Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Bibelens endetidstegn står i kø for tiden. I dag smalt det i Bagdad. 130 drept og 500 sårede. Atommakten Pakistan kriger mot taliban-militsen og i Afganistan ruller krigen videre, mens palestinerne slåss mot Israel.

Og hva er fellesnevneren? Jovisst - RELIGION! I øyeblikket er det islam som utgjør den største trusselen mot verdensfreden idet iranerne stadig kommer flere skritt nærmere en atombombe. Dette igjen gjør at jødene - en annen verdensreligion - er på tåhev. Nervøsiteten i verdenssamfunnet er til å ta og føle på. I vesten, der kristendommen ikke lenger er noen dominerende faktor, er statslederne stadig på farten for å dempe konfliktnivået, men Osama & co lar seg ikke synderlig affisere.

Hva sier Bibelen? Jo "hav og brenninger bruser og folkene engstes av fortvilelse over det som kommer over jorden" sier den profetisk.

Det er bare Jehova Guds sanne tjenere som "løfter sine hoder fordi forløsningen stunder til". Verdenssamfunnet derimot arbeider febrilsk, deler ut fredspriser til krigførende nasjoner og leter etter hva det måtte være i "verktøykassa" for å unngå den store smellen.

Det er imidlertid Jehova Gud som om kort tid vil måtte hjelpe nasjonenes ledere med det selvinnlysende mottiltaket. Religiøs praksis må forbys! Den nåndelige religiøse "skjøgen" har til nå vært et nyttig redskap for nasjonene. Nå er "hun" ikke bare brysom, men truende. "Hun" står i veien for fredelig sameksistens. Så for å bli kvitt islam, som akkurat nå er mest brysom, legger de den hogstmodne kristenheten i potten. Og vips! Tiden er da inne for å utrope "Fred og sikkerhet"!

Men som Jehovas tjenere vet. Da bærer det til enden med nasjonene også. Og Jeova Gud, universets suverene overherre knuser og "ødelegger de som ødelegger jorden".

Så hold ut alle SANNE kristne. Tiden er MEGET kort! Snart skal vi overta jorden.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Norske medier har oversett en skikkelig nyhet idag. Det er nemlig IKKE registrert noen selvmordsbomber (hittil) idag. Er journalistene blitt immune? Sover de i timen? Eller er det bare Osama som har forsovet seg?

Også vi som hele tiden har sagt at å lese VG og Dagbladet er som å lese Bibelens synoptiske evangelier. Ikke store forskjellen på oppslagene. Ta deg sammen Osama!

Skrevet

Tenk hvor glad Jonas Gahr Støre vil bli når en FN-elsker som han ser en slik drøm gå i oppfyllelse. Globalistenes fremste redskap - FN - får muskler "i en time" 14. nisan. Og lik Kristus var i graven i deler av tre dager kommer proklamasjonen skjærtorsdag/langfredag. Midt i den religiøse festen til kristenheten - den fremste eksponent for falsk religion. Så har de førti dager på seg til å knuse religiøs praksis, før de i ti dager vender seg mot de sanne kristne som "får trengsel og skal prøves i ti dager".

Så kommer pinsen og de salvede kristnes endelige besegling. Da er det ikke noe mere å vente på for Jehova og trengselen blir sterkere og sterkere. Menneskene blir blinde av redsel og vender sine krefter og våpen mot hverandre. Samtidig rokkes naturkreftene og bokstavlige hagl på rundt tredve kilo raser ned fra himmelen fulgt av kaskader av ild.

Folk gjør i buksen av redsel og kaster sitt sølv og gull på gatene for å slippe unna gud og røverbander. INGEN er store i kjeften disse dagene. Every knee shall bow. "Men den dagen vil jeg IKKE høre bønner",sier Jehova Gud. Akkurat som på Noas tid. "De ga ikke akt, og flommen kom og tok dem ALLE", sier Jesus.

Skrevet
Norske medier har oversett en skikkelig nyhet idag. Det er nemlig IKKE registrert noen selvmordsbomber (hittil) idag. Er journalistene blitt immune? Sover de i timen? Eller er det bare Osama som har forsovet seg?

Også vi som hele tiden har sagt at å lese VG og Dagbladet er som å lese Bibelens synoptiske evangelier. Ikke store forskjellen på oppslagene. Ta deg sammen Osama!

Men idag er det pån igjen. Og nå har de islamfascistene angrepet FN selv. Og de best bevoktede hus i Kabul. Det smeller i Pakistan også i morgentimene.Spennende utvikling. Hvor lenge kan Dyret - nasjonene - tåle dette? Jo, nettopp inntil "Gud gir dem i hjertet å kle Skjøgen naken og brenne henne opp med ild" - m.a.o. ødelegge religion."Løft deres hoder, for forløsningen stunder til!"

Skrevet
Men idag er det pån igjen. Og nå har de islamfascistene angrepet FN selv. Og de best bevoktede hus i Kabul. Det smeller i Pakistan også i morgentimene.Spennende utvikling. Hvor lenge kan Dyret - nasjonene - tåle dette? Jo, nettopp inntil "Gud gir dem i hjertet å kle Skjøgen naken og brenne henne opp med ild" - m.a.o. ødelegge religion."Løft deres hoder, for forløsningen stunder til!"

Ja, det er bare tiden og veien nå før selv velmenende globalister, ateister og andre drømmere skjønner at religion er en svært tiltagende trussel mot verdensfreden. Og i ly av spektakulær religiøs terror tikker og går klokken i Iran, der vanvittige muslimer nå setter seg fore å ha klar selve A-bomben til de nye langtrekkende rakettene sine. Fiendene deres - Israel - kan utrydde jorden tre ganger med H-bombelageret sitt. Hvor lenge tør de vente?

"Aldri mere Holocoust", sa de sist jeg var der. Stikker du hodet i sanden, eller lytter du til jehovas advarsel..?

Gjest Gjest_Anne_*
Skrevet

Om en så skulle tatt utgangspunkt i din høyst usannsynelige teori om at FN vil forby religion, så kommer man ikke bort ifra at et forbud mot religion ikke er nevnt et eneste sted i Bibelen.

Skrevet
Om en så skulle tatt utgangspunkt i din høyst usannsynelige teori om at FN vil forby religion, så kommer man ikke bort ifra at et forbud mot religion ikke er nevnt et eneste sted i Bibelen.

Vel, - Anne, - du kunne jo ta en titt i Bibelen, innimellom, og lese f.eks. Markus 13:9 og 13, eller Joh. Åp, 13:15?

Gjest Gjest_Anne_*
Skrevet
Vel, - Anne, - du kunne jo ta en titt i Bibelen, innimellom, og lese f.eks. Markus 13:9 og 13, eller Joh. Åp, 13:15?

Så vidt jeg kan se(i Bibelen.no sin versjon)står det ingenting spesifikt om forbud mot religion der.

Skrevet

FN har ikke makt eller mandat til og forby religion

Skrevet (endret)
Så vidt jeg kan se(i Bibelen.no sin versjon)står det ingenting spesifikt om forbud mot religion der.

Hvis ikke jeg tar feil og at Religion og tro er to forskjellige ting? Uansett ville jeg oppfatte det som et forbud mot å fritt kunne tro på hva du ville, når det klart og tydelig står at man blir overgitt til domsstolene og blir pisket i kirka? Og skal drepes fordi du ikke vil tilbe dyret og dets merke? Hvor "spesifikt" skal du egentlig ha det?

Endret av Skvaldersjura
Skrevet

Grunnen til at du ikke ser dette er de innledende ordene i nettopp den boken i Bibelen som omtaler dette - Åpenbaringsboken:

"Dette er Jesu Kristi åpenbaring som Han ga SINE TJENERE for å vise hva som snart skal skje." Jesus ga ikke forståelsen til noen andre enn de han har behag i. Jeg har dokumenter hjemme som viser at sitat: "Denne boken er uforståelig for samtiden og derfor av liten åndelig verdi." (Rektor Stephan Tschudi ved det praktisk-teologiske seminar ved Universitetet i oslo.) han skriver dermed under på at han IKKE er en av Jesu tjenere. Disse tjenerne skulle jo forstå det.

Falsk religion omtales i Åpenbaringen som en åndelig skjøge/hore. Hun får betalt sin lønn av Dyret (myndighetene/nasjonene) for å fremsi falske profetier som "går Dyrets vei" i stedet for de upopulære prpofetiene som de sanne kristne skulle si, og som førte til at Jesus ble drept. Den falske religions verdensrike er også omtalt som "Babylon den store". Forbilledlig så det heller ikke ut til at det var mulig for perserne å innta Babylon via de beskyttende vannene. Men perserne ledet bort vannet, akkurat slik de menneskelige "vannene" i dagens Babylon - kristenheten - tørker bort.

"Vannene du så er folk og folkemasser" (Åp. 17:15)Og like plutselig som persernes Kyros (= kristus) tok Babylon, ja like plutselig "inngir Gud Dyret i hjertet å fullføre Hans plan, å knuse skjøgen og brenne henne opp med ild". Dette Dyret er egentlig "Dyrets bilde" - FN, som får makt til dette i en time på oppdrag fra Jehova og Kristus.

Så det som er umulig for mennesker, er slett ikke umulig for Gud. Og resultatet er sååå fint beskrevet: "Da skal det ikke lenger høres lyden av brud og brudgom i henne, og kjøpmennene skal stå langt borte og utbryte. Ve ve, på en time(=kort tid)kom dommen over deg!"

Forstår du ikke disse ting er du ikke Guds tjener. Men du kan bli det "så lenge det heter idag". Helt frem til den motbilledlige arken lukkes, og frelsens håp er slutt.Lykke til

Skrevet

NRK melder at det ikke har vært flere drepte og verre krigs/terror-handlinger i Afganistan nå i oktober 2009 siden innmarsjen for de vest-allierte i 2001. Det eskalerer hele tiden. "Folkene engstes av fortvilelse av det de ser komme over jorden", sier Bibelen.

Kriminaliteten er nå så stor at narkobander fører regulær krig mot

søramerikanske regjeringer.

Havene stiger merkbart og klimatrusselen er nå så prekær at nasjonenes ledere må møtes i København om kort tid for å finne løsninger.

En truende pandemi etterfølges av en annen.

Femti tusen barn dør hver eneste dag av sult og over en milliard lever på sultegrensen.

Selv i lille Norge er endringene dramatiske.Gruppevoldtekter, væpnede ran med politidrap som følge, æresdrap, kjønnslemlestelser og tvangsekteskap forekom ikke da jeg var ung.

Og aldri før har menneskene vært i stand til å ødelegge jorden de bor på. Men snart skal "Jehova Gud ødelegge de som ødelegger jorden", lover Bibelen. Trøsterike ord for sanne ydmyke kristne. Og til alle de andre. Tiden er MEGET kort. Det er derfor maktpåliggende å reagere straks. Lykke til!

Skrevet
Trøsterike ord for sanne ydmyke kristne.

Du virker ikke særlig ydmyk.

Skrevet
Du virker ikke særlig ydmyk.

Ydmyk overfor Guds ord kjære "gjest". Det er Gud vi må ydmyke oss under. Jesus sa når han hørte anklagene mot seg: "At jeg i det hele tatt snakker til dere". Ikke rart når Guds ord sier at "intet er nytt under solen", og han sannsynligvis var utsatt for liknende visvas som her. Men det er heldigvis mange andre som leser advarselsbudskapet. For "komme skal det", og det snart!

Skrevet
Jesus sa når han hørte anklagene mot seg: "At jeg i det hele tatt snakker til dere".

Visste ikke at Jesus var så snobbete.

Skrevet
Visste ikke at Jesus var så snobbete.

Nettopp! Dere dømmer det dere ikke kjenner. Dere farer vill fordi dere ikke kjenner skriftene. Dere er oppflasket med en falsk sosialdemokratisk bollejesus som egentlig er Satan Djevelen utkledd som en lysets engel.

Skrevet
Dere dømmer det dere ikke kjenner.

Jeg har faktisk ment at Jesus var en ganske OK fyr inntil du kom med dette sitatet. Hva skjedde med "tilgi dem for de vet ikke hva de gjør"?

Skrevet
Jeg har faktisk ment at Jesus var en ganske OK fyr inntil du kom med dette sitatet. Hva skjedde med "tilgi dem for de vet ikke hva de gjør"?

Stefanus sa dette fordi jødene på dette tidspunktet trodde de hadde sannheten. Før Jesus sto frem hadde de jo også det. Men etter at Jesus hadde forklart Jehovas nye pakt for jødene visste de jo hva de gjorde. Da var de ikke lenger uvitende. "Der det ikke er noen lov er det heller ingen dom",sier Skriften. Men etter at Kristus sto frem var den nye kristne loven presentert og den ble helt etablert idet han døde. Noe som viser at prestene ikke var uvitende er dette. "Også mange av prestene trodde Jesus, men av frykt for å bli utstøtte av synagogen fulgte de ham ikke." Utrolig ikke sant! De "ville heller ha ære av mennesker enn ære av Gud". Derfor dømte Jesus dem til evig død - Gehenna - i mange "blomstrende" vendinger.

Gjest kristen
Skrevet
Nettopp! Dere dømmer det dere ikke kjenner. Dere farer vill fordi dere ikke kjenner skriftene. Dere er oppflasket med en falsk sosialdemokratisk bollejesus som egentlig er Satan Djevelen utkledd som en lysets engel.

Hei

Hvis du leser Bibelen kommer du ikke unna at Jesus beskrives som kjærlighetsfull, ydmyk ++

jeg har ihvertfall aldri hørt om noen snobbejesus! og jeg kjenner heller ikke til at Jesus sa "at jeg i det hele tatt snakker til dere"

hva hjelper det å ha kunnskap, hvis man ikke har kjærlighet?:)

"Om jeg har profetisk gave, kjenner alle hemmeligheter og eier all kunnskap, om jeg har all tro så jeg kan flytte fjell, men ikke har kjærlighet, da er jeg intet."

og jeg lurer på hvor du har din definisjon av ydmykhet fra?:)

"Til noen som stolte på at de selv var rettferdige og så ned på alle andre, fortalte Jesus denne lignelsen: «To menn gikk opp til tempelet for å be. Den ene var fariseer og den andre toller. 11 Fariseeren stilte seg opp for seg selv og ba slik: 'Gud, jeg takker deg for at jeg ikke er som andre mennesker, de som svindler, gjør urett og bryter ekteskapet, eller som den tolleren der. 12 Jeg faster to ganger i uken og gir tiende av alt jeg tjener.' 13 Tolleren sto langt unna og ville ikke engang løfte blikket mot himmelen, men slo seg for brystet og sa: 'Gud, vær meg synder nådig!' Jeg sier dere: Tolleren gikk hjem rettferdig for Gud, den andre ikke. For hver den som setter seg selv høyt, skal settes lavt, og den som setter seg selv lavt, skal settes høyt.» (Lukas 18,9-14)

"Gjør ikke noe av selvhevdelse og tom ærgjerrighet, men vær ydmyke og sett de andre høyere enn dere selv. 4 Tenk ikke bare på deres eget beste, men også på de andres. 5 Vis samme sinnelag som Kristus Jesus!" (Fil 2,3-4)

"Gå fram med visdom blant dem som står utenfor, og bruk den dyrebare tiden godt. La alt dere sier, være vennlig, og la det ha salt og kraft, så dere vet hvordan dere skal svare hver enkelt." (kol 4,5-6)

Skrevet
Hei

Hvis du leser Bibelen kommer du ikke unna at Jesus beskrives som kjærlighetsfull, ydmyk ++

jeg har ihvertfall aldri hørt om noen snobbejesus! og jeg kjenner heller ikke til at Jesus sa "at jeg i det hele tatt snakker til dere"

og jeg lurer på hvor du har din definisjon av ydmykhet fra?:)

I Johannes 8:25 sier Jesus:"Hvorfor snakker jeg i det hele tatt med dere?

Da vet du det.

JEG har ikke kalt Jesus "snobbete". Det var det en annen som gjorde.

Ydmyk er du når du er villig til å la deg undervise av Jesu brødre på grunnlag av Bibelen. Den etiopiske hoffmannen gjorde det. han var ydmyk. "Skjønner du det du leser?", spurte Filip ham. "Nei, hvordan skal jeg kunne det når ingen forklarer meg det", svarte han og fikk så svar. Han var YDMYK. Denne ydmyke villigheten til å bli undervist av Jesu brødre - bruden - som kommer med nøkkelen til forståelsen - Ånden - er grunnlaget for å få guds ånds frukt -TRO. "Ånden og bruden sier KOM, og de som hører sier KOM" (videre til de andre fårene.)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...