Gjest Gjest_marion_* Skrevet 30. november 2009 #41 Skrevet 30. november 2009 Jeg synes nå det er hun som skulle tatt hensyn til deg da
Sunshine Skrevet 30. november 2009 #42 Skrevet 30. november 2009 Herregud for en barnslig søster du har. Hva sier foreldrene deres til dette oppstyret? Kan ikke de snakke litt fornuft i henne? Jeg mener nå at dere skal ha bryllupet når dere ønsker, og drit i frøken primadonna.
Fluffe Skrevet 13. desember 2009 #43 Skrevet 13. desember 2009 Altså; jeg synes det er litt drøyt å skulle "fuse" på å ha bryllup om "fire år"! Mye kan skje i løpet av fire år, deriblant at søsteren din faktisk fikk lyst til å gifte seg, og ikke syntes det var noe stas å utsette det, bare fordi du for leeenge siden sa at du skulle gjøre det akkurat den sommeren. støtter dette innlegget. dumt at søsteren din oppfører seg på den måten, men jeg vil ikke dømme henne i og med jeg ikke kjenner henne. men 2 månder er ikke noe problem mener nå jeg. bare forde noen bestemte seg for 4 årsiden å gifte seg syntes jeg også søsteren din skal kunne gjøre det(for all del bare ikke samme dato)
Gjest ts Skrevet 13. desember 2009 #44 Skrevet 13. desember 2009 støtter dette innlegget. dumt at søsteren din oppfører seg på den måten, men jeg vil ikke dømme henne i og med jeg ikke kjenner henne. men 2 månder er ikke noe problem mener nå jeg. bare forde noen bestemte seg for 4 årsiden å gifte seg syntes jeg også søsteren din skal kunne gjøre det(for all del bare ikke samme dato) Og jeg er også enig med dere! Jeg mener ikke at hun skal la være, på noen måte, for jeg har nemlig ikke noe imot at det blir 2 bryllup på et år! Jeg mener ikke at hun skal la være, på noen måte, hun er i sin fulle rett, MEN DET ER OGSÅ JEG! Jeg har aldri bedt henne om å la være! Men hun nekter meg!
Fluffe Skrevet 13. desember 2009 #45 Skrevet 13. desember 2009 Og jeg er også enig med dere! Jeg mener ikke at hun skal la være, på noen måte, for jeg har nemlig ikke noe imot at det blir 2 bryllup på et år! Jeg mener ikke at hun skal la være, på noen måte, hun er i sin fulle rett, MEN DET ER OGSÅ JEG! Jeg har aldri bedt henne om å la være! Men hun nekter meg! ta en alvorsprat med din søster og fortell henne at du kommer til å ha ditt bryllup uansett hva hun sier. hun bestemmer ikke over deg og to månder i mellom er ganske ok tid mener nå jeg. håper du får en kjempe flott dag
Gjest KateW Skrevet 15. desember 2009 #46 Skrevet 15. desember 2009 Hadde jeg vært dere så hadde jeg flyttet bryllupet mitt fram til april. Ferdig snakka. Har dere planlagt i fire år, så klarer dere fint å ordne det. En nær venninne av meg gjorde det, de skulle gifte seg i august, og plutselig bestemte tre kusiner og fettere å gjøre det samme. De brukte juleferien på å sende ut invitasjoner, og hadde verdens kuleste vårbryllup. OG jeg hadde ikke sagt NOE til søsteren min, bare sendt henne invitasjon.
Gjest ts Skrevet 15. desember 2009 #47 Skrevet 15. desember 2009 Hadde jeg vært dere så hadde jeg flyttet bryllupet mitt fram til april. Ferdig snakka. Har dere planlagt i fire år, så klarer dere fint å ordne det. En nær venninne av meg gjorde det, de skulle gifte seg i august, og plutselig bestemte tre kusiner og fettere å gjøre det samme. De brukte juleferien på å sende ut invitasjoner, og hadde verdens kuleste vårbryllup. OG jeg hadde ikke sagt NOE til søsteren min, bare sendt henne invitasjon. Hoho, genialt! Nesten så vi faktisk må vurdere det! Min kjære er hvertfall klar, jeg kan komme til å bli noe stresset!
