Gå til innhold

For tette bryllup?

Gjest Gjest_Sonya_*

Anbefalte innlegg

Skrevet
Det er LITT forskjell på en søster og en fetter/kusine!

Ja det synes jeg også. Utfra det TS skriver mener søsteren at hele verden skal dreie seg om henne det kommende året pga hennes bryllup. Derfor lurte jeg på om hun mente det samme uansett hvem som skulle gifte seg. Lov å lese et innlegg før du svarer vet du.

Og forresten, har du fått med deg at mange har et nært forhold til søskenbarna sine? For mange er de som ekstra-søsken.

Gjest TS - Sonya
Skrevet

Jeg er forsåvidt enig med dere som skriver at det var litt voldsomt at min søster skulle huske det etter 4 år, den er jeg med på. Men så er jo uansett planen å vente til høsten for vår del, slik at det kunne gå 2 måneder, og hun kunne få sin tid i den "glansen" hun så sterkt ønsker seg.

Men dette var ikke snakk om..

Jeg vet bare ikke hva jeg skal gjøre. Jeg forstår bare ikke hvordan hun kan forvente at hele livene til alle oss familiemedlemmer skal omhandle henne i så lang tid! Jeg skal absolutt gi henne min fulle oppmerksomhet både på den dagen de gifter seg, og en stund i fortiden og ettertiden, men jeg kommer absolutt ikke til å la mitt liv kretse om hennes i flere måneder?

Og forventer hun virkelig at det årets hendelse for ALLE? Det skal være det for henne, og for hennes mann, men det hadde ikke blitt det for meg enten vi skal gifte oss eller ei. Det er en flott dag, og en feiring, men ikke hva livene til alle oss rundt handler om. Det er det jeg ikke klarer forstå..

Men korrekt meg om jeg er trangsynt her.. Synes bare det var bedrøvelig så voldsomt som hun tok på vei!

Gjest Gjest_sonya_*
Skrevet

Jeg har vondt i magen... jeg forstår virkelig ikke hvorfor det skal være et problem. Men når hun gjør det til et problem så blir det jo såklart et problem! Jeg kan ikke bare gå videre nå, og late som ingenting!... Tips, anyone? :forvirra::trist:

Skrevet
Jeg har vondt i magen... jeg forstår virkelig ikke hvorfor det skal være et problem. Men når hun gjør det til et problem så blir det jo såklart et problem! Jeg kan ikke bare gå videre nå, og late som ingenting!... Tips, anyone? :forvirra::trist:

Snakk med henne igjen! Hvor gammel er hun?

Gjest Gjest_Sonya_*
Skrevet
Snakk med henne igjen! Hvor gammel er hun?

Hun er 21.. :sukk:

Skrevet (endret)

Du bestemte året først. At hun har glemt det er ikke din feil. Du kan ikke drive å minne henne på det annenhver måned tilfelle hun skulle finne på å forlove seg.

Hvis hun avlyser bryllupet sitt nå pga dette, så får hun gjøre det. Trolig er det bare noe hun sier slik at du skal bli så lei deg at du avlyser/utsetter ditt bryllup istedet.

Du får si at du faktisk er knust fordi hun ville gifte seg i "ditt" år. Eier hun ikke skam?!?!??!

Endret av Jade
Gjest Gjest_Sonya_*
Skrevet
Du får si at du faktisk er knust fordi hun ville gifte seg i "ditt" år. Eier hun ikke skam?!?!??!

Takk for støtten!

Det er bare det at..Jeg er faktisk ikke knust over at hun vil gifte seg i "mitt år",for min del er det ingenting som heter mitt ÅR!

Jeg trenger faktisk ikke mer enn den dagen, og gjerne noe hjelp til forberedelser i forkant, og kanskje at noen vil se bilder fra dagen i etterkant..Utover det ser jeg det som meget innbilsk og selvopptatt å forvente å ha et eget ÅR! Jeg er faktisk mer knust over at hun skulle gjøre et problem av dette. Hadde det bare vært greit hadde det jo vært en glede for oss begge! Kunne gjort flere ting sammen!

