Gå til innhold

Hund i bofelleskap.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Heisann. Jeg lurte på om det er noen som har erfaring med å bo i bofelleskap med hund?

Hunden min er veldig snill og grei, men ting er jo anderledes når man bor flere. Og til dere som bor i bofelleskap, hva er deres synspunkt på at om en av beboerene hadde hatt en liten snill hund?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Bodd i kollektiv i 3 år. Hadde ikke hatt noe i mot an en av beboerne hadde hatt en hund, ville egentlig vært veldig fornøyd, da jeg elsker hunder - så lenge hundeeier tok seg skikkelig av den. Så lenge du avklarer dette før du evt flytter inn et sted, så kan jeg ikke se at det skal være et problem. Folk får jo i pose og sekk: koselig med hund, men ikke det daglige ansvaret ;)

Skrevet

Så bra :)

Har tenkt at det kansje er heelt utelukket å kunne bo i bofelleskap med hund, men da er det kansje ikke det likevel da :)

Er jo heldig som har en snill og liten hund og, det hjelper vel på :P

Skrevet

Tror det skal gå helt fint jeg =)

Hvis du f.eks legger ut en søknad på hybel.no (og slike steder), der du skriver om deg selv og om hunden din, så kan folk som er interessert og har mulighet til å ha hund i bygget (mange steder det ikke er lov) ta kontakt med deg.

Gjest Gjest_hogwash_*
Skrevet
Heisann. Jeg lurte på om det er noen som har erfaring med å bo i bofelleskap med hund?

Hunden min er veldig snill og grei, men ting er jo anderledes når man bor flere. Og til dere som bor i bofelleskap, hva er deres synspunkt på at om en av beboerene hadde hatt en liten snill hund?

Røyter den?

Bjeffer den?

Hopper den opp på folk med skitne labber?

Så lenge du anstrenger deg for at det skal gå smertefritt tror jeg de fleste bare vil synes det er gøy. Hvis derimot hunden din skal ut på tur klokken 07:00 hver dag, og feirer det med en "bjeffesalutt" kan det nok skape irritasjon...

Skrevet

Ja, den røyter, men er ikke verre enn at jeg børster den en gang i uken og støvsuger en ekstra gang og.

Bjeffer aldri.

Lar aldri hunden min gå inn i leil med skitne labber:P

Kan finne på å skulle "hoppe" opp å hilse, men rekker ikke lenger enn knærne, og er jo bare å være føre var der og..

Han sover lenge og som sagt bjeffer omtrent aldri :)

Takk for svar fra dere begge. Fint så se hva folk mener.

Skrevet

Jeg ville lært den å ikke hoppe. Det er ikke så greit om den ødelegger nylonstrømpene til de du bor med.

Tigging ved bordet er også en ting å unngå.

Ellers ville jeg synes det var greit om det var meg.

Gjest Gjest_Marianne_*
Skrevet

Også er det lurt å ha klare regler for hva du gjør, og hva evt andre gjør når du ikke er hjemme og hunden er hjemme... Om mat osv. Det er jo en del hunder som bor sånn som greier å smiske seg til en godbit både fra den ene og den andre, og det er ikke sikkert er så bra. Og så bør det være avklart hva den ikke får lov til og hva den får lov til, slik at reglene ikke er helt annerledes når du ikke er hjemme. Man kan jo også ha det sånn at når du ikke er hjemme så er hunden på ditt rom selvfølgelig, men det kan jo hende etterhvert at de andre syns det er helt greit at hunden går rundt... Og til slutt så er det viktig at hunden også får et sted som den kan slappe av, så den ikke er omgitt av "fremmede" hele tiden, for det kan nok bli litt slitsomt... Ta hensyn til hunden også når du flytter sånn, for det kan bli en dobbel overgang for hunden når den ikke bare skal flytte, men også flytte inn med andre mennesker. Og sånne overganger KAN føre til at hunden oppfører seg litt annerledes enn vanlig. Derfor bør du bl.a ikke la hunden være så lenge alene i begynnelsen, før den har vent seg til lyder o.l.

Og så er jeg selvfølgelig enig med de over, det er viktig at hunden har normal, god oppførsel. Og du må regne med å ta kanskje litt ekstra støvsuging osv for det er du som har tatt med deg hunden inn, og det er du som må ta det som blir av ekstra jobb:) OG så er det kanskje lurt å tenke på at det i mange tilfeller er den med hunden som går ut først hvis det blir en konflikt om vasking osv, så sånn sett kan det være lurt å finne noe eget...

Skrevet

Jeg hadde ikke villet bo sammen med noen som har hund. Rett og slett fordi jeg ikke liker hunder (hundehår, sikkel, slikking, tigging, hopping etc etc).

Jeg har ingen problemer med å være sammen med veloppdragne hunder for en kortere periode, men ville aldri ha bodd sammen med en hund i et bofelleskap. Syns det er mer en nok å ha en hund til nabo.

Skrevet

Jeg tviler litt på at utleier i et bofelleskap kommer til å tillate hund, da det begrenser endel dennes mulighet til å få leid ut alle rommene. En god del mennesker kunne ikke tenke seg å bo med hund, andre er allergiske.

Selv er jeg veldig lgad i hunder, men jeg hadde ikke villet ha hund eller andre husdyr i bofelleskapene jeg har bodd i. Bofelleskap er i utgangspunktet en trang boform, og da å ha hund der i tillegg hadde blitt for trangt. Rett og slett.

Skrevet
Selv er jeg veldig lgad i hunder, men jeg hadde ikke villet ha hund eller andre husdyr i bofelleskapene jeg har bodd i. Bofelleskap er i utgangspunktet en trang boform, og da å ha hund der i tillegg hadde blitt for trangt. Rett og slett.

Ikke nødvendigvis, siste kollektiv jeg bodde i var midt i sentrum av en større studentby, vi var 4 stk på ca 120 m2. Stort, slitt og billig ;) Hunden er jo også liten, sover mye og kan være en del på hennes rom..

Skrevet

Tusen takk for alle svra :)

Hunden er ikke uoppdragen. Bare sosial.

Han sover jo endel ja. Eller er på tur med meg, eller pusler litt rundt. Ikke noe problem om han hadde måttet være på rommet heller.

Skrevet
Jeg hadde ikke villet bo sammen med noen som har hund. Rett og slett fordi jeg ikke liker hunder (hundehår, sikkel, slikking, tigging, hopping etc etc).

Jeg har ingen problemer med å være sammen med veloppdragne hunder for en kortere periode, men ville aldri ha bodd sammen med en hund i et bofelleskap. Syns det er mer en nok å ha en hund til nabo.

Jeg er enig i dette. Er ikke så veldig glad i hunder. De kan være hyggelig for en kortere periode, men jeg ville ikke bodd i samme hus. I tillegg er jeg litt allergisk mot hund, og det å bo i samme hus/leilighet som en ville da blitt problematisk.

Jeg tviler litt på at utleier i et bofelleskap kommer til å tillate hund, da det begrenser endel dennes mulighet til å få leid ut alle rommene. En god del mennesker kunne ikke tenke seg å bo med hund, andre er allergiske.

Jeg tviler også at utleier tillater hund. I tillegg til det som allerede er nevnt vil hunder slite mer på gulvene, da de har klør som ikke kan trekkes inn.

Selvfølgelig vil det variere fra utleier til utleier, men jeg tror de fleste vil være negative.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...