Gå til innhold

Minst kriminalitet og mest kriminalitet

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hvilket land er det som har mist kriminalitet og hvilket er det som har mest?

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Hvilket land er det som har mist kriminalitet og hvilket er det som har mest?

Mest i et land som ikke er i krig har jeg hørt er Sør-afrika. Verdens rekord i voldtekter. Derimot så ble jeg litt overrasket når jeg så en liste over land med mye voldtekt, Norge og Sverige lå ganske høyt oppe på listen.

Skrevet

At Norge og Sverige kommer så høyt opp, kan være delvis på grunn av at her er det ikke like stigmatiserende å anmelde voldtekt som i enkelte andre land.

Når det gjelder land med minst kriminalitet skal jeg vedde på at det er Vatikan-staten (hvis den regnes).

Gjest Motstand'
Skrevet
At Norge og Sverige kommer så høyt opp, kan være delvis på grunn av at her er det ikke like stigmatiserende å anmelde voldtekt som i enkelte andre land.

Delvis er det nok det, men hovedforklaringen på den høye voldtektsstatistikken er nok at nettopp kvinners særegne frie posisjon i Skandinavia er lite kompatibelt med det massive innrykket av fremmedetniske/fremmedkulturelle folkeslag, og da spesielt til Sverige som både har en betydelig større fremmedentisk/fremmedkulturell befolkningsandel og en betydelig høyere voldtektsstatikk.

Paradoksalt nok er det også i størst grad kvinner som utgjør det politiske grunnlaget for den fremmedetniske/fremmedkulturelle masseinnvandringen og den påfølgende ekstremradikale demografiendringsprosessen.

Skrevet
Delvis er det nok det, men hovedforklaringen på den høye voldtektsstatistikken er nok at nettopp kvinners særegne frie posisjon i Skandinavia er lite kompatibelt med det massive innrykket av fremmedetniske/fremmedkulturelle folkeslag, og da spesielt til Sverige som både har en betydelig større fremmedentisk/fremmedkulturell befolkningsandel og en betydelig høyere voldtektsstatikk.

Paradoksalt nok er det også i størst grad kvinner som utgjør det politiske grunnlaget for den fremmedetniske/fremmedkulturelle masseinnvandringen og den påfølgende ekstremradikale demografiendringsprosessen.

Du er flink, klarer å vri alt til innvandringspolitikk...

Egentlig tror jeg at et flertall av voldtekter skjer der offer og gjerningsmann kjenner til hverandre fra før. Og at de så kalte overfallsvoldtektene utgjør et mindretall av helheten. Eller for å si det enkelt så utføres de fleste voldtekter av hvite, norske menn - naturlig nok for det er flest av dem.

Jeg tror at i land der kvinner lever et mindre "fritt" liv er det et mye større antall kvinner som opplever voldtekt (prosentvis av den kvinnelige befolkning i forhold til i Skandinavia). Kanskje spesielt i nære relasjoner... Men på grunn av kulturelle forhold vil de heller leve med skammen og fornedrelsen, enn at andre også skal få vite om det i tillegg.

Gjest Motstand'
Skrevet

Nei, det er du som er flink til å koble ut hjernen hver gang det kommer opp temaer hvor innvandringspolitikken er en sentral faktor. Hvordan kan du rettferdiggjøre å ignorere innvandringspolitikken i forhold til temaer som voldtekt og kriminalitet? Statistikkene, det vil si de få som finnes (man lager helst ikke slikt da det underminerer multikultiprosjektet), taler sitt tydelige språk. Både voldtekt og kriminalitet er direkte relatert til innvandringspolitikken. Og da i sær voldtekt. Hvorfor er du så bevisstløs i forhold til virkeligheten?

Egentlig tror jeg at et flertall av voldtekter skjer der offer og gjerningsmann kjenner til hverandre fra før. Og at de så kalte overfallsvoldtektene utgjør et mindretall av helheten. Eller for å si det enkelt så utføres de fleste voldtekter av hvite, norske menn - naturlig nok for det er flest av dem.