Skrevet

Huff, jeg skjønner at du ikke er knust. Det er jo det som er det "normale". Tenkte du kunne si det, så hun kunne høre hvor dumt det hørtes ut. Men hun er sikkert en "lost case of bridezilla".

Håper ikke du utsetter bryllupet ditt for at hun skal få viljen sin. Dette høres ut som typisk bortskjemt unge som skriker for å få det som hun vil.

Gjest Pippelipp
Skrevet (endret)

" Jeg aner ikke hva vi skal gjøre, min kjære og meg. Vi har sett frem til dette så lenge, og timet det perfekt. Vi bor heller ikke sammen, og har ingen plan om å gjøre det før vi gifter oss, så å vente et ÅR EKSTRA..? Det vil jo alltid være flere som har tenkt å gifte seg!!!

Hjelp, jeg blir helt lei meg.. Jeg har visst knust henne. Heh. Og hun sa til og med at hele tanken på bryllup og å gifte seg ble bare dum, trist og ulykkelig nå! Javel? Hjelpes? Noe drøyt, hvis grunnen hennes for å gifte seg er å være midtpunktet det forestående og det etterkommende året... :sukk:

"

Unnskyld, jeg skjønner at hun er søsteren din og sånn, men hun høres ut som en skikkelig bortskjemt snørrunge. Hun får se å ta seg sammen, ærlig talt, sånn kan man ikke oppføre seg. Makan!

Endret av Pippelipp
Skrevet

Veldig kjedelig situasjon og det er skikkelig barnslig av henne å furte og bli sinna fordi du hadde bestemt dato først :ler:

VEL er dere i utgangspunket nære søstre? Hva med å planlegge dobbeltbryllup? :sjenert:

Skrevet

Skikkelig barnslig reaksjon av søsteren din! :ler:

Men ellers så bør dere kanskje tenke dere om en ekstra gang dersom dere har en del felles slektninger som må reise langt til begge bryllupene. da hadde jeg valgt å dra i kun ett av de. Og da antagelig det første.

Skrevet

Jeg kjenner to brødre som gifta seg samme sommer, og det gikk helt fint. Men husker at folk sammenlignet festene, og at den ene "gikk seirende ut"..

Jeg annonserte dato i sommer og da kunne min søster fortelle at de også planla bryllup neste sommer, de hadde bare ikke sagt noe enda. Jeg reagerte på det, og ble egentlig litt irritert, men sa ingenting. Gledet meg på hennes vegne og foreslo at vi kunne planlegge mye sammen. Jeg planlegger ganske casual fest, mens hun ville ha eventyrbryllup i en hel helg.

Nå viser det seg at de ikke har råd neste år allikevel, og har utsatt det.

Jeg synes det er frekt å gjøre krav på et helt år og lage slik baluba for at dere gifter dere samme år. Get over it, å gjør det til en positiv ting, dere får gjort noe sammen og hjelp til planlegging, samtidig som en hjelper den andre. Jeg synes søsteren din overreagerer!!

Skrevet

Med tanke på oppførselen hennes og alderen hennes, er det nok en stor fordel om hun ikke ender opp med å gifte seg neste år. Så du gjør henne en tjeneste der, igrunnen.

Skrevet
Jeg kjenner to brødre som gifta seg samme sommer, og det gikk helt fint. Men husker at folk sammenlignet festene, og at den ene "gikk seirende ut"..

Driver folk å sammenligner brylluper altså? Greitt nok at noen bridezillaes skal "ha det beste" og "være best". Men trodde ikke gjester drev og vurderte slik. Er det det vi kaller Guestzillas?

Gjest Gjest_sonya_*
Skrevet

Men ellers så bør dere kanskje tenke dere om en ekstra gang dersom dere har en del felles slektninger som må reise langt til begge bryllupene. da hadde jeg valgt å dra i kun ett av de. Og da antagelig det første.

Vel, vi har i utgangspunktet ikke mange slektninger, og de fleste bor nær. Det er 3 stk, som må reise et stykke, og 2 av dem er våre besteforeldre, de kommer gjerne annenhver måned året rundt uansett om det er bryllup eller ikke, så det er ikke noe problem, hvertfall.

Ja, ikke vet jeg. Føles jo ikke helt greit at jeg har knust henne, samtidig forstår jeg ikke situasjonen. Det er ikke snakk om noe trist som skal skje, men noe flott! Det blir vel heller dobbel GLEDE, enn at noe som helst blir ødelagt??

Vi er ikke særlig nære søsken heller, så dobbelbryllup er nok uaktuelt. Hvertfall for henne. Hallo, hun vil jo ikke dele året med meg en gang, hvordan skal hun da kunne dele DAGEN sin? ;)

Uansett har jo sagt både her og til henne at vi gjerne kan vente til høsten, men nei nei nei, 2010 er reservert HENNE! :kjefte:

Skrevet

Hun oppfører seg som en fjollete primadonna, og da bør du ikke bry deg om henne. Du var først ute, og ingen har enerett på ett helt år.

Gjest Gjest_katta_*
Skrevet

jeg synes at du og din forlovede skal gjøre som dere har planlagt, og slutte å vente på hennes velsignelse. Det er tross alt bare prestens velsignelse som trengs for å bli gift! Jeg har allerede skrevet et innlegg i denne tråden, blir bare to uker mellom meg og en av mine nærmeste familiemedlemmer, vi sa i fra først, og hintet om at de kunne ha bryllupet etter oss, og slik ble det, og det var det de hadde tenkt selv også. Jo mere jeg tenker på det, jo mindre plager det meg, nå gleder jeg meg bare til bryllupssommer!

Og litt som i din situasjon, så har "vi" også forskjellig livssyn, vennekrets, festønske osv, så det blir forskjellige bryllup, tilpasset de forskjellige parene, og alle (!) blir fornøyde.

(Hvis noen lurer: vi har ingen tilreisende som kommer til å invitert tiø begge bryllupene).

Skrevet

Har dere snakket med foreldrene deres? Hva med å nevne for dem om at søsteren din er urimelig, og få dem til å snakke litt vett i henne?

Skrevet

unnskyld at jeg ler. :fnise: Skulle tro dette var min eks svigerinne. Derimot var det litt motsatt, hun og min bror skulle gifte seg og det var jeg klar over. derimot var ikke datoen var satt og var litt sånn kanskje dette året eller neste... men så fridde min kjære til meg og jeg sa ja. Fortalte henne og min bror at jeg er ikke fan av forlovelse over lang tid og tenkte å gifte meg i sommren som var en gang. Hun klikka fullstendig. Hennes år var det og de var først ute. Ja jeg er enig i at de var først derfor ville jeg gi dem beskjed slik at vi kunne unngå å ha for tette bryllup. Tross alt må vi få lov til å gifte oss! Det var ulike årsaker til at vi ville ha den sommeren. Deriblant en nært forstående fødsel..Enden på visa var at vi satte det 2 mnd enn vi egentlig ville, alt for å bevare husfreden. Ca 2 mnd etter at ho klikka så dumper broren min henne. Årsaken? Hun var for bridezilla og klikka fullstendig. Han ble skremt over en slik oppførsel og kunne ikke se for seg henne som fremtidig mor om hun skulle klikke for "alle hennes år" som han sa det.

Tror nok det er stesøstra di som taper på dette i lengden, folk vil bare huske henne som hun gale bruden, mens dere får mye mer rolige bryllup uten for mye kjas og mas slik som jeg oppfatter deg,

Lykke til!! Bare glem henne og begynn med forbredelsene så skal du se at det er sannsyligvis nerver ute og går. :fnise:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...