Gå til innhold

Shine og pyramidesalg til venner

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg er så LEI av "venner" som skal selge meg alt mulig rart av hudkremer og teposer! Skjønner disse "selgerne" ikke at det er kjempevanskelig å si nei? Det er mye vanskeligere å si nei til bekjente enn til andre selgere, og dette er jo noe bakmennene til slike organisasjoner har skjønt, og som de har tjent seg rike på.

Hold dere for gode til slikt! Hvis vi vil kjøpe te eller hudkremer finner vi det i butikken!

Og hvis dere vil tjene dere rike så JOBB for pengene!

Videoannonse
Annonse
Gjest Flowers
Skrevet

Det er dette som er hele idéen bak nettverkssalg, men skal inkludere nettverket sitt i forretningen. Enten det er i form av direktesalg eller verving av nye salgsgrupper som gir dem selv inntekt av de nyes salg. Det kan være vanskelig å si nei, men det må man jo bare lære seg i slike tilfeller, da.

I nettverkssalg må man jobbe mye for å bli rik. I hvertfall til man har bygget seg opp grupper under seg selv.

Skrevet

Jeg er så enig! Sånt er så irriterende at man kan få mark!

Skrevet
Det er dette som er hele idéen bak nettverkssalg, men skal inkludere nettverket sitt i forretningen. Enten det er i form av direktesalg eller verving av nye salgsgrupper som gir dem selv inntekt av de nyes salg. Det kan være vanskelig å si nei, men det må man jo bare lære seg i slike tilfeller, da.

I nettverkssalg må man jobbe mye for å bli rik. I hvertfall til man har bygget seg opp grupper under seg selv.

Men jeg skjønner likevel ikke hvordan man får seg til å utnytte nettverket sitt for egen inntjening? I mine øyne er det ikke slik man behandler vennene sine.

Skrevet

Jeg takker kosekvent nei til å gå på homepartys fordi det er vanskelig å si nei. Heldigvis har ingen av dem forsøkt å selge rett til meg.

Skrevet
Men jeg skjønner likevel ikke hvordan man får seg til å utnytte nettverket sitt for egen inntjening? I mine øyne er det ikke slik man behandler vennene sine.

Ville du hatt like store aversjoner dersom en venninne av deg hadde startet en butikk med butikklokaler, eller er det bare fordi hun driver hjemmefra? Da er det ikke butikk liksom...?

Gjest Flowers
Skrevet
Jeg takker kosekvent nei til å gå på homepartys fordi det er vanskelig å si nei. Heldigvis har ingen av dem forsøkt å selge rett til meg.

Husker et homeparty jeg var på for noen år siden, det var en venninne som arrangerte. Jeg hadde på forhånd sagt at jeg kun kom for å se, fordi jeg hadde lite penger på den tiden. Vel, partyet gikk sin gang, det ble kaffe og kaker, og så tid for å dele ut bestillingssedler. Alle utenom meg fylte ut bestilling og sendte dem bort til hun som demonstrerte, og hun ga ut gjenparter. Da hun til slutt oppdaget at jeg var den eneste som satt uten gjenpart skulle du sett det stygge blikket jeg fikk! Skikkelig sånn ovenfra og ned. Da følte jeg meg ikke høy i hatten.

Så jeg skjønner deg som holder deg borte fra homepartys. Jeg har vel ikke vært på flere etter dette heller.

Skrevet
Ville du hatt like store aversjoner dersom en venninne av deg hadde startet en butikk med butikklokaler, eller er det bare fordi hun driver hjemmefra? Da er det ikke butikk liksom...?

De med egne butikklokaler legger ikke kjøpepress på sine venninner og bekjente, og baserer heller ikke kundegrunnlaget/salget sitt på venninner og bekjente. Det er forskjellen. Jeg synes nettverkssalg er en motbydelig forretningside og måte å tjene penger på. Personlig ville jeg ikke klart å opprettholde det samme forholdet til ei "venninne" som bruker vennskapet vårt til å tjene penger på meg.

Skrevet

Venner selger ikke ting til andre venner. Da bruker man vennskapet til ens egen benefit mener nå jeg :skravle:

Skal en tjene penger så man gjøre det ordentlig å ikke gå snarveien og be venner og familie.

Skrevet (endret)
:popcorn: ????? Endret av Chiyo
Skrevet

Jeg har både drevet med den type salg og hatt venninner som driver med den type salg. Kan ikke si jeg verken har presset folk til å kjøpe eller følt meg presset selv. Jeg kjøper det jeg har lyst på og lar være hvis jeg ikke har lyst. Såpass bør man kunne klare.

Har ikke mistet en eneste venninne på den måten, men har funnet en del nye faktisk...

Skrevet

jeg har hatt flere venner og kolegaer som her drevet med slikt. Kan aldri si at jeg har følt meg presset. Jeg har sett på tilbudet deres, og dersom det er noe jeg trenger så har jeg kjøpt det, hvis ikke har jeg latt være.

Dersom en venn hadde prøvd å leve av dette på heltid og dermed presset meg til stadig å kjøpe så hadde jeg selvfølgelig ikke likt det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...