Gå til innhold

Vinterbryllup

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har veldig lyst på vinterbryllup. Helst 12/12/2012 ( klisje, vet :rødme: )

Det virker så pent med hvit snø og hvit kjole, kanskje hest med slede osv osv.

Men man må jo "satse" på bra vær da.. Pluttselig er det plussgrader og slafsesnø som ødelegger kjolen, snøstorm som hindrer gjester å komme osv osv.

Er det dumt å satse på vakkert, hvitt vinterbryllup, når jeg bor på Østlandet hvor det ikke er minus og snø hele vinteren?

Dere som har hatt vinterbryllup, hvordan ble det i forhold til hva som var planlagt?

Gjest Gjest_Silje_*
Skrevet

Vi skal ha vinterbryllup :)

På nyttårsaften! :)

FOr meg var det utenkelig å "følge steamen" med sommerbryllup.

Jeg skal ha råflotte støvletter, langt cape med falsk pels rundt kantene, og føler antrekket jeg har valgt, gjør meg til en virelig is-prinsesse :)

I tillegg blir det masse stearinlys, både veien oppover mot kirka, og i lokalet. Snøballys på bordet, farger i hvitt og sølv.

Har hørt noen ha vinterbryllup før med velkomstdrink med gløgg. Det kunne vært spennende i vårt tilfelle og, men vi har enda ikke bestemt oss.

Skrevet

Ulemper? Det kan bli veldig kaldt! :fnise: Jeg er en frysepinn, så vi tar det til sommeren. Kjenner noen som stod ute og tok bilder en times tid med snø og hele pakken, og det var kaldt! Men bildene ble nydelige da. Så hvis du har vinterbryllup er det sikkert en god idé med noe som både er pent og varmt hvis ikke du er veldig varmblodig av deg. :jepp:

Skrevet

Vi hadde vinterbryllup i fjor (nyttårsaften) - og det var flott. Her hvor vi bor, er det ganske snøsikkert, da. Det var stor stas å komme ut fra kirka til brennende stjerneskudd. Jeg hadde også hvit kåpe med fuskepelskrage. Og fyrverkeri ved midnatt.

Vi hadde hengt opp vinterdekorasjoner (mye hvitt, glitter, snøkrystaller etc), og brukte mange titalls meter med lyslenker/juletrelys plassert rundt i salen.

Jeg var i allefall veldig fornøyd med å gifte meg om vinteren.

Gjest Pippelipp
Skrevet

Det må være aldeles nyyyydelig å ha vinterbryllup! Det er bare anderledes enn et sommebryllup og du må legge opp med plan a og b alt etter været, akkurat som man må om sommeren.

Titt på internett etter idéer, akkurat nå er det en hel masse om vinterbryllup (naturlig nok)

Skrevet
Jeg har veldig lyst på vinterbryllup. Helst 12/12/2012 ( klisje, vet :rødme: )

Det virker så pent med hvit snø og hvit kjole, kanskje hest med slede osv osv.

Men man må jo "satse" på bra vær da.. Pluttselig er det plussgrader og slafsesnø som ødelegger kjolen, snøstorm som hindrer gjester å komme osv osv.

Er det dumt å satse på vakkert, hvitt vinterbryllup, når jeg bor på Østlandet hvor det ikke er minus og snø hele vinteren?

Dere som har hatt vinterbryllup, hvordan ble det i forhold til hva som var planlagt?

Hei

Vi ska gifte oss 10-3-10 vi :rødme:

Det skal skjer i NordSverige i Kiruna,det anbefales,er så romantisk der.sender deg en link jeg :jepp:

http://www.icehotel.se/Winter/Icehotel/

http://www.icehotel.se/Winter/Icehotel/Ice_church/

Det er en opplevelse i seg selv å være der å føle stemningen,det er så vakkert.. :)

Er filmer på youtube også,da får du virkelig se hvor vakkert det er :)

http://www.youtube.com/watch?v=0NmLaFDJXKU

Er litt lidenskapelig opptatt av denne plassen da,har vært der noen år på rad,det var der vi var på vår første tur ilag ,der fridde han å der skal vi gifte oss..stabilt vær er det også der så ingen bekymring annet enn kulden *hutre* ,men det går :) Håper det blir som planlagt da :)

Skrevet

Jeg slenger meg på denne. Selv om jeg strengt tatt skal gifte meg i en vår-måned, april, så bor jeg såpass langt nord, Tromsø, at her er det muligheter for full vinter og snøstorm på datoen vår..

Gjest sort pastill- utlogget nu
Skrevet

Vi gifter oss i februar 2010. Vinterbryllup, forhåpentligvis med snø eller frost i det minste. Vi skal ha bunad begge to, og vi gifter oss i en liten, laftet trekirke. Jeg gleder meg! Blir det slaps, regn og to grader får vi ta det med humor og humør!

Gjest Gjest_P_*
Skrevet

Stengte fjelloverganger

Isholke utenfor kirka. Bruden måtte dras/bæres til kirkedøra, gjestene kom til dels nokså forslått.

Bryllupsgjester som kræsjer bilen på tur til kirka.

Jeg anbefaler ikke vinterbryllup, for å si det sånn.

Plan B for bryllupet, javel. Hva gjør dere hvis det er våt sørpe og pissregn. Hva om det er hålke? Snøstorm med prest som ikke kommer seg til kirka? Osv.

Bryllup i adventen hadde jeg ikke likt som gjest heller. Har ikke tid til sånt da!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...