kjøper så godt som aldri. Også baker jeg kanskje en enkel kake med noen måneders mellomrom (og spiser den selv). Jeg synes det er vanskeligere å stoppe å spise sånt veldig søtt godteri enn potetgull og mørk sjokolade :) Har ikke så stort problem med søtsug, det var nok mest en vanesak og det hjelper å ha et sunt kosthold.

Skrevet

Jeg spiser sikkert godteri hver dag. Men da bare litt. Og så spiser jeg "ubegrenset" på lørdager og evt. fredager.

Godteri er nemlig det beste jeg vet, og jeg kunne lett spist bare godteri istede for mat i mange dager i strekk. Men har såpass "respekt" for kroppen min, så dét gjør jeg ei;)

Men så skal det sies at jeg går på folkehøgskole nå da, og det er jo kanskje ikke året for å være så spesiellt sunn heller;p

Favorittene er definitivt karamell, sjokolade og skumgodteri.

Skrevet

Jeg snoper kun i helga. Popcorn og sjokkis :strix:

Skrevet

Spiser store mengder i helgene, prøver å begrense meg i hverdagen, men nekter meg ikke kake i besøk feks. eller en sjokolade om jeg har veldig lyst på dette..

Elsker sjokolade og kunne fint spist det hver dag, men prøver å ha det som "helgekos" enn hverdagskost.. Litt som da i var barn :gjeiper:

Skrevet

spiser masse snop i helgene (en stor melkesjokolade (eller to), en pose french fries, av og til en liter is :) )popkorn og smågodt hvis jeg er på kino, ingenting i ukedagene.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...