Gå til innhold

Tatt ut penger i minibank, i følge nettbank

Anbefalte innlegg

Skrevet

Moren min og jeg var på et kjøpesenter på torsdag, hvor moren min trakk kortet i et par butikker. I dag, når hun sjekker nettbanken står det -3500 kr. på kontoen som har blitt trukket i fra en av minibankene på kjøpesenteret. Hun var aldri å tok ut penger i minibank, og kortet hadde hun med seg hele tiden.

Noen som vet hva dette kan være? Dersom dette er svindel, må man vel ha kortet for å ta ut penger i minibank? Som sagt, kortet har aldri vært forsvunnet fra lommeboken hennes.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis du leser i avisa så er det talltull i en del banker. Order seg nok. :)

Gjest Gjest_Kristine_*
Skrevet

Jeg finner ikke fram til dette i noen aviser.

Skrevet

Takk. :) Nå ble moren min riktignok ikke trukket to ganger på samme beløp, men et helt annet beløp i minibank uten å ha vært der. Får uansett ta kontakt med banken i morgen.

Skrevet

Fortell hvordan det går.

Synes dette lukter mulig svindel av dette. Neppe fra bankens side, men svindel hvor det er blitt tukla med kortleseren i en av butikkene _hun_ faktisk_handlet_i_. I så fall er det helst utført i samarbeid med de som eier/driver sjappa.

Det kan skje på denne måten:

Kortleser som er modifisert (tukla med) og lagrer magnetstripe-info som kjeltringene siden henter ut. Da må de i tillegg snappe opp koden elektronisk i samme kortleser eller visuelt følge med, enten av medhjelper som står i butikken eller via kamera med teleoptikk.

Har lagt merke til at folk er utrolig slepphendte med å taste koden helt åpenlyst selv etter all skriving i media. Folk står der med en lang finger og taster sakte uten å dekke over. Har hatt lyst til å fortelle dem koden i etterkant og gi en advarsel, men de skjønner vel heller ikke da faren de utsetter seg for......de har jo kortet sitt liksom....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...