Gjest KateW Skrevet 15. desember 2009 #48 Skrevet 15. desember 2009 Noen kommer sikkert til å si at det er dårlig gjort, men jeg syns faktisk ikke det. Du får lufte det litt.
Aud Long Skrevet 15. desember 2009 #49 Skrevet 15. desember 2009 Vi rakk å planlegge og arrangere bryllup på fire måneder. Det ble veldig, veldig bra! Strengt tatt et det en stor fin fest, masse god mat og kaker, invitasjoner og en dato som trengs! (Pluss brudeklær, stæsj, planlegging og penger). Når datoen er satt, er mye gjort;) 2 måneder er jo lenge, og det burde heller bli sett på som dobbel lykke! Har du/dere lufta konflikten for foreldrene deres? De siste årene har det vært mange bryllup i vennekretsene våre, i fjor sommer giftet vi oss i samme måned som to vennepar. Heldigvis fikk alle anledning å dra i hverandres, og det ble en skikkelig koselig måned! Håper dere finner en løsning, bryllup er jo sånn en lykkelig anledning! :D
Gjest Vilma Skrevet 15. desember 2009 #50 Skrevet 15. desember 2009 (endret) Hun kan ikke nekte dere noe som helst så lenge du ikke lar henne. Er du ikke voksen og bestemmer over ditt eget liv? Jeg ville aldri hørt på en slik søster, gjort meg selv til en stakkarslig dott som ikke turte gifte meg fordi søsteren min var barnslig og gal. Nei, gjør som du vil, det er ditt liv og ditt bryllup. Det blir for dumt å furte og være lei seg for at søsteren din tror hun er verdens midtpunkt. Overse henne. Og jeg hadde flyttet bryllupet fram til våren jeg og Endret 15. desember 2009 av Vilma
Gjest Sonya - trådstarter Skrevet 23. desember 2009 #51 Skrevet 23. desember 2009 Å huttemeitu! For en familie! Mine foreldre ville ikke komme i vårt bryllup engang, hvis jeg ødela dette for søsteren min.Har trolig noe med deres konservative holdning å gjøre som gjør at de ikke liker at hun er samboer, og gjerne vil hun skal gifte seg, men likevel...! Da ble det utsatt bryllup på oss, verden er ond.
Jade Skrevet 23. desember 2009 #52 Skrevet 23. desember 2009 Huff! Skulle jo tro at foreldrene dine var litt mer modne! Men, hvorfor er det greitt at du er samboer da? Eller er dere ikke det?
Cæmis Skrevet 23. desember 2009 #53 Skrevet 23. desember 2009 du får tenke på det sånn at hun har grinet seg til bryllupet sitt av ren barnslighet, mens deres bryllup er "vel fortjent" når den dagen kommer for dere. Den som venter på noe godt venter ikke forgjeves (selv omd et er kjipt å vente)
Gjest Gjest Skrevet 23. desember 2009 #54 Skrevet 23. desember 2009 Dersom dere har hatt en "plan" i fire år uten å en gang fortelle det til foreldrene deres, skjønner jeg ikke riktig hvorfor du forventer at noen skal ta hensyn til denne "planen". Og dere kan da bare flytte sammen når som helst.. Vil dere være gift før dere flytter sammen, så ta en tur til sorenskriveren i all stillhet. Gjerne allerede i januar. Så tar dere festen til våren. Foreldre som ikke aksepterer to bryllup på en sommer er det ingen grunn til å ta hennsyn til... De må bare forholde seg til realitetene.
Gjest sjokkert Skrevet 23. desember 2009 #55 Skrevet 23. desember 2009 Hvis familien din oppfører seg sånn, og dere har planlagt så lenge, syns jeg dere bare skal kjøre på og gifte dere. Det går ikke an å oppføre seg slik! Rett og slett barnslig. Hvorfor skal de måtte gifte seg før, fordi de er samboere og dere ikke? Nei, dette blir for dumt. Syns veldig synd på deg oppi dette, men syns ikke du skal ta mer hensyn nå. Dere har ventet i 4 år på dette, ikke vent lengre.
