Gjest Gjest Skrevet 25. oktober 2009 #1 Skrevet 25. oktober 2009 Jeg fant noe jeg har lyst til å kjøpe på Finn og kontaktet selgeren for å avtale hvordan vi skal gjennomføre transaksjonen. Han bor dessverre ikke i samme område som meg, så varen må sendes i posten. Dette koster visstnok 145 kr og han mener at jeg skal betale frakten. Dette mener jeg at er feil, det står ingenting i annonsen om at kjøper betaler frakt og jeg foreslo at vi i det minste kunne dele på det. Jeg har ikke prutet eller noe, så han får det han vil. Hva er vanlig praksis på Finn når d ikke står noe i annonsen?
Gjest Gjest_Lotta_* Skrevet 25. oktober 2009 #2 Skrevet 25. oktober 2009 For meg er det helt åpenbart at kjøper betaler frakt, selger skal da ikke betale for å selge noe til deg.
Gjest gabriela Skrevet 25. oktober 2009 #4 Skrevet 25. oktober 2009 Jeg ville ha gått ut ifra at jeg som kjøper skulle ha betalt frakten.
Gjest Gjest Skrevet 25. oktober 2009 #5 Skrevet 25. oktober 2009 Kjøper, alltid, hvis ikke dere har inngått en avtale om frakt inngår i prisen eller noe. Jeg har bare kjøpt bøker og annet småtteri på finn, og jeg har betalt porto hver gang.
Tante Skrevet 25. oktober 2009 #6 Skrevet 25. oktober 2009 Det er vanlig at kjøper selv betaler frakten på de aller fleste salgssider. Selgeren skal jo ikke tape penger fordi du vil ha gjenstanden tilsendt. Noen ganger kan man bli enig om å dele, men det har jeg bare opplevd i sjeldne tilfeller.
Gjest Gjest Skrevet 25. oktober 2009 #7 Skrevet 25. oktober 2009 Selvfølgelig skal kjøper betale porto, hvis ikke vil selger tape penger. 145,- koster det for en smartpostpakke, da får du med sporingsnummer.
Kattugla Skrevet 26. oktober 2009 #8 Skrevet 26. oktober 2009 Klart det er kjøper som betaler - med mindre det står spesifikt at frakt er inkludert i prisen og det hører vel til sjeldenheter.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå