Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Venetia
Skrevet (endret)

Tullete innlegg, nå er vi samboere og har det fantastisk :)

Endret av Venetia
Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest_Elisabeth_*
Skrevet

Nå vet jeg ikke hvor gamle dere er, men renger med at dere har tippet over på 20-årssiden, siden han hadde vært sammen med eksen i ganske lang tid.

Hadde jeg vært deg hadde jeg ikke nøyet meg med å håpe på at kanskje en dag ville han velge meg på ordentlig. Etter syv måneder er det på tide å enten binde seg eller komme seg ut av det.

At han ikke vil binde seg tyder på umodenhet. Han vil være fri, men han vil ha "sikker fitte".

Han er sikkert glad i deg, men han vil ikke bli kjæresten din.

Har dere tatt "kjærestepraten"?

Hva har han isåfall sagt. Har dere noen slags avtale om å ikke date andre?

Jeg har vært i lignende situasjon som deg, og jeg vet at det ikke er noe enkelt å gi slipp på en som "vil ha deg". For meg nyttet det ikke hva venninnene mine sa, jeg var superforelsket, og klarte ikke å gi slipp. Og når han dumpet meg, sendte det meg virkelig rett i kjelleren, og det er noe jeg ikke unner noen.

Gjør noe, før han får sjansen til å gjøre det.

Gjest Gjest_hei_*
Skrevet

Da jeg ble sammen med henne som nå er kona mi, hadde jeg kjærlighetsorg. Men jeg likte henne (min nåværende) så godt, hun hadde en så flott personlighet! Jeg forstod at hun var den rette for meg, selv om følelsene mine spilte meg mange puss. Det er ikke alltid lett å være menneske.

Jeg hadde fått så mange knekker før jeg møtte henne, at det tok flere år før jeg torte å stole på at hun alltid ville være der. Derfor ville jeg også vente med å gifte oss. Ikke fordi jeg ikke var glad i henne, og ikke fordi min forrige flamme var en konkurrent, men fordi jeg var et menneske og måtte ha tid på meg til å få orden på meg selv.

For utenforstående som visste litt men ikke nok, kunne det derimot se ut som om jeg var umoden og ikke ville binde meg, mens jeg egentlig bare hadde "vonde dager". Her på Kvinneguidens forum kunne nok rådet fort blitt "gå fra denne dusten før han går fra deg". I mitt tilfelle hadde vi hele tiden en meget god dialog i forholdet, og har ikke brukt andre til å forstå hverandre. Andre har jo ikke peiling, egentlig.

Skrevet

Kjip situasjon!

Du er på mange måter en rebound, selv om det ikke var det han var ute etter. Rett etter et brudd så er følelser litt på styr og det er lett å falle for en ny person litt for fort. Og gjerne også feil person, men dette innser man ikke før kanskje etter 7 måneder..

Etter et så langt forhold så vil det naturligvis også ta en stund før han er over det og klar for et nytt. Alt er også veldig uvant, og jo mer man er med andre jo mer kan man savne det man hadde og var vant med. Jeg ville vært skeptisk og aldri involvert meg med han i utgangspunktet, det er kanskje også derfor han ikke har fortalt deg dette før. Jeg mener at det ikke er sunt å gå rett fra ett forhold og inn i et nytt, man trenger å være singel en stund først - men det er det mange som ikke klarer.

Du bør nok ta en skikkelig samtale med han, det er mulig han bare er med deg fordi han ikke vil være alene. Jeg tror dog at hvis du stiller et ultimatum om at han må binde seg helt eller dra, så er det størst sjanse for at han velger det siste (nå kjenner jeg jo ikke til deres forhold, men uttaler meg på et slags statistisk grunnlag!).

Skrevet

Hvorfor ble han kastet ut av x´n?

Har du spurt om han ønsker å få henne tilbake?

Det var en grunn til at det ble slutt med dem, og det gjorde vondt.

I den vonde tida har du vært der for han. Og kjærlighetssorg dempes over tid. Det kan sikkert komme noen glimt av det fortsatt. De fleste damer finner seg menn med kjærlighetssorg, å vente til de er helt reine skjer sjelden, fordi da blir de kysset av andre damer i mellomtida.

Jeg var ikke ferdig med kjærlighetssorg når jeg ble sammen med min kjære, men den ble temmelig marginalisert av min nye flammes herlige skjønnhet , sjarm og godhet, og jeg vil ikke bytte ut den nye dama mi for alt i verden.

Gjest Gjest_Meg_*
Skrevet

Jeg hadde kjærlighetssorg da jeg traff min nåværende kjæreste. Vi har vært sammen i 2 år nå. Det tok meg over ett år å komme over eksen min, det vil si at i ca 1 år av forholdet til meg og min kjære hadde jeg "følelser" for en annen. Jeg skriver følelser på den måten fordi det handlet ikke om at jeg ville ha eksen tilbake, eller at jeg savnet han, men det handlet om at jeg ikke hadde kommet over måten han dumpet meg på, jeg ble fortsatt helt skjelven når jeg møtte han, og det gjorde vondt å tenke på han.

Hadde jeg venta til jeg var helt over han med å bli sammen med min nåværende kjæreste hadde jeg nok mista han. Og i mitt tilfelle, mistet det beste som noen gang har hendt meg!

Prat med han, det er en grunn for at han fortsatt er med deg. Men om han ikke snart er intr. i å bli sammen med deg så burde du revurdere om han er verdt å satse på!

Skrevet

da jeg ble sammen med mannen min hadde jeg kjærlighets sorg i 6 mnd.

Nå har vi vært sammen i 15 år.

Ikke tenk på det du :klemmer:

Skrevet

Som gjest hei og I Grosny har opplevd, er det ikke sikkert han vil ha hennne tilbake - det kan på en måte hende han ikke fikk rette avslutningen på forholdet, om du forstår hva jeg mener. Menn har jo også mye stolthet og skal helst ikke bli dumpa...

Da jeg traff mannen min pratet han veldig mye om ei som hadde dumpet ham og brukt en truende x som unnskyldning. Men så fant han ut ca 2 mndr etterpå at hun hadde enda en ny kjæreste så dette var bare en unnskyldning for å slippe å ta ansvar for bruddet. Han hadde skikkelig hang-ups på denne dama og virka som han var helt på knærne. Jeg følte meg som en skikkelig trøstepremie så etter ca. 6-7 måneder spurte jeg rett ut en kveld. Jeg sa jeg ikke hadde lyst å investere så mye tid og krefter i en fyr som egentlig hadde tankene et annet sted. (Ikke at jeg ville binde meg eller noe slikt, men at jeg da heller ville være fri til å ha anledning til å reise, ta jobb et annet sted osv. Ikke nevn big commitments). Det viste seg at han ikke hadde tenkt over dette i det hele tatt, og at han egentlig gikk litt på "autopilot" ang denne dama. Han hadde hengt seg sånn opp i dette med bruddet og at det kom uventet. Etter ca. ett år fortalte han meg at de ikke hadde vært i nærheten av å ha den kvaliteten i forholdet som vi hadde. Nå har vi vært sammen i 12 år. Kan lønne seg å være litt tolmodig, men stole på magefølelsen. Bare du vet om noe skurrer...

Skrevet
Etter ca. ett år fortalte han meg at de ikke hadde vært i nærheten av å ha den kvaliteten i forholdet som vi hadde. Nå har vi vært sammen i 12 år. Kan lønne seg å være litt tolmodig, men stole på magefølelsen. Bare du vet om noe skurrer...

Interessante erfaringer dette. Etter 10 måneder nå, så er jeg helt trygg på min nye dame, og aldri har jeg hatt bedre forhold. Det som gikk i stykker i fjor hadde også mye godt. X har forstått at hun gjorde en svært alvorlig feil når hun ikke satset for å hente meg inn igjen , og jeg kan komme tilbake til henne i dag hvis jeg vil. Men jeg vil ikke. Min nye dame er dama mi, og slik vil jeg at det skal være. Alltid.

Gjest Gjest_Marita_*
Skrevet

Jeg må si jeg ble litt paff når jeg fant dette.

For jeg har faktisk vært i akkurat samme situsjon nå nettop.

Jeg traff min kjære rett etter det hadde blitt slutt mellom han og x-en. Vi holdt kontakten etter at han da flytta tilbake til familien sin (70 mil unna). Vi hadde det kjempebra hele tiden, men det er ikke gøy å tenke tilbake. Han hadde jo selvfølgelig kjærlighetssorg, og savnet sin x. Det er sant som det sies her, at det ikke er gøy å tenke tilbake der dine tanker var på han mens hans tanker var på en annen dame. Så ekstremt var det vel ikke, han sier selv at jeg har hjulpen han gjennom den harde tiden - helt ubevisst faktisk.

Jeg stolte på magefølelsen, jeg trodde på han. Han fortalte hvor mye han likte meg osv, og vi ble fort glade i hverandre.

Idag bor vi sammen og er lykkelige forlesket. Jeg har aldri vært så glad for at jeg virkelig tok meg tid til å kjenne, og det skal sies vi brukte goooood tid, takket være han.

Ta tiden til hjelp! Du merker om han er den rette eller ikke - om du bør satse eller ikke :) Lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...