Gå til innhold

thailand om sommeren

Anbefalte innlegg

Gjest lureline
Skrevet

Har lyst til å ta med fam til Thailand, men kan bare reise om sommeren.. Er det regntid der da og ikke vits i å reise? Vi er mobile fra medio juni - medio august. Hva er best?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det kommer litt an på hvor i thailand du vil reise, men det er uansett STORE sjangser for regn på sommeren ja. Jeg ville søkt litt på nett ang dette.. værstatestikker for landet.

Skrevet
Har lyst til å ta med fam til Thailand, men kan bare reise om sommeren.. Er det regntid der da og ikke vits i å reise? Vi er mobile fra medio juni - medio august. Hva er best?

Som skrevet tidligere, så spørs det litt hvor i Thailand du har lyst å reise til. Noen steder regner det mer enn andre. Regntid er ikke synonymt med regn hele døgnet, det kommer som regel en kraftig regnskyll eller to i løpet av dagen og disse varer i 1-2 timer, og noen ganger kan det gå opptil en uke uten regn. Men alt avhenger av hvor du reiser til i Thailand.

Skrevet

Jeg var i Thailand sommeren 2008.

I bankok var det regnskurer hver dag.

Hua Hin møtte vi på 2 korte regnskurer på ca 15min i løpet av 10 dager.

på Koh Samui var det kanskje 3 korte skurer i løpet av 7 dager.

Jeg hadde sjekket hvor vær utsiktene var best om sommeren, før jeg bestilte. Og der hvor vi var, var det ingen problemer.

Anbefaler sterkt å besøke Hua Hin hvis du er i Thailand:-)

Skrevet

Var på Ko Chang og Ko Samet i juni ifjor....noen skikkelige regnbyger innimellom..men det er jo litt deilig i heten. Men stort sett hadde vi fint strandvær..litt overskyet, men så blir en ikke så fort solbrent;) Anbefaler Ko Samet på det varmeste!!

• 4 uker senere...
Skrevet

Hei,

Vi var i Thailand juni-juli 09 i forbindlese med thai-bryllup. Det er veldig forskjell på været rundt i landet (som oftest mer stabilt i nord). Da vi var i nord, var det overskyet hver dag, men høy luktfuktighet (fint vær den dagen vi reise derfra), men det var faktisk helt ok, for å sitte på elefanter i 30 grader er ikke ønskelig. Lenger sør (Koh samui) var det bra vær så og si hver dag. Det som overrasket meg mye, var hvor lokalt været var. Vi kunne sole oss, og se på store regnskyer samtidig. Å dra til thailand om sommeren er kjempefint det. Færre turister, ergo lavere priser. Ja det kan komme litt :regn:, men det kan det komme i sør europa også. Håper du får en fin ferie.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...