Når absolutt alle anmeldte overfallsvoldtekter utføres av fremmedetniske/fremmedkulturelle innvandrere, hvordan rettferdiggjør du antakelsen at det er norske menn som begår de andre voldtektene? Det er jo en fullstendig hjernedød og totalt irrasjonell analyse som ikke underbygges med noe som helst håndfast fra virkeligheten. Dersom man skal synse om mørketallene, slik du vitterlig gjør, er det mer naturlig å synse på bakgrunn av tilgjengelige tall fra virkeligheten. Og som vi alle vet, men som svært mange av uforståelige grunner plent nekter å ta innover seg, begås de aller fleste voldtekter av fremmedentiske/fremmedkulturelle innvandrere. Av samtlige anmeldte voldtekter i Oslo, og da menes absolutt alle voldtekter som er anmeldt til politiet, blir 73 % av dem begått av fremmedetniske/fremmedkulturelle menn. Det er tallenes klare tale. Hva er det du har å fare med, sier du?

Dessuten stiller jeg meg sterkt tvilende til disse såkalte mørketallene. For det første er mørketallene basert på intetanende synsing med en åpenbar feministisk interesseagenda i bunn. For det andre finnes det ikke lenger noen kulturelle eller sosiale mekanismer i den norske kulturen som gjør det vanskelig for norske kvinner å anmelde en voldtekt. Noe som ikke minst gjenspeiles i det store antallet falske voldtektsanklager. Samt det faktum at du selv indirekte argumenterer for dette, når du påpeker en mulig sammenheng mellom de høyere tallene i Skandinavia og den høyere graden av frihet for skandinaviske kvinner.

Jeg tror at i land der kvinner lever et mindre "fritt" liv er det et mye større antall kvinner som opplever voldtekt (prosentvis av den kvinnelige befolkning i forhold til i Skandinavia). Kanskje spesielt i nære relasjoner... Men på grunn av kulturelle forhold vil de heller leve med skammen og fornedrelsen, enn at andre også skal få vite om det i tillegg.

Jeg på min side klarer bare ikke å fatte og begripe hvorfor du er så totalt hjernedød i forhold til den åpenbare innvandringsfaktoren, og påstår at det er de norske mennene som begår voldtekter som angivelig ikke anmeldes, og at det dermed er norske menn som i hovedsak representerer voldtektstrusselen mot norske kvinner, når du selv gir argumentet for at det er innvandrerkvinnene som ikke har friheten til å anmelde en voldtekt? Du fremstår rett og slett som hjernevaska!

Skrevet

Ut i fra det du sier så mener du kanske at det bare er hvite som voldtar hjemme. Tror det er feil. I mange krise senter i Norge er flertallet innvandrer kvinner. Så også et TV innslag om at mye av volden i mot kvinner i Afganistan var seksualisert. Og der er det virkelig mye vold i mot kvinner :snurt: .

Men over til det jeg skulle skrive om, straffe nivå og etterforskning. Tror vi i Norge er for dårlige til å etterforske. Jeg vet man i Norge har stor tiltro til politiet. Men det er mange saker som blir dårlig etterforsket. Kjenner også ei venninne som ble antastet og som greide ved en senere anledning å finne ut hvem de to var. Hun fikk også senere vite at de to hadde blitt kontaktet av politiet og tildels innrømmet forholdet. 6 mnd. senere fikk hun et brev om at saken var henlagt. Hva har de to lært? Jo at konsekvensen av å gjøre det de gjorde var lik null.

Skrevet
Eller for å si det enkelt så utføres de fleste voldtekter av hvite, norske menn - naturlig nok for det er flest av dem.

Ut i fra det du sier så mener du kanske at det bare er hvite som voldtar hjemme. Tror det er feil. I mange krise senter i Norge er flertallet innvandrer kvinner. Så også et TV innslag om at mye av volden i mot kvinner i Afganistan var seksualisert. Og der er det virkelig mye vold i mot kvinner :snurt: .
Nei, det jeg mener er at hvis for eksempel 1 % av hvite norske menn voldtar, og 5% da, av ikke-vestlige menn gjør det samme. Så vil det være flere norske voldtektsmenn ganske enkelt fordi "hvite menn" er en større gruppe enn "ikke-hvite" menn

Men over til det jeg skulle skrive om, straffe nivå og etterforskning. Tror vi i Norge er for dårlige til å etterforske. Jeg vet man i Norge har stor tiltro til politiet. Men det er mange saker som blir dårlig etterforsket. Kjenner også ei venninne som ble antastet og som greide ved en senere anledning å finne ut hvem de to var. Hun fikk også senere vite at de to hadde blitt kontaktet av politiet og tildels innrømmet forholdet. 6 mnd. senere fikk hun et brev om at saken var henlagt. Hva har de to lært? Jo at konsekvensen av å gjøre det de gjorde var lik null.

Ja, jeg er enig i at alt for mye blir henlagt og at straffene kunne vørt høyere i Norge.

Skrevet
Nei, det er du som er flink til å koble ut hjernen hver gang det kommer opp temaer hvor innvandringspolitikken er en sentral faktor. Hvordan kan du rettferdiggjøre å ignorere innvandringspolitikken i forhold til temaer som voldtekt og kriminalitet? Statistikkene, det vil si de få som finnes (man lager helst ikke slikt da det underminerer multikultiprosjektet), taler sitt tydelige språk. Både voldtekt og kriminalitet er direkte relatert til innvandringspolitikken. Og da i sær voldtekt. Hvorfor er du så bevisstløs i forhold til virkeligheten?

Når absolutt alle anmeldte overfallsvoldtekter utføres av fremmedetniske/fremmedkulturelle innvandrere, hvordan rettferdiggjør du antakelsen at det er norske menn som begår de andre voldtektene? Det er jo en fullstendig hjernedød og totalt irrasjonell analyse som ikke underbygges med noe som helst håndfast fra virkeligheten. Dersom man skal synse om mørketallene, slik du vitterlig gjør, er det mer naturlig å synse på bakgrunn av tilgjengelige tall fra virkeligheten. Og som vi alle vet, men som svært mange av uforståelige grunner plent nekter å ta innover seg, begås de aller fleste voldtekter av fremmedentiske/fremmedkulturelle innvandrere. Av samtlige anmeldte voldtekter i Oslo, og da menes absolutt alle voldtekter som er anmeldt til politiet, blir 73 % av dem begått av fremmedetniske/fremmedkulturelle menn. Det er tallenes klare tale. Hva er det du har å fare med, sier du?

Ja, det finnes lite statistikk ser jeg. Men det anslås et sted mellom 8000 og 16000 voldtekter eller voldtektsforsøk i året i Norge. I Oslo var det i årene 06-08 41 anmeldte overfallsvoldtekter. Da er det jo det et fåtall av helheten. Og Norge er mer enn Oslo.

Så det skulle vært interessant å se tall for hele landet.

Dessuten stiller jeg meg sterkt tvilende til disse såkalte mørketallene. For det første er mørketallene basert på intetanende synsing med en åpenbar feministisk interesseagenda i bunn. For det andre finnes det ikke lenger noen kulturelle eller sosiale mekanismer i den norske kulturen som gjør det vanskelig for norske kvinner å anmelde en voldtekt. Noe som ikke minst gjenspeiles i det store antallet falske voldtektsanklager. Samt det faktum at du selv indirekte argumenterer for dette, når du påpeker en mulig sammenheng mellom de høyere tallene i Skandinavia og den høyere graden av frihet for skandinaviske kvinner.

