Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Gjest No wonder woman
Skrevet
:rope: slutt å linke til nyhetsspeilet!!!

Såfremst det ikke er ulovelig må da folk få linke til hvor de vil.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg lurer helt ærlig på hvor mange av skribentene på Nyhetsspeilet som har noe som helst faglig bakgrunn i realfag, i det minste med fordypning og ok karakterer fra videregående. Jeg får inntrykk av at de mener all etablert forskning og undervisning innen naturvitenskaplige fag er feil eller bevisst dekker over kjempeviktige ting, samtidig som det for en som faktisk HAR naturvitenskaplig interesse og bakgrunn er veldig lett å peke på masse udokumenterbare og direkte feilaktige slutninger i artiklene de publiserer. Når man studerer fag innen kjemi, fysikk, biologi, meteorologi osv så underbygges det man lærer teoretisk med forsøk hvor vi ser klare resultater og tendenser, slik at vi kan bruke teorien med mer sikkerhet enn om vi bare sullet rundt og "mente" ting. Det er ikke sånn at man blir pådyttet masse meninger fra "SKEPSIS". Det vi lærer testes i forsøk og praksis og det er da slett ingen stalinisme knyttet til dette. Blant mine forelesere er det også åpenhet om ulike politiske, samfunnsmessige og faglige syn. Jeg må vel innrømme at jeg får mer følelse av ensretting og av svært fåtallig kildebruk når jeg ser at alle linker fører til Jane Burgermeister, Project Camelot og tilsvarende øgletroende.

Så til disse chemtrailsene: Hvis det er snakk om bittesmå partikler er det slik at de vil drive med vindtrømmene i høyere luftlag kanskje flere mil før de faller til jorden. Hvis det er så påfallende at flyene slipper disse sakene midt over byene vil jeg tro de får ganske dårlige resultater. Kanskje det heller er slik at flere gjør observasjoner i byene, fordi det BOR flere der og dermed er flere øyne som ser, enn at det er noe muffens på gang. Er det snakk om værregulering ville det vært interessant å vite om det, så langt er jeg enig. Men kondensstriper som står igjen på himmelen er ikke noe suspekt fenomen i seg selv, jeg husker da godt jeg så det mange ganger som barn for 20+ år siden, spesielt om sommeren (for da lå jeg vel på stranda og kikket opp).

Nå er jeg selv en slik som prøver å være åpen for at det finnes mye vitenskapen ikke har funnet ut av ennå, og jeg er opptatt av spirituelle ting. Men når man prøver å støtte seg på naturvitenskapen samtidig som man trikser og mikser helt etter eget godt- og galskapsbefinnende og helt tydelig uten å ha en konsistent teori rent faglig (og da tenker jeg ikke bare på det store bildet, men de enkelte fenomenene under en konspirasjonsteori), da er det veldig naturlig å bli skeptisk.

• 2 uker senere...
Gjest Våkn opp!!!
Skrevet

Til dere som fortsatt tviler på at chemtrails eksisterer, se disse videoene fra youtube.com! Og les gjerne kommentarene til filmklippene. Det er umulig å bortforklare dette med at det er vanlige kondensstiper. Kondensstiper ser ikke slik ut. De kan heller ikke skrus av og på slik som disse stripene gjøres noen ganger. Vær så snill å se alle filmklippene før du svarer! :jepp:

Skrevet
Til dere som fortsatt tviler på at chemtrails eksisterer, se disse videoene fra youtube.com! Og les gjerne kommentarene til filmklippene. Det er umulig å bortforklare dette med at det er vanlige kondensstiper. Kondensstiper ser ikke slik ut. De kan heller ikke skrus av og på slik som disse stripene gjøres noen ganger. Vær så snill å se alle filmklippene før du svarer! :jepp:

Og film kan heller ikke redigeres med enkle midler før de legges ut i et lavoppløst format?

Skrevet
Og film kan heller ikke redigeres med enkle midler før de legges ut i et lavoppløst format?

Hehehehe...hva mente du egentlig med det? At det er hundrevis av privatpersoner som lager filmer om chemtrails til tross for at det ikke finnes? Hvorfor i allverden skulle de gjort det? Jeg har også sett chemtrails med mine egene øyne. Ta en titt på disse filmene du, før du utaler deg mer.

Skrevet (endret)

Imot stupide ting kjemper selv gudene forgjeves.

Kommer det en copycat og bruker dette så taper han.

Endret av talin
Skrevet
Jeg har også sett chemtrails med mine egene øyne.
*smiley som dunker hodet mot en vegg*

Har du sett kondensstriper fra et jetfly? Det er jo en imponerende sak i seg selv, det er det jo nesten ingen som har. :ironi:

Skrevet

CSICOP/Skepsis-gjengen tror altså at det ligger en konspirasjon bak alle de chemtrails-filmer som ligger på nettet. Hvilken overordnet agenda ligger i så fall til grunn?

Skrevet
*smiley som dunker hodet mot en vegg*

Har du sett kondensstriper fra et jetfly? Det er jo en imponerende sak i seg selv, det er det jo nesten ingen som har. :ironi:

Hvis du tar deg bryet til å sjekke ut dette bedre, forstår du at chemtrails ikke er kondensstriper. Kondensstriper er noe helt annet!

Skrevet
Hvis du tar deg bryet til å sjekke ut dette bedre, forstår du at chemtrails ikke er kondensstriper. Kondensstriper er noe helt annet!

Morsom du trollet.

Skrevet
CSICOP/Skepsis-gjengen tror altså at det ligger en konspirasjon bak alle de chemtrails-filmer som ligger på nettet. Hvilken overordnet agenda ligger i så fall til grunn?
Jeg vet ikke om jeg tilhører CSICOP-gjengen, men nei, jeg tror ikke det, jeg tror at det ligger mennesker som litt for fort kjøper alt de leser fra kilder som motsier det etablerte.
Skrevet
Jeg vet ikke om jeg tilhører CSICOP-gjengen, men nei, jeg tror ikke det, jeg tror at det ligger mennesker som litt for fort kjøper alt de leser fra kilder som motsier det etablerte.

Mennesker som markedet vil utnytte som inntektskilde.

Skrevet

Vaksinene fungerer ikke, men vi har et stoff til salgs som fungerer mot det vaksinene ikke fungerer mot. Kjøp det, da vel!

Skrevet

Alle chemtrails filmene på nettet er altså en konspirasjon med økonomisk motiv?

Skrevet
Ante ikke at litteraturen var så omfattende. Dette kan man jo ta doktorgrad på. Hva blir man da?
Sertifisert sinnsyk.
Skrevet

En interessant video om chemtrails:

Det er ingen tvil om at chemtrails eksisterer, og at myndighetene sprayer oss med store mengder med ukjente materialer, men det har vært vanskelig å finne pålitelig informasjon om hva disse chemtrail-eksperimentene egentlig dreier seg om. Men takket være utrettelig innsats fra den britiske MP (Member of Parliament) Norman Baker er noe av chemtrail-aktiviteten over Storbritannia blitt kjent. Mye av det som Baker fant ut, er publisert i en artikkel i The Guardian fra 2002.

http://www.guardian.co.uk/politics/2002/ap....medicalscience

Her er et sammendrag av artikkelen:

Det britiske forsvarsdepartementet har gjort store deler av Storbritannia til et gigantisk laboratorium for å gjennomføre en rekke hemmelige tester på biologisk krigføring.

En offentlig rapport som nettopp er lansert gir for første gang den omfattende offisielle historien om Storbritannias uttesting av biologiske våpen mellom 1940 og 1979.

Mange av disse testene involverer potensielt farlige kjemikalier og mikroorganismer som sprayes over store deler av befolkningen uten at befolkningen blir opplyst om dette.

