Gå til innhold

Hvordan legge flytende foundation?

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_Chanel_*
Skrevet

Jeg har vanligvis pleid å legge et tynt lag over det hele, men med helt minimalt i pannen, der er huden uansett ganske jevn, og jeg syntes jeg lett ser oversminket ut hvis jeg bruker foundation der.

Nesen syntes jeg er vanskelig å få "fin", men jeg blir lett rød på nesen nå som det er litt kaldt ute, så jeg er nødt for å bruke noe der. På overleppen er jeg også veldig forsiktig med bruken.

Hvordan legger du flytende foundation? Jevn over hele ansiktet?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hvis du bare legger litt her og litt der trenger du egentlig bare en concealer. en foundation skal legges over hele ansiktet, det er for å lage et "nytt lerret". jeg bruker å legge på med pensel over hele ansiktet og duse det nedover halsen.

Skrevet

Legger det litt på samme måte som TS. Legger foundation med pensel først i kinnene, ettersom det er her huden min er mest ujevn i tonen. På nesen legger jeg et veldig tynt lag, og overleppen pleier jeg ikke å legge noe på når jeg tenker meg om. Konsentrerer meg om kinnene, haken og nesen.

Man trenger absolutt ikke å bruke foundation i hele ansiktet hvis en ikke trenger det :) Synes selv at pannen fort blir oversminket, så pleier å heller bruke mineral- eller solpudder der. :)

Skrevet
hvis du bare legger litt her og litt der trenger du egentlig bare en concealer. en foundation skal legges over hele ansiktet, det er for å lage et "nytt lerret". jeg bruker å legge på med pensel over hele ansiktet og duse det nedover halsen.

Nytt lerret? lol. Ikke med mindre du jobber i TV eller er modell.

Foundation er for å jevne ut huden, så der den trengs å jevnes ut, der tar man mer.

En concealer skal være lysere enn hudtonen, så dekker man i større områder enn 5mm radius vil man se ut som en omvendt leopard.

Når jeg ønsker det naturlig, bruker jeg fingrene, og bare sveiper over pannen. Starter med nesen og jobber meg utover. Er det kvelssminke, så bruker jeg kost.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...