Selv om det er større grad av frihet, så er det ikke alle kvinner som ikke føler en form for skyldfølelse etter en voldtekt. Spesielt med tanke på alle som fremmer det syn at i mange tilfeller kan kvinner takke seg selv hvis... Og det er mange såkalte date-rape situasjoner som ikke blir anmeldt, kanskje nettopp fordi gjerningsmannen er en bekjent. Og alle følgene det vil ha.

Jeg på min side klarer bare ikke å fatte og begripe hvorfor du er så totalt hjernedød i forhold til den åpenbare innvandringsfaktoren, og påstår at det er de norske mennene som begår voldtekter som angivelig ikke anmeldes, og at det dermed er norske menn som i hovedsak representerer voldtektstrusselen mot norske kvinner, når du selv gir argumentet for at det er innvandrerkvinnene som ikke har friheten til å anmelde en voldtekt? Du fremstår rett og slett som hjernevaska!

Jeg kan bare si til slutt at det er et stort problem at antall voldtekter har økt MYE i Norge de siste årene og jeg er faktisk klar over at innvandrere står for en del av økningen - kanskje til og med en stor del. Og jeg VET at det er flest ikke-vestlige kvinner på de aller fleste krisesentrene i landet.

Men poenget mitt i utgangspunktet var at det er ikke sikkert at det er så mye flere voldtekter i Norge totalt sett enn i andre land. Det blir bare anmeldt en større del.

Selv om det er store mørketall også.

Og egentlig så vet jeg ikke helt hvem som står bak flest voldtekter, jeg har bare en følelse av at statistisk så må de fleste voldtekter bli utført av etniske nordmenn fordi det er så mange flere av dem.

Uavhengig av om invandrere er overrepresentert.

Gjest Motstand'
Skrevet
Ja, det finnes lite statistikk ser jeg. Men det anslås et sted mellom 8000 og 16000 voldtekter eller voldtektsforsøk i året i Norge. I Oslo var det i årene 06-08 41 anmeldte overfallsvoldtekter. Da er det jo det et fåtall av helheten. Og Norge er mer enn Oslo.

Så det skulle vært interessant å se tall for hele landet.

Tror du virkelig du ville funnet en revolusjonerende annerledes virkelighet i en nasjonal statistikk? Det eneste som skiller Oslo fra resten av landet er den store og sterkt voksende andelen fremmedetniske/fremmedkulturelle innvandrere. Eller mener du norske menn og fremmedetniske/fremmedkulturelle innvandrermenn som bor i Oslo er vesensforskjellige fra norske menn fremmedetniske/fremmedkulturelle innvandrermenn som bor i Namsos?

Det er også erketypisk at du glatt hopper bukk over det faktum at fremmedetniske/fremmedkulturelle innvandrere står bak 73% av samtlige anmeldte voldtekter. Det vil si enten det gjelder overfallsvoldtekter eller voldtekt begått hjemme på badet av en du kjenner. I så måte er det direkte løgnpropaganda å påstå at fremmedetniske/fremmedkulturelle innvandrere bare utgjør en mikroskopisk andel av helheten. For hvordan i alle dager er det du finner grunnlag for å underkjenne de faktiske tallene fra politiet som et uttrykk for helheten?

Dessuten er det og blir det et ugyldig premiss å forutsette at norske menn begår de voldtektene som angivelig ikke blir registrert. For det første er det ikke fundert med noe som helst annet enn din egen (hjernevaskede?) tro. For det andre står dette premisset i direkte strid med den faktiske virkeligheten som dokumenteres gjennom de reelle tallene. Nemlig den at fremmedetniske/fremmedkulturelle innvandrermenn voldtar svært mye mer enn norske menn.

Men poenget mitt i utgangspunktet var at det er ikke sikkert at det er så mye flere voldtekter i Norge totalt sett enn i andre land. Det blir bare anmeldt en større del.

Selv om det er store mørketall også.

Jeg gir meg bare ende over. Du presterer gjentatte ganger å argumentere mot din egen konklusjon. Likevel fortsetter du å opprettholde den. Et klarer tegn på hjernevask skal man lete lenger etter.

Dersom poenget ditt er riktig, at den høye voldtektsstatistikken skyldes en høy anmeldelsestilbøyelighet , kan ganske enkelt ikke mørketallene være så fryktelig store. Det vil være en selvmotsigelse.

Og egentlig så vet jeg ikke helt hvem som står bak flest voldtekter, jeg har bare en følelse av at statistisk så må de fleste voldtekter bli utført av etniske nordmenn fordi det er så mange flere av dem.

Uavhengig av om invandrere er overrepresentert.

Nok en gang et ugyldig premiss. Det er ingen naturlov som tilsier at en majoritetsbefolkning er nødt til å begå flere voldtekter enn en minoritetsbefolkning. Alt som skal til er at minoritetsbefolkningen voldtar mer. Hvilket den offisielle statistikken vitterlig viser at den gjør. For eksempel er alle overfallsvoldtekter begått av den fremmedetniske/fremmedkulturelle innvandrerbefolkningen i snart et helt tiår. Og ut av samtlige anmeldte voldtekter er 73% av dem begått av den fremmedetniske/fremmedkulturelle innvandrerbefolkningen.

Slik jeg ser det, kan denne desperate letingen etter det vesle halmstrået du kan klynge deg til for å slippe å ta innvandrings- og voldtektsvirkeligheten innover deg, bare skyldes hjernevask.

Skrevet

Å diskutere hvilke land som har minst/mest kriminalitet, uten å se på typer kriminalitet er nesten meningsløst. Lovverk kan dessuten være vidt forskjellig fra land til land, ihvertfall hvis man måler et afrikansk land opp mot et europeisk.

Her i Norge er jo 'alt' ulovlig, så det skulle bare mangle at vi scorer poeng på den lista.

Gjest Motstand'
Skrevet
Her i Norge er jo 'alt' ulovlig, så det skulle bare mangle at vi scorer poeng på den lista.

Som vanlig kommer Norge veldig bra ut i også denne internasjonale sammenligningen. Derimot er det et faktum at Norge, og spesielt Sverige, har en påfallende høy voldtektsstatistikk. Hvilket må sees sammenheng med at skandinaviske kvinner er verdens mest frigjorte, og at de dermed må anses å være mer tilbøyelig til å anmelde voldtekt enn kvinner i mindre frigjorte land, samt at den samme frigjortheten er inkompatibel med fremmedetnisk/fremmedkulturell masseinnvandring. Det siste uttrykkes også ved at Sverige både har den største voldtektsstatistikken i Skandinavia og den største fremmedetniske/fremmedkulturelle innvandrerandelen.

Skrevet
Tror du virkelig du ville funnet en revolusjonerende annerledes virkelighet i en nasjonal statistikk? Det eneste som skiller Oslo fra resten av landet er den store og sterkt voksende andelen fremmedetniske/fremmedkulturelle innvandrere.
Det er mer kriminalitet i Oslo enn i resten av landet. Jeg bor i en av de ti største byene i Norge. Det skjer ikke overfallsvoldtekter her. Jeg er aldri redd for å bli slått ned, eller ranet. Og det er mennesker fra over hundre nasjoner her.

Det er også erketypisk at du glatt hopper bukk over det faktum at fremmedetniske/fremmedkulturelle innvandrere står bak 73% av samtlige anmeldte voldtekter.
Ja, greit

Jeg gir meg bare ende over. Du presterer gjentatte ganger å argumentere mot din egen konklusjon. Likevel fortsetter du å opprettholde den. Et klarer tegn på hjernevask skal man lete lenger etter.
Jeg er ikke dedikert til konklusjonen min.

Dersom poenget ditt er riktig, at den høye voldtektsstatistikken skyldes en høy anmeldelsestilbøyelighet , kan ganske enkelt ikke mørketallene være så fryktelig store. Det vil være en selvmotsigelse.

Det er stigmatiserende å anmelde en voldtekt, for man blir kanskje ikke trodd osv. Allikevel anmeldes det en større andel voldtekter i Norge, for vi har et friere, mer åpent samfunn enn ellers. Der voldtekter ties ihjel. Tror jeg.

Nok en gang et ugyldig premiss. Det er ingen naturlov som tilsier at en majoritetsbefolkning er nødt til å begå flere voldtekter enn en minoritetsbefolkning. Alt som skal til er at minoritetsbefolkningen voldtar mer.
Men alle innvandrer menn er ikke voldtektsmenn, og alle norske menn er ikke voldtektsmenn. Et lite mindretall i begge gruppene er det. Og jeg skjønner ikke at de i minoritetsbefolkningen skal voldta så til de grader mer.

Hvilket den offisielle statistikken vitterlig viser at den gjør. For eksempel er alle overfallsvoldtekter begått av den fremmedetniske/fremmedkulturelle innvandrerbefolkningen i snart et helt tiår. Og ut av samtlige anmeldte voldtekter er 73% av dem begått av den fremmedetniske/fremmedkulturelle innvandrerbefolkningen.

Når det gjelder voldtekt, så er statistikken svært mangelfull. Men nå skal det settes igang et prosjekt for å kartlegge voldtekter, så kanskje det blir klarere da.

Slik jeg ser det, kan denne desperate letingen etter det vesle halmstrået du kan klynge deg til for å slippe å ta innvandrings- og voldtektsvirkeligheten innover deg, bare skyldes hjernevask.
Jeg tror ikke jeg er hjernevasket :klø:

Ærlig talt - jeg har egentlig ikke så mye informasjon eller formeninger om dette...

Gjest Motstand'
Skrevet
Det er mer kriminalitet i Oslo enn i resten av landet. Jeg bor i en av de ti største byene i Norge. Det skjer ikke overfallsvoldtekter her. Jeg er aldri redd for å bli slått ned, eller ranet. Og det er mennesker fra over hundre nasjoner her.

Ja, det er naturlig nok mer kriminalitet i Oslo. Men her er det trenden som er interessant, og det er ingen grunn til å anta at den er noe annerledes i nasjonen som helhet. Det begås faktisk overfallsvoldtekter flere steder enn i Oslo. For eksempel har Ålesund den siste tiden hatt en rekke overfallsvoldtekter og voldelige angrep på kvinner. Kan du gjette hvilken befolkningsgruppe gjerningsmennene tilhører? Jo, de tilhører samme befolkningsgruppe som står bak samtlige overfallsvoldtekter i Oslo.

Og jeg skjønner ikke at de i minoritetsbefolkningen skal voldta så til de grader mer.

At du ikke skjønner eller forstår er ikke et gyldig grunnlag for å hevde at det nødvendigvis må være slik at majoriteten voldtar mer. I den virkelige verden er det fullt mulig for en minoritet å voldta så til de grader mer. Hvilket politiets tall vitterlig viser.

Og det er faktisk i stor grad norske kvinner som er ofrene deres. For der mennene er kraftig overrepresentert som overgripere, er kvinnene like kraftig underrepresentert som ofre. Hadde det omvendte vært tilfelle, hvor det i all hovedsak var norske menn som voldtok fremmedetniske/fremmedkulturelle innvandrerkvinner, vet vi alle hvilket helvetes spetakkel det hadde blitt. Men så lenge det i all hovedsak er norske kvinner som blir voldtatt av fremmedetniske/fremmedkulturelle innvandrermenn, er det en øredøvende stillhet. Og du som norsk kvinne er en av representantene og bidragsyterne til denne motbydelige fortielsen og benektelsen av multikultivirkeligheten.

Ærlig talt - jeg har egentlig ikke så mye informasjon eller formeninger om dette...

Du har tvert i mot svært mye informasjon om dette. Problemet er ikke at du er uinformert. Problemet er at du plent nekter å ta innover deg den virkeligheten som materialiserer seg foran øynene dine.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...