Gjest Gjest_Anneli_* Skrevet 25. oktober 2009 #1 Skrevet 25. oktober 2009 Kjæresten min jobber i nordsjøen, og studerer litt når han er hjemme fire uker av gangen. Jeg studerer fulltid og jobber deltid ved siden av. Som andre par liker vi veldig godt å finne på ting sammen, og nyter alltid de fire ukene han er hjemme til det fulle. Men jeg må ærlig talt innrømme at jeg begynner å bli ganske lei av sofasliting, se på film, gå på kino, bowle, gå på byen eller gå ut å spise. Jeg er selvsagt glad for at han i det hele tatt vil tilbringe så mye tid sammen med meg, men jeg er ute etter litt mer variasjon. Derfor lurer jeg på, hva finner dere på sammen med kjærestene deres?
Gjest Illiya Skrevet 25. oktober 2009 #2 Skrevet 25. oktober 2009 Lei ei hytte på fjellet ei helg. Eller hiv dere på en billigtur til en av europas storbyer. Gå på salsakurs, revyer osv. Eller vær med i en revy
einna Skrevet 25. oktober 2009 #3 Skrevet 25. oktober 2009 I tillegg til de tingene du nevner, er vi veldig glade i å gå ut med venner - ikke blodfylla, men pubquiz, stand-up, ut å ta et par øl - type ting, som ikke koster så mye heller.. Og det er sosialt Tur i mark og fjell er jo en klassiker. Må bli flinkere til dette selv, men har det alltid veldig koselig når vi først er i gang. Gleder meg til vi får oss hund, så vi "må" ut hver dag Ellers er et tips å finne en felles hobby, eller interessere seg i hverandres. Min kjære er for eksempel veldig interessert i øl, så han har lært meg mye om dette, så nå kan vi prøvesmake nye sorter sammen, diskutere og ikke minst ha en unnskyldning til å drikke litt Ellers driver vi å lærer oss sjakk (men det er ingen suksess ennå iallefall, da jeg ligger bak, og blir litt sur når jeg alltid taper) Vi er også glade i å eksperimentere litt på kjøkkenet i lag. Hva med å lage noe sammen? I fjor lagde jeg fotoalbum av vårt første år sammen, i år sier han at han gjerne vil være med å lage et nytt :D Akkurat nå er jeg på utveksling i annet land, så når vi sees er det sightseeing og nye opplevelser lett tilgjengelig. Det styrker følelsen av samhold, og jeg føler han får del i livet mitt her nede. Men uansett er det jo viktig å oppleve ting sammen.
Gjest Gjest_Anneli_* Skrevet 27. oktober 2009 #4 Skrevet 27. oktober 2009 Takk for forslag Det med hytte var ikke så dårlgi forslag. Min familie har to hytter på fjellet og hans ved sjøen, så da blir det helt sikkert litt hyttekos med ski og brett i vinter iallefall. Og jeg har kjøpt billetter til standup show i neste uke. Gleder meg til å gjøre noe litt annet
Athene Skrevet 27. oktober 2009 #5 Skrevet 27. oktober 2009 - weekendtur. Hotell i Norge, tur til utland, venner eller familie i Norge. Mange muligheter. Alt fra den sporty varianten med telt, til spaopphold. - gå tur sammen. Nå når det er mørkt har vi hver vår hodelykt, så kan fortsatt gå lange turer inn i skogen nå når det blir mørkt tidlig. - invitere venner på middag. I dag kommer det folk kl 20, og vi storkoser oss med å tilberede et godt måltid sammen på en helt vanlig tirsdag. - spille spill. Både scrabble, yatzi, kinasjakk, tp og mange andre er spill vi stadig finner frem. - prosjekter i hus/hage. Vi synes det er gøy å male et soverom, plante ny hekk, montere en skyvedørsgarderobe.... - lage en god treretters middag, bare oss to. inkludert vinmeny. - vi spiller squash eller drar i svømmehallen sammen. - vi sitter i samme sofakrok og leser hver vår bok. - Teater, konsert, musical... - ....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå