Gjest Pixmania Skrevet 25. oktober 2009 #1 Skrevet 25. oktober 2009 Hei, Jeg har hørt at spillkonsollen til Nitendo Wii skulle bli mye billigere fra oktober av. Kan ikke si at jeg har merket så veeeldig mye til det. Fant den billig på pixmania, men ser at dette er en nettside hvor Engelsk og Fransk er hovedspråket. Har språket noe å si på kosollen? Vil jeg likevel få den på norsk og kunne brukes på det noske el-nettet? Noe som har handlet på denne siden? I så fall hvilke erfaringer har dere? Eller har dere et annet bra tips til hvor den selges billig? Har allerede sikret meg Wii Sport-plata da den var satt ned til halvpris.. Venter i spenning.
Zealuu Skrevet 25. oktober 2009 #2 Skrevet 25. oktober 2009 (endret) Jeg syntes ikke Pixmania virket som et godt alternativ for kjøp av konsoll, siden de f.eks. ikke kunne opplyse om Wii-en de selger er av PAL-format eller hvorvidt den har EU-type eller britisk støpsel. Støpseltypen er ikke så viktig, siden det kan ordnes med adapter til femti kroner - om konsollen er PAL eller ikke er nokså kritisk, siden alle spill solgt i Norge (og Europa) i utgangspunktet kun fungerer på PAL-konsoller. Om man skal sammenlikne pris: Elkjøp selger en Wii (av riktig type) til 1799,- akkurat nå. PixMania tar 1729,-. Så kan du jo selv vurdere om det er verdt risken. Eller var den mye billigere på den franske/engelske utgaven av PixMania? Ellers husker jeg ikke sånn i farten om Wii lar deg velge systemspråk selv, eller om det kommer an på hvor du kjøper den. Norsk språk får du uansett ikke, engelsk er det logiske alternativet, og en Wii kjøpt i Norge vil bruke engelsk som standard. Endret 25. oktober 2009 av Zealuu
Gjest pixmania Skrevet 8. november 2009 #3 Skrevet 8. november 2009 Tok sjansen og bestilte fra Pixmania. Det gikk veldig bra :-) Bestilte mandag ved lunsjtider. Fikk hentelapp i postkassen på fredag. Hadde lest på diverse kundeanbefalinger/kommentarer at de kunne være ganske treige med utsendingen, men dette oppleved ikke jeg. Adapter (omformer fra fransk til norsk strøm) til selve Wii-konsollen var med. Den virker helt grei.Ikke sånn billig plastdings jeg så for meg at det kunne være. Maskinen var også overaskende liten. Er på størrelsen med en ekstern hard-disk. Jeg trodde den skulle være på størrelse med x-boxs. Så positivt overrasket ble jeg der også.. Selve programmet er på engelsk. Bestilte flere ting til Wii samtidig. Noe er på fransk, men det aller meste hadde engelsk bruksanvisning. Noe også nordisk. Tilbudet på Elkjøp var forøvrig utsolgt. Jeg er storfornøyd med mitt valg og fått helt dilla. Endelig en spillmaskin for oss jenter De hadde også en svaret variant av maskinen. Det er ikke noe forskjell på disse, bare fargen og varer i en begrenset periode. Kommer nå i november. En ny forbedret versjon er ventet i løpet av våren 2010 har jeg lest.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå