Gjest Gjest Skrevet 25. oktober 2009 #1 Skrevet 25. oktober 2009 Moren min og jeg var på et kjøpesenter på torsdag, hvor moren min trakk kortet i et par butikker. I dag, når hun sjekker nettbanken står det -3500 kr. på kontoen som har blitt trukket i fra en av minibankene på kjøpesenteret. Hun var aldri å tok ut penger i minibank, og kortet hadde hun med seg hele tiden. Noen som vet hva dette kan være? Dersom dette er svindel, må man vel ha kortet for å ta ut penger i minibank? Som sagt, kortet har aldri vært forsvunnet fra lommeboken hennes.
Gjest Vettel Skrevet 25. oktober 2009 #2 Skrevet 25. oktober 2009 Hvis du leser i avisa så er det talltull i en del banker. Order seg nok.
Gjest Gjest_Kristine_* Skrevet 25. oktober 2009 #4 Skrevet 25. oktober 2009 Jeg finner ikke fram til dette i noen aviser.
Gjest Gjest Skrevet 25. oktober 2009 #5 Skrevet 25. oktober 2009 http://www.fvn.no/nyheter/innenriks/article713273.ece
Gjest Vettel Skrevet 25. oktober 2009 #6 Skrevet 25. oktober 2009 http://www.aftenposten.no/nyheter/iriks/article3338295.ece
Gjest Gjest Skrevet 25. oktober 2009 #7 Skrevet 25. oktober 2009 Takk. Nå ble moren min riktignok ikke trukket to ganger på samme beløp, men et helt annet beløp i minibank uten å ha vært der. Får uansett ta kontakt med banken i morgen.
Gjest Tech Skrevet 26. oktober 2009 #8 Skrevet 26. oktober 2009 Fortell hvordan det går. Synes dette lukter mulig svindel av dette. Neppe fra bankens side, men svindel hvor det er blitt tukla med kortleseren i en av butikkene _hun_ faktisk_handlet_i_. I så fall er det helst utført i samarbeid med de som eier/driver sjappa. Det kan skje på denne måten: Kortleser som er modifisert (tukla med) og lagrer magnetstripe-info som kjeltringene siden henter ut. Da må de i tillegg snappe opp koden elektronisk i samme kortleser eller visuelt følge med, enten av medhjelper som står i butikken eller via kamera med teleoptikk. Har lagt merke til at folk er utrolig slepphendte med å taste koden helt åpenlyst selv etter all skriving i media. Folk står der med en lang finger og taster sakte uten å dekke over. Har hatt lyst til å fortelle dem koden i etterkant og gi en advarsel, men de skjønner vel heller ikke da faren de utsetter seg for......de har jo kortet sitt liksom....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå