Gjest ts Skrevet 25. oktober 2009 #1 Skrevet 25. oktober 2009 Dette er et nok et kontroversiellt spørsmål... Jeg trodde jeg visste hvor jeg sto, men nå er jeg usikker... Jeg har opplevd å bli bedratt i et langvarig forhold, det er det verste jeg har gått gjennom. Mistet nok mange illusjoner i den prosessen. For meg er det fremdeles og har alltid vært utenkelig å være utro. Men jeg har alltid også sett på det som et utrolig lavmål av noen å holde på med noen som er i et forhold, på tross av at man selv er singel. Fullstendig respektløst har jeg alltid tenkt... Men nå er jeg selv ute på dypt vann. Som nevnt, jeg har nok mistet en del illusjoner, og innser at utroskap er skremmende vanlig og kan skje i alle forhold. Til saken, for noen uker siden var jeg på byen og møtte en mann og selv om jeg visste at han hadde dame, en liten unge og på toppen av alt snart skal gifte seg endte det med at vi klinte og sikkert kunne endt til sengs om vi hadde hatt muligheten. Det var en tilfeldig engangsgreie og er ikke snakk om noe forhold på si, men det er jo ikke bra. Så jeg har moralske kvaler på grunn av at jeg var med på dette, selv om jeg er singel og ikke utro. Jeg trodde aldri jeg ville gjøre noe sånt! Jeg av alle vet hvor vondt det er å bli bedratt. Men jeg ga jo faen! Var ikke mitt problem! I ettertid er jeg ikke stolt over dette. Men hovedansvaret er vel hans, som faktisk er utro? Vil gjerne høre andres tanker og erfaringer.
waco Skrevet 25. oktober 2009 #2 Skrevet 25. oktober 2009 Ja er det ikke rart hva en sier til seg selv for å kunne se seg selv i speilet?
Gjest Gjest Skrevet 25. oktober 2009 #4 Skrevet 25. oktober 2009 Men hovedansvaret er vel hans, som faktisk er utro? Vil gjerne høre andres tanker og erfaringer. Han er da ikke ansvarlig for dine handlinger. Legg fra deg den tankegangen, og ikke gjør slikt igjen. Hold på karakteren din.
kristian82 Skrevet 25. oktober 2009 #5 Skrevet 25. oktober 2009 Dette er et nok et kontroversiellt spørsmål... Jeg trodde jeg visste hvor jeg sto, men nå er jeg usikker... Jeg har opplevd å bli bedratt i et langvarig forhold, det er det verste jeg har gått gjennom. Mistet nok mange illusjoner i den prosessen. For meg er det fremdeles og har alltid vært utenkelig å være utro. Men jeg har alltid også sett på det som et utrolig lavmål av noen å holde på med noen som er i et forhold, på tross av at man selv er singel. Fullstendig respektløst har jeg alltid tenkt... Men nå er jeg selv ute på dypt vann. Som nevnt, jeg har nok mistet en del illusjoner, og innser at utroskap er skremmende vanlig og kan skje i alle forhold. Til saken, for noen uker siden var jeg på byen og møtte en mann og selv om jeg visste at han hadde dame, en liten unge og på toppen av alt snart skal gifte seg endte det med at vi klinte og sikkert kunne endt til sengs om vi hadde hatt muligheten. Det var en tilfeldig engangsgreie og er ikke snakk om noe forhold på si, men det er jo ikke bra. Så jeg har moralske kvaler på grunn av at jeg var med på dette, selv om jeg er singel og ikke utro. Jeg trodde aldri jeg ville gjøre noe sånt! Jeg av alle vet hvor vondt det er å bli bedratt. Men jeg ga jo faen! Var ikke mitt problem! I ettertid er jeg ikke stolt over dette. Men hovedansvaret er vel hans, som faktisk er utro? Vil gjerne høre andres tanker og erfaringer. Hovedansvaret er hans, det er jo han som er i et forhold og har forpliktelser. Når det er sagt så er det jo simpelt å være med en kar man vet er utro og har dama og barn hjemme.
Vera Vamp Skrevet 25. oktober 2009 #6 Skrevet 25. oktober 2009 Jeg ble selv bedratt av min tidligere samboer og siden det gjorde meg så vondt, sårbar og ikke minst sinna så ble standpunktet mitt mot utroskap etter dette desto sterkere enn det var. For det er rett og slett noe jeg ikke akter å påføre en fremtidig kjæreste. Jeg føler også den dag i dag det sinne jeg følte mot hun som lå i sengen med min ekssamboer den dagen jeg fant dem, eller hun som knullet han 6 måneder seinere. Og det er heller ikke noe jeg unner en annen jente å oppleve, for det er bare vondt å vite at noen respekterte meg så lite at de følte det var greit å hoppe til sengs med min samboer. Selvfølgelig ligger hovedansvaret hos den som velger å være utro mot partneren sin. Men når man med viten og vilje bidrar til at utroskapen skjer så spiller det forsåvidt ingen rolle om man er den som bedrar eller bidrar. Lavmål er det uansett.
kristian82 Skrevet 25. oktober 2009 #7 Skrevet 25. oktober 2009 Jeg ble selv bedratt av min tidligere samboer og siden det gjorde meg så vondt, sårbar og ikke minst sinna så ble standpunktet mitt mot utroskap etter dette desto sterkere enn det var. For det er rett og slett noe jeg ikke akter å påføre en fremtidig kjæreste. Jeg føler også den dag i dag det sinne jeg følte mot hun som lå i sengen med min ekssamboer den dagen jeg fant dem, eller hun som knullet han 6 måneder seinere. Og det er heller ikke noe jeg unner en annen jente å oppleve, for det er bare vondt å vite at noen respekterte meg så lite at de følte det var greit å hoppe til sengs med min samboer. Selvfølgelig ligger hovedansvaret hos den som velger å være utro mot partneren sin. Men når man med viten og vilje bidrar til at utroskapen skjer så spiller det forsåvidt ingen rolle om man er den som bedrar eller bidrar. Lavmål er det uansett.
Gjest Gjest Skrevet 25. oktober 2009 #8 Skrevet 25. oktober 2009 Jeg ble selv bedratt av min tidligere samboer og siden det gjorde meg så vondt, sårbar og ikke minst sinna så ble standpunktet mitt mot utroskap etter dette desto sterkere enn det var. For det er rett og slett noe jeg ikke akter å påføre en fremtidig kjæreste. Jeg føler også den dag i dag det sinne jeg følte mot hun som lå i sengen med min ekssamboer den dagen jeg fant dem, eller hun som knullet han 6 måneder seinere. Og det er heller ikke noe jeg unner en annen jente å oppleve, for det er bare vondt å vite at noen respekterte meg så lite at de følte det var greit å hoppe til sengs med min samboer. Selvfølgelig ligger hovedansvaret hos den som velger å være utro mot partneren sin. Men når man med viten og vilje bidrar til at utroskapen skjer så spiller det forsåvidt ingen rolle om man er den som bedrar eller bidrar. Lavmål er det uansett. Helt enig med deg
Gjest emmeline Skrevet 25. oktober 2009 #9 Skrevet 25. oktober 2009 Hovedansvaret ligger hos den som er utro. Men om den andre parten er klar over at han/hun er i et forhold er det respektløst og skikkelig lavmål ja.
Gjest Gjest_gjest_* Skrevet 25. oktober 2009 #10 Skrevet 25. oktober 2009 Er helt enig med de andre som har svart at hovedansvaret ligger hos den som er i et forhold. Når det er sagt mener jeg at hvis du har opplevd å bli lurt og bedratt så er ikke det noe du med viten og vilje ønsker å påføre andre. Dine tidligere erfainger burde ha forsterket følelsen av at dette er noe du tar avstand fra og ikke følge en "trend" hvor du føler at ettersom mange andre kan tilate seg dette kan jeg også. Setter meg ikke som en overdommer over hva du har gjort men understreker at jeg mener at når man med viten å vilje har bidrar til utroskap ved å gjøre seg tilgjengelig er man en aktiv pådriver. Dette gjør en ikke til et uskyldig, moralsk eller godt menneske i mine øyne. En vet bedre og burde handlet på en annen måte
Gjest brutal_mann Skrevet 25. oktober 2009 #11 Skrevet 25. oktober 2009 Erfaringsmessig så har ingen av de opptatte damene jeg har pult vært villige til å innrømme at de kunne være utro. Men på tross av deres påståelighet så feide de over meg i alle fall... Ergo, folk kan si de aldri vil være utro så mye de bare vil, jeg tillegger slike utsagn ca null verdi og vekt. Når det gjelder moralsk ansvar så er det kun den opptatte så har noe som helst form for ansvar. Jeg har aldri følt noen som helst form for negative følelser mot de menn som har pult de damene jeg har vært sammen med. Mine ekser derimot...
Vera Vamp Skrevet 25. oktober 2009 #12 Skrevet 25. oktober 2009 Erfaringsmessig så har ingen av de opptatte damene jeg har pult vært villige til å innrømme at de kunne være utro. Men på tross av deres påståelighet så feide de over meg i alle fall... Ergo, folk kan si de aldri vil være utro så mye de bare vil, jeg tillegger slike utsagn ca null verdi og vekt. Når det gjelder moralsk ansvar så er det kun den opptatte så har noe som helst form for ansvar. Jeg har aldri følt noen som helst form for negative følelser mot de menn som har pult de damene jeg har vært sammen med. Mine ekser derimot... Jeg synes du klager så utrolig mye på din dårlige erfaring innen det motsatte kjønn, og det har du sikker all grunn til å gjøre. Men har du noen gang hørt utrykket what goes around comes around?