Gjest Gjest Skrevet 25. desember 2009 #56 Skrevet 25. desember 2009 Hvis familien din oppfører seg sånn, og dere har planlagt så lenge, syns jeg dere bare skal kjøre på og gifte dere. Det går ikke an å oppføre seg slik! Nå vet jo ikke familien hennes om at de har planlagt det i fire år, da.. Det har hun jo ikke fortalt dem. Så for dem virker det jo som dette er noe hun kommer med nå ETTER at søsteren har annonsert sine gifteplaner. Og jeg mener at det er i det man annonserer en plan om å gifte seg at man har noe å slå i bordet med. Søsteren har altså gjort noe "helt normalt": forlovet seg og skal nå gifte seg. TS derimot har gjort noe mer rart: hatt hemmelig plan som ingen vet om som hun nå likevel vil gjøre gyldig selv om det ikke passer for verken søsteren eller foreldrene. Synd for TS at hun har laget verden vanskelig for seg selv med å ikke annonsere sine planer tidligere, men sånn er det. Men dere kan jo bare gifte dere f.eks i februar, mars eller april. Det er ikke "samme sommer" som søsteren. Og man trenger faktisk ikke mange månedene på å planlegge et bryllup -særlig ikke et uformelt et som TS ønsker seg. (det er derfor denne "planlegge i fire år"-saken er noe merkelig i utgangspunktet)
S_Dreams Skrevet 25. desember 2009 #57 Skrevet 25. desember 2009 Hei Så dumt at hun reagerte så negativt:( Men du bør minne henne på at hun faktisk visste om at du skulle gifte deg sommeren 2010, og om noen skulle bli sint så var det faktisk deg. For hennes skyld så vurderer jo du faktisk å utsette ditt eget bryllup i 2 mnd. Og det er noe hun burde være takknemlig for. Nå har du jo (endelig) nevnt for dine foreldre at dere også skal gifte dere, så da ville jeg fortsatt med planen om å gifte seg til høsten (2 mnd etter din søster). Å gjøre det før din søster, er nok ikke så smart om du vil beholde (resten av) familiefreden. Du skal nok se at så fort bryllupet er overstått for din søster, så vil hun nok klare å glede seg på dine vegne også.
Gjest Gjest Skrevet 25. desember 2009 #58 Skrevet 25. desember 2009 Men du bør minne henne på at hun faktisk visste om at du skulle gifte deg sommeren 2010, og om noen skulle bli sint så var det faktisk deg. Man VET vel ikke akkurat at noen skal gifte seg før de har satt dato. Frem til da blir det bare vage spekulasjoner.
Duckling Skrevet 27. desember 2009 #59 Skrevet 27. desember 2009 Å huttemeitu! For en familie! Mine foreldre ville ikke komme i vårt bryllup engang, hvis jeg ødela dette for søsteren min.Har trolig noe med deres konservative holdning å gjøre som gjør at de ikke liker at hun er samboer, og gjerne vil hun skal gifte seg, men likevel...! Da ble det utsatt bryllup på oss, verden er ond. Herregud, for et styr... For det første høres det ut som søstera di ikke er klar for å gifte seg i det hele tatt, for utifra det du skriver må hun da være ganske umoden. Vet at det å planlegge et bryllup kan få det til å "koke i topplokket" til folk, men kanskje hun burde bruke litt mer tid og energi på å planlegge ekteskapet og livet etter bryllupet i stedet? Det å gifte seg handler jo om mer enn bare den ene dagen (eller det ene året, som det er i din søsters tilfelle... ) Hvis jeg hadde hatt like konservative foreldre, og de hadde nektet å komme i mitt bryllup bare fordi det blir samme året som min søsters bryllup, så hadde jeg rett og slett flyttet sammen med kjæresten min uten å tenke noe på hva de mente om saken. Er ikke religiøs selv, men hvis jeg hadde vært det og måtte gifte meg før vi flyttet sammen, så hadde jeg giftet meg i skjul og så flyttet sammen. Så kan alle andre tenke hva de vil.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå