Gå til innhold

alternativer til kirkebryllup..

Anbefalte innlegg

Skrevet

hvilke alternativer har man når man vil gifte seg, og ønsker seg fest,prakt og pram men ikke vil gifte seg i kirken fordi en ikke er troende? :)

Skrevet
hvilke alternativer har man når man vil gifte seg, og ønsker seg fest,prakt og pram men ikke vil gifte seg i kirken fordi en ikke er troende? :)

Mange alternativer. Tror Human-Etisk Forbund har en sermoni og kan stille med en person. Hva med å ordne dette i kommune først og så få noen til å si noen ord på festen? Ellers så kjenner jeg noen som fikk en prest til å komme i bryllupet i stedet. Selv om man ikke tror, så kan det jo være ok likevel.

Skrevet

Du kan jo gifte deg så fint og flott du bare vil selv om du ikke gjør det i kirka. Det er helt opp til dere hva dere planlegger.

Skrevet

Unitarisk vielse kan du stort sett få som du vil ha den. Her er mer info.

Skrevet

Vi leide et lokale som var så stort at vi kunne ha vielse i et rom og middag og fest i det andre rommet. Vi satt opp stolrader og midtgang på den tradisjonelle måten, og så kom en vigsler fra sosialhumanistene og viet oss. Hun leste opp standardteksten (den de leser i borgerlige vielser) og så hadde vi ordnet de andre innslagene. Deretter gikk vi rett over til fotografering og gjestene trengte ikke å tenke på å flytte på seg. Anbefales!

Skrevet

Human etisk vielse er et flott alternativ, vi hadde stor suksess med det.

Du kan gjøre det stort eller lite og alt dreier seg om dere.

Fått masse flott tilbakemelding på dette fra våre gjester. Hvis du sender meg en PM med mail adresse så kan jeg sende deg noen bilder og fortelle hvordan vi hadde det?

Lykke til

Skrevet

Vi skal ikke ha kirkelig vielse, da ingen av oss er kristne. Vi skal ha vielsen ute og har tenkt litt på enten uniatrisk vielse eller gjennom human-etisk forbund.

Mvh Yvonne :heiajente:

Skrevet

tusen takk for tips :) synes så ofte at når man nevner bryllup så tenker folk med engang vanlig kristen vielse i kirken og det synes jeg blir litt feil når man ikke er troende i grunn, så kjempe fint at dere kom med alternativer på dette! :)

Skrevet

Vi har en dommer som utfører vielsen. Vi ville ikke ha det på tinghuset, så vi har en skikkelig seremoni med gjester, musikk, blomster og flott kjole :D Man gifter seg jo for første gang bare en gang... ;) Vi vurderte human-etisk forbund, men vi ønsker egentlig ikke å være medlem der, vil være fri for alle tros- og livssynssamfunn...

Gjest WendyClear
Skrevet

Vi skal gifte oss på den norske ambassaden i Nederland :) Tenkte tinghuset her i lillestrøm, men så ville vi heller kombinere det med reise :D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...