Gå til innhold

Chemtrails!

Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Nyhetsspeilet eier ikke troverdighet verken i slike kvasi-vitenskapelige artikler eller politiske artikler.

Det som er skremmende er at det faktisk finnes folk som tar dette (chemtrails) for god fisk.

Endret av Larsern
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Frank Aune er jo erklært gal av det kollektive internettet. Konspirasjonsteorist til de grader. En mann som lar seg lure av gjengen på freakforum til å tro at jorden skal gå under og politikerne samler en liten, intim gjeng som skal bo under bakken er absolutt ikke å regne som en plausibel kilde for noenting.

Endret av Eplefe
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det som er skremmende er at det faktisk finnes folk som tar dette (chemtrails) for god fisk.

Tar du dette for god fisk?

http://100777.com/node/169

A Short History Of Secret US Human Biological Experimentation.

1931: Dr. Cornelius Rhoads, under the auspices of the Rockefeller Institute for Medical Investigations, infects human subjects with cancer cells. He later goes on to establish the U.S. Army Biological Warfare facilities in Maryland, Utah, and Panama, and is named to the U.S. Atomic Energy Commission. While there, he begins a series of radiation exposure experiments on American soldiers and civilian hospital patients.

1997: Eighty-eight members of Congress sign a letter demanding an investigation into bioweapons use & Gulf War Syndrome.

© 1998-2000 Health News Network All Rights Reserved

Endret av Trampe
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei. Flere gale konspirasjonsteorier gjør ikke det hele mer plausibelt.

Edit: Tilogmed kristne konspirasjonsteoretikere som påstår at ateister (anti-god-people) er i mot sannhet, kjærlighet og godhet elns. Gale, gale mennesker.

Endret av Eplefe
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei. Flere gale konspirasjonsteorier gjør ikke det hele mer plausibelt.

Så CSICOP/Skepsis-gjengen har også som oppdrag å innbille folk at det ikke finnes forskning på biologisk krigføring? Interessant.

For de som enda ikke har latt seg overbevise, les denne:

http://100777.com/node/536

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tar du dette for god fisk?

Jeg skummet kjapt i gjennom lista, og gidder ikke bruke tid på å kryssjekke hver enkelt av de referansene (noe som faktisk er en bevisst strategi blant konspirasjonsteoretikere, altså å spamme en stor mengde ikke-relevant informasjon slik at man kan bruke masse av tid på å sjekke bullshit), men hva har så alt dette med Chemtrails å gjøre?

Jeg sier ikke at konspirasjoner ikke foregår eller har foregått, men hva med å bruke tida bedre og rette fokus på mer seriøse ting?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skummet kjapt i gjennom lista, og gidder ikke bruke tid på å kryssjekke hver enkelt av de referansene (noe som faktisk er en bevisst strategi blant konspirasjonsteoretikere, altså å spamme en stor mengde ikke-relevant informasjon slik at man kan bruke masse av tid på å sjekke bullshit), men hva har så alt dette med Chemtrails å gjøre?

Jeg sier ikke at konspirasjoner ikke foregår eller har foregått, men hva med å bruke tida bedre og rette fokus på mer seriøse ting?

Det er mye på lista som holder vann. Det som IKKE holder vann, er argumentet om at fordi det har skjedd mye uggent i USA og ellers i verden, både med mennesklige forsøkskaniner, og annet, så finnes det en konspirasjon med chemtrails. Det er bare kondensstriper. Helt normalt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tja, at det foregår den typen forskning er ikke til å stikke under en sten, men når man føler at man fylle saken med linje på linje med bullshit så virker det jo ikke særlig troverdig i lengden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så CSICOP/Skepsis-gjengen har også som oppdrag å innbille folk at det ikke finnes forskning på biologisk krigføring? Interessant.

For de som enda ikke har latt seg overbevise, les denne:

http://100777.com/node/536

Selvsagt foregår det forskning på biologisk krigføring. Noe annet ville vært temmelig stupid. Det er en reell fare for at vi kan bli eksponert for det av terrorister. Det finnes mye kompetanse på området, flytende rundt på et "fritt marked" som oppstod etter sovjetunionens fall. Russerne brukte biologiske våpen flere steder, bl.a i Afghanistan. Saddam Hussein brukte gass, og muligens biologiske våpen under krigen mot Iran på 80-tallet. Også mot sivile.

Biologiske våpen er den fattige manns atombombe.

Og den eneste måten å forsvare seg på, er å ha kunnskap. Jeg ville vært mer bekymret dersom våre allierte ikke forsket på dette, skal jeg være ærlig. Det er for øvrig stor avstand mellom forskning, og utvikling av våpensystemer.

Forøvrig: Som et apropos til noen av disse henvisningene ovenfor:

Forestill deg at det er 1944, du er i krig med en fiende som bruker gass. Du har fått i oppdrag å finne frem til en brukbar beskyttelse for dine soldater. HVORDAN skal du finne ut om draktene og maskene som du da lager, er gode nok til at flere tusen soldater skal få dem utdelt i felt? Du må selvsagt teste dem. Da tester du dem ikke i felt. Du tester dem i et gasskammer, med helsepersonell på plass og under kontrollerte forhold. Hvorfor i all verden er slike ting tatt med som et tegn på hva for slags jævler amerikanerne er? De hadde ikke noe valg. Det fantes ingen annen måte å teste slikt på. Og våpnene var jo i bruk MOT DEM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forestill deg at det er 1944, du er i krig med en fiende som bruker gass.

En protokoll som forbyr bruk av gasser og bakteriologiske midler i krig ble underskrevet i 1925. Hvor har du det fra at tyskerne eller japanerne brukte gass som stridsmiddel under 2. verdenskrig?

Poenget her er at myndighetene ikke har noen skrupler med å gå løs på sin egen befolkning med biologiske stridsmidler dersom de mener det har et eller annet nyttig formål. Å bruke ordinære contrails er ypperlig kamuflasje. Så er spørsmålet hva som er hensikten med chemtrails. Der er det delte meninger, men det vi vet er at chemtrails inneholder aluminium og barium, som også går fram av denne artikkelen: http://www.nyhetsspeilet.no/2009/02/chemtr...-det-pa-veggen/

Endret av Trampe
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du får komme med noe litt bedre dokumentasjon enn nyhetsspeilet, så skal jeg gidde å snakke med deg. Jeg kommer automatisk til å anta at enhver påstand som kun er belagt i denne kilden, er totalt feilaktig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kommer automatisk til å anta at enhver påstand som kun er belagt i denne kilden, er totalt feilaktig.
Og det med rette.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kommer automatisk til å anta at enhver påstand som kun er belagt i denne kilden, er totalt feilaktig.

Helt i orden. Jeg regner også med at alle kildehenvisninger fra CSICOP/Skepsis-gjengen er et bestillingsverk fra næringslivet laget av korrupte "forskere".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt i orden. Jeg regner også med at alle kildehenvisninger fra CSICOP/Skepsis-gjengen er et bestillingsverk fra næringslivet laget av korrupte "forskere".
Det er derfor folk som deg leser nyhetsspeilet, og går på alternativsmessen mens vi går på forskningsdagene, leser skepsis, populærvitenskapelige bøker og illustrert vitenskap. :) :)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...