Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Klønete mor i nød......

Kjøpt Ipod nano til datteren. Har klart å få lasta inn musikk og til og med kjøpt noen sanger på ITunes. Men...hun ønsker seg musikkvideoer på Ipoden. Hvordan får jeg til det? Er det på Itunes?

Noen som kan hjelpe meg? Veldig nytt for meg og trenger hjelp.

Takknemlig for svar :kaffekopp:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Noe du kan gjøre, er å finne de musikkvideoene hun vil ha på youtube, kopier linken til videoen oppe i søkebaren. (marker, ctrl+c)

Deretter gå inn på http://www.videotomp4.com/, lim inn linken der det står (ctrl+v)og trykk download mp4. Nano støtter vel bare mp4 format tror jeg.

Neste steg kommer denne teksten:

Download your MP4 video below...

download as mp4... <---- Der skal du trykke. Det ser noe rotete ut.

download as flv... (upgrade to our premium downloader free)

Da kommer det en pop up om å lagre filen. Vent til den er lastet ned, og voila. Klar til å legges inn på ipoden.

Har brukt denne selv.

Så lenge videoen som er fra youtube ikke har stående noe om copyright på infoen, så er ikke dette ulovlig.

Skrevet
Noe du kan gjøre, er å finne de musikkvideoene hun vil ha på youtube, kopier linken til videoen oppe i søkebaren. (marker, ctrl+c)

Deretter gå inn på http://www.videotomp4.com/, lim inn linken der det står (ctrl+v)og trykk download mp4. Nano støtter vel bare mp4 format tror jeg.

Neste steg kommer denne teksten:

Download your MP4 video below...

download as mp4... <---- Der skal du trykke. Det ser noe rotete ut.

download as flv... (upgrade to our premium downloader free)

Da kommer det en pop up om å lagre filen. Vent til den er lastet ned, og voila. Klar til å legges inn på ipoden.

Har brukt denne selv.

Så lenge videoen som er fra youtube ikke har stående noe om copyright på infoen, så er ikke dette ulovlig.

Tusen takk for utfyllende svar. Dette skal jeg prøve i kveld. Spennende....

Igjen tusen tusen takk.....

:-)

Skrevet

TS her....Fikk så god beskrivelse og fikk det til ....... fikk videoen lasta ned og den er der i et vindu.... Men hvordan får jeg den inn i Ipod en????

HJELP...... :)

Skrevet

Minimer vinduet til iTunes, og åpne mappen der videoene er slik at du har begge oppe på skjermen. Marker videoklippet du vil ha, og dra det over til iPoden (enheter). iTunes vil automatisk kopiere den inn på iPoden når du "slipper" filen. Lykke til :)

Skrevet

Tusen takk. Så snill du er og god til å forklare.... Jeg var på god vei men så klarte jeg å "miste" videoen....

Jeg hadde oppe begge vinduene men fikk ikke til å dra den over. Jeg skjønner ikke hvor jeg skal markere og dra. Bildet der videoen er er en TV skjerm om du forstår!!! Øverst er det ikke noe sted å markere...Det er det en menylinje med fil osv...

Håper du skjønner hva jeg mener.

VELDIG glad om du svarer en gang til...

:)

Skrevet

Hm.. Høres ut som om det bare er en avspiller du har oppe? Du må finne ut hvor denne filen ligger på pc'en. Skutt i blinde tenker jeg enten under mottatte filer eller nedlastninger.

En måte å finne den på, er å se navnet til det du spiller av (står gjerne helt øverst). Gå deretter på min datamaskin og bruke søkefunksjonen, evt finner du "Søk" i startmenyen. Kan ikke gi noe step by step siden jeg ikke vet hvilket operativsystem eller avspiller du har.

Du kan også prøve å høyreklikke på videoen å se om "Egenskaper" er et alternativ. Der står det gjerne hvor filen holder til.

Feks; C:\Users\Min Data\Music

Skrevet

Tusen tusen takk. Det skal sjekkes ut men nå gikk klokka fra meg. Skal fortsette i morgen.....ble så ivrig..

Igjen, tusen takk. Du er veldig flink

:)

Skrevet

No problemo. Håper du får det til :)

Skrevet

* dytter denne inn på "mine innlegg", kan abolutt komme til nytte...*

Skrevet

Dette var ikke enkelt (for meg) Er nok ikke min greie dette men lærer etterhvert.

Nå har jeg fått lagt to videoer inn et eller annet sted på ITunes. De ligger nederst på spillelista merket med video 1 og 2. Jeg prøver å dre de til navnet på eieren men uansett hvor jeg prøver å dra de får jeg en "rød ring" etter som gjør at jeg ikke får flytta de....

Er det håp for meg?

Veldig takknemlig for svar.....

Skrevet

Om videoene ligger på iTunes biblioteket kan du gjøre følgende:

Trykk deg inn på iPoden via iTunes

Sørg for at "Manuell håndtering av musikk og videoer" er på

Velg "Filmer" fanen som du vil se lengre oppe

Huk av "Synkroniser filmer"

Velg "markerte" og merk av de du vil legge innpå

Merk at alt som er på iPoden må da mest sannsynlig legges inn på nytt, så å ha en egen spilleliste for den musikken som skal på iPoden er lurt. For da kan du gjøre det så enkelt:

Etter du har krysset av de filmene/videoene du vil ha, trykk på "Musikk" fanen og gjør det samme der. Deretter trykk på "Bruk" nede i høyre hjørne. Da vil iTunes synkronisere filmene og musikken.

Skrevet

Det slo meg at dra og slipp funksjonen kanskje ikke fungerer om "Manuell håndtering av musikk og videoer" ikke er på. Husker ikke hva som kommer orginalt :)

Skrevet

Pittie...Du er en ENGEL..Jeg fikk det til..Det jeg gjorde varå slå på "Manuell håndtering av musikk og videoer"... Og det var det som skulle til!!..Jeg er så glad og takknemlig for at du hjalp meg.Og hun som fikk videoer inn på Ipoden ble dobbelt så glad som da hun fikk Ipoden. Syk i dag og går så vi ligger på sofaen med PC, Ipod og kaffe.

Tålmodig har du vært..Og flink til å forklare.. Tusen millioner trillioner takk... :blomst:

:kaffekopp:

Skrevet

Så flott! Bare hyggelig å kunne hjelpe :vinke:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...