Selv om detaljene i noen av forsøkene har dukket opp de siste årene, avslører denne 60-siders rapporten nye opplysninger om mer enn 100 hemmelige eksperimenter.

Rapporten avslører at militært personell ble beordret til å fortelle enhver som stilte spørmål at testene var en del av forskningsprosjekter på vær og luftforurensning.

Testene, utført av regjeringens forskere ved Porton Down, ble utformet for å hjelpe Det britiske forsvarsdepartementet vurdere Storbritannias sårbarhet hvis russerne skulle ha sluppet dødelige bakterier over hele landet.

I de fleste tilfeller brukte ikke forskerne biologiske våpen, men alternativer som forskerne trodde ville etterligne bakteriologisk krigføring og som Det britiske forsvarsdepartementet hevdet var ufarlig. Men familier i visse områder av landet som har barn med fødselsskader krever en offentlig undersøkelse.

Et kapittel av rapporten, 'The Fluorescent Particle Trials', avslører hvordan mellom 1955 og 1963 fly fløy fra nord-øst England til spissen av Cornwall langs sør-og vestkysten, og droppet enorme mengder kjemikalier, blant annet kadmium, på befolkningen. Kjemikaliene drev flere mil inn i landet.

Den britiske regjeringen påsto at kjemikaliene er ufarlige, men kadmium er kjent som en årsak til lungekreft.

I et annet kapittel, "Large Area Coverage Trials ', beskriver Det britiske forsvarsdepartementet at mellom 1961 og 1968 ble mer enn en million mennesker langs sørkysten av England utsatt for bakterier som simulerer miltbrann.

Rapporten avslører også detaljer om forsøk i Dorset mellom 1971 og 1975, hvor amerikanske og britiske militære forskere sprøyter ut i lufta massive mengder av bakterier, som blant annet simulerer miltbrann.

Lignende bakterier ble også sprayet på publikum i forbindelse med "The Sabotage Trials" mellom 1952 og 1964. Disse var tester for å fastslå sårbarheten av store offentlige bygninger og offentlig transport. I 1956 ble bakterier sprayet på London Underground ved lunsjtid langs Northern Line mellom Colliers Wood og Tooting Broadway. Lignende tester ble gjennomført i tunneler under offentlige bygninger i Whitehall.

I de senere årene har Det britiske forsvarsdepartementet bestilt to forskere til å vurdere sikkerheten ved disse testene. Begge rapporterte at det ikke var noen risiko for folkehelsen, selv om man antok at eldre eller personer som lider av pustevanskeligheter kan ha blitt alvorlig skadet hvis de inhalerer tilstrekkelige mengder av mikroorganismer.

Imidlertid er enkelte familier i områder med intensiv spraying overbevist om forsøkene har ført til at barna lider av fødselsskader, fysiske handicap og lærevansker.

Forskjellige britiske regjeringer har forsøkt å holde detaljene om tester på biologisk krigføring hemmelig. Men denne siste rapporten, som Liberaldemokratenes MP Norman Baker greide å få tilgang til, gir den hittil fyldigste offisielle versjonen av tester på biologisk krigføring.

Historien om Storbritannias forskning på biologisk krigføring strekker seg tilbake til den andre verdenskrig da Porton Down produsert fem millioner pakker fylt med dødelig miltbrann sporer som skulle droppes i Tyskland for å drepe Tysklands kveg. Den gir også informasjon om de beryktede miltbrann eksperimentene på Gruinard på den skotske kysten, hvor øya ble så forurenset den ikke kunne beboes før på slutten av 1980-tallet.

Rapporten bekrefter også bruk av miltbrann og andre dødelige bakterier ombord skip i Karibien og på skotskekysten på 1950-tallet.

På spørsmål om slike tester fortsatt gjennomføres, svarer Ellison, talskvinne for Porton Down: «Det er ikke vår policy å diskutere pågående forskning."

Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...