Gå til innhold

Hva er bong? Bonger?

Gjest uvitende

Anbefalte innlegg

Gjest uvitende

Slik jeg har forstått det så er det vanlig i bryllup og diverse fester, der får man gjerne utdelt en viss mengde bonger, gjerne to stk, og så er det en drikke pr bong?

Takker for svar. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Slik jeg har forstått det så er det vanlig i bryllup og diverse fester, der får man gjerne utdelt en viss mengde bonger, gjerne to stk, og så er det en drikke pr bong?

Takker for svar. :)

Jupp det er det drikke bonger i bryllup er til, du får feks velge to drinker uansett hva det er eller så er bongene til å velge to alkohol holdige drinker fra baren, mens feks brusen er gratis.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bonger blir ofte brukt isteden for å ha fri bar. Noe som kan bli veldig dyrt, da mange da gjerne drikker mer enn de ville gjort om de må betale selv. Bonger blir også ofte brukt på det dyreste som er i baren. Så for å kunne sette opp budsjettet riktig (så man unngår de store overraskelsene når regninga kommer) er å kalkulere ut i fra en snitt pris på hva som er tilgjengelig i baren. Feks kan vin koste 50 kr og en drink 70 - da er bongverdien ca 60 kr. Eller man kan si at en bong= 1 øl/ vin og 2 bonger= 1 longdrink.

(dette er hvordan vi regnet ut hva barregninga ville komme på når jeg var med på å arrangere julebordet i fjor)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...