I Grosny Skrevet 25. oktober 2009 #13 Skrevet 25. oktober 2009 (endret) Jeg ble rått forelsket i ei gift dame en gang. Jeg fikk inntrykk av at hennes mann elsket henne, og jeg elsket henne så høyt at jeg trakk meg unna for alltid uten å gi henne så mye som ett kyss. Endret 25. oktober 2009 av I Grosny
Vera Vamp Skrevet 25. oktober 2009 #14 Skrevet 25. oktober 2009 Jeg synes du klager så utrolig mye på din dårlige erfaring innen det motsatte kjønn, og det har du sikker all grunn til å gjøre. Men har du noen gang hørt utrykket what goes around comes around? Jeg ser at jeg posta den litt for kjapt, for den kan raskt misforståes hvertfall i en tråd som denne. Det jeg mener er at du hele tiden rakker ned på kvinner fordi vi aldri er gode nok, hyklerske, psykotiske, aldri trofaste, Man får nesten en følelse av at vi bare er en gjeng med vandrende nek på to bein. Samtidig klager du over at du aldri trekker de riktige damene og er så godt som fordømt til en tilværelse i ensomhet. Også kommer spørsmålet mitt: kan du egentlig forvente noe annet når du sender ut den negativiteten du gjør vedrørende det motsatte kjønn?
Gjest brutal_mann Skrevet 25. oktober 2009 #15 Skrevet 25. oktober 2009 Jeg synes du klager så utrolig mye på din dårlige erfaring innen det motsatte kjønn, og det har du sikker all grunn til å gjøre. Men har du noen gang hørt utrykket what goes around comes around? Tja... Jeg var verdens mest snille og beskjede mann til jeg hadde blitt bedratt 5 ganger på rappen. Da fant jeg ut at verden fungerer etter den sterkeste sin rett prinsippet. Og... De damene som lyttet til hva jeg sa til dem før og etter pulingen lever i dag i det beste forholdet de kunne tenke seg, hun som ikke lyttet er i dag enslig... Go figure. Ergo, det har hverken gått rundt eller komt rundt.
Vera Vamp Skrevet 25. oktober 2009 #16 Skrevet 25. oktober 2009 Tja... Jeg var verdens mest snille og beskjede mann til jeg hadde blitt bedratt 5 ganger på rappen. Da fant jeg ut at verden fungerer etter den sterkeste sin rett prinsippet. Og... De damene som lyttet til hva jeg sa til dem før og etter pulingen lever i dag i det beste forholdet de kunne tenke seg, hun som ikke lyttet er i dag enslig... Go figure. Ergo, det har hverken gått rundt eller komt rundt. Oki. Har tanken så slått deg att alle jenter ikke er som eksene dine?
Gjest brutal_mann Skrevet 25. oktober 2009 #17 Skrevet 25. oktober 2009 Også kommer spørsmålet mitt: kan du egentlig forvente noe annet når du sender ut den negativiteten du gjør vedrørende det motsatte kjønn? I dette tilfellet er rekkefølgen på høns og egg avgjort. Jeg VAR snill, positiv, hyggelig, oppmerksom og alt anneet vås kvinner sier de vil ha av menn. Det var bedrag 5 som var dråpen som gjorde at jeg innså en del sannheter. Mao så kom "negativiteten" i etterkant etter disse forholdene. Å være det motsatte førte i allefall ikke noe positivt med seg.
kristian82 Skrevet 25. oktober 2009 #18 Skrevet 25. oktober 2009 I dette tilfellet er rekkefølgen på høns og egg avgjort. Jeg VAR snill, positiv, hyggelig, oppmerksom og alt anneet vås kvinner sier de vil ha av menn. Det var bedrag 5 som var dråpen som gjorde at jeg innså en del sannheter. Mao så kom "negativiteten" i etterkant etter disse forholdene. Å være det motsatte førte i allefall ikke noe positivt med seg. Har du blitt bedreatt av 5 ulike kvinner Brutal mann?
Gjest brutal_mann Skrevet 25. oktober 2009 #19 Skrevet 25. oktober 2009 Oki. Har tanken så slått deg att alle jenter ikke er som eksene dine? Tanken har slått meg at alle kvinner er disponert for de samme svakheten som eksene mine. Jeg har i alle fall lært meg å aldri igjen forvente noe fra en kvinne.
Vera Vamp Skrevet 25. oktober 2009 #20 Skrevet 25. oktober 2009 I dette tilfellet er rekkefølgen på høns og egg avgjort. Jeg VAR snill, positiv, hyggelig, oppmerksom og alt anneet vås kvinner sier de vil ha av menn. Det var bedrag 5 som var dråpen som gjorde at jeg innså en del sannheter. Mao så kom "negativiteten" i etterkant etter disse forholdene. Å være det motsatte førte i allefall ikke noe positivt med seg. Funker taktikken du har ført i etterkant hittil da?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå