Gjest Gjest Skrevet 25. oktober 2009 #1 Skrevet 25. oktober 2009 Underlivet mitt er konstant rødt og har kviselignende nupper pga barbering. Har funnet ut at jeg trenger et godt barberskum og står mellom følgende:Lierac barberskum, L'Occitane barberskum eller Matis. Alle er egentlig for menn, men de skal visstnok være best også, eller? Er det noen som har prøvd noen av de tre? Har også hørt at det kan hjelpe å smøre på Antibac etter barbering, er dette et godt tips?
Minttu Skrevet 25. oktober 2009 #2 Skrevet 25. oktober 2009 Du kan bruke de barberskummene til menn, den oransje fra Loreal, eller de Venus greiene for damer, og smør på denne her etter barbering! Sistnevnte kan du få kjøpt på butikken eller http://shop.rfsu.com/default.asp?id=2370 Du kan også kjøpe den med denne og den blå tuben med barberingsgele
Gjest Sandbekken Skrevet 25. oktober 2009 #3 Skrevet 25. oktober 2009 (endret) Ikke bruk barberskum i underlivet! Du kan få ubalanse og store plager! Kjøp heller easy shavi'n gelen fra rfsu. den er tilpasset ph-verdien i underlivet. Jeg bruker denne gelen og synes det funker bra, av og til kommer prikkene, men ikke like ofte som før.. Utenom dette bruker jeg mannehøvel, den med 4 blader.. mac eller hva den heter. Manne høvvel varer lenger og barberer gjevnere enn de til damer! Etter barbering har jeg pleide jeg å bruke aftershave fra rfsu, den som hu over meg linker til, men fant nettop ut at det fungerer bedre med håndsprit (!) som desinfiserer mye bedre. Bare vær forsiktig å ikke få dette på slimhinnene.. Endret 25. oktober 2009 av Sandbekken
Gjest Gjest_fabu_* Skrevet 30. oktober 2009 #4 Skrevet 30. oktober 2009 Underlivet mitt er konstant rødt og har kviselignende nupper pga barbering. Har funnet ut at jeg trenger et godt barberskum og står mellom følgende:Lierac barberskum, L'Occitane barberskum eller Matis. Alle er egentlig for menn, men de skal visstnok være best også, eller? Er det noen som har prøvd noen av de tre? Har også hørt at det kan hjelpe å smøre på Antibac etter barbering, er dette et godt tips? hvis du sprayer parfyme på ( bare så den "skyen" av parfyme kommer på så skal det hjelpe litt. kan svi men er bedre det enn ikke noe. husk ikke spay for nærme eller mye. bare en liten spay. har hjulpet meg litt. antibac kan funke det og men er mer sprit i og kan da irritere mer vil jeg tro.
Gjest Sandbekken Skrevet 30. oktober 2009 #5 Skrevet 30. oktober 2009 (endret) hvis du sprayer parfyme på ( bare så den "skyen" av parfyme kommer på så skal det hjelpe litt. kan svi men er bedre det enn ikke noe. husk ikke spay for nærme eller mye. bare en liten spay. har hjulpet meg litt. antibac kan funke det og men er mer sprit i og kan da irritere mer vil jeg tro. Tull! Parfyme er den ingrediensen som oftest er nevnt i sammenheng med hudirretasjon! Antibac derimot irriterer ikke huden på noen måte, men desinfiserer vekk bakterier, som gir infeksjon.. Kilde: apoteket Jeg leste på lommelegen.no at man kan førsøke salven hydrokortison 1%.. dette tror jeg at jeg skal prøve Endret 30. oktober 2009 av Sandbekken
Gjest Gjest_fabu_* Skrevet 30. oktober 2009 #6 Skrevet 30. oktober 2009 Tull! Parfyme er den ingrediensen som oftest er nevnt i sammenheng med hudirretasjon! Antibac derimot irriterer ikke huden på noen måte, men desinfiserer vekk bakterier, som gir infeksjon.. Kilde: apoteket Jeg leste på lommelegen.no at man kan førsøke salven hydrokortison 1%.. dette tror jeg at jeg skal prøve jeg har allefall god erfaring med parfyme. heldigvis er vi forskjellig.
Gjest Nattvette Skrevet 30. oktober 2009 #7 Skrevet 30. oktober 2009 Om du meiner Antibac, den flaska med flytende væske som mange bruker for å holde henda rene, så bør du være sikker på at du ikkje har kutta deg der nede. Å få det i åpne sår, svir noe så inn i helvete jævlig.
Gjest Sandbekken Skrevet 30. oktober 2009 #8 Skrevet 30. oktober 2009 (endret) Om du meiner Antibac, den flaska med flytende væske som mange bruker for å holde henda rene, så bør du være sikker på at du ikkje har kutta deg der nede. Å få det i åpne sår, svir noe så inn i helvete jævlig. Ja, eg mener Antibac Been there, done that, for å si det sånn.. Men jeg svir gladelig litt rett etter barbering, istedet for å få disse vonde prikkene som varer i dagevis Fabu: At det funker for deg er jo flott, men det er fakta at parfyme kan gi irritasjon, så vær forsiktig! Endret 30. oktober 2009 av Sandbekken
-Butterfly- Skrevet 30. oktober 2009 #9 Skrevet 30. oktober 2009 Kondomeriet har en grønn gele som heter unirens som skal smøres på etter barbering. jeg bruker rfsu sin shaving gel etterfulgt av denne, og det fungerer kjempebra!! litt skeptisk til antibac på et så ømfindtlig område...
Gjest Sandbekken Skrevet 30. oktober 2009 #10 Skrevet 30. oktober 2009 bruker ikke antibac på selve "intimområdet" da
Gjest Gjest_Marte_* Skrevet 31. oktober 2009 #11 Skrevet 31. oktober 2009 Kjøp piecing og tattoveringsrens, såpe som skummer opp Den er veldig drøy i bruk, og antiseptisk. Ikke irriterende, siden den skal jo brukes på såre områder. Å vaske med en sånn en etter barbering funker kjempebra for meg! Fjerner alle bakterier, som igjen fører til kviselignende saker. Koster ca 80 kroner, har hatt min i godt over ett år, og den er fortsatt nesten full
Gjest Sandbekken Skrevet 1. november 2009 #12 Skrevet 1. november 2009 ^ heter den nor spesielt? hvor kjøpte du din? hos en tatovør?
Minttu Skrevet 1. november 2009 #13 Skrevet 1. november 2009 (endret) Ikke bruk barberskum i underlivet! Du kan få ubalanse og store plager! Jeg har da brukt barberskum, uten noen som helst problemer! Man kan jo bruke den blå flaska fra RFSU, den er god. Endret 1. november 2009 av Minttu
Gjest Sandbekken Skrevet 1. november 2009 #14 Skrevet 1. november 2009 Jeg har da brukt barberskum, uten noen som helst problemer! Jeg skrev at du KAN få ubalanse. Selfølgelig er dette individuelt, jeezz..
MsPaddington Skrevet 1. november 2009 #15 Skrevet 1. november 2009 Synes det funker veldig bra å smøre på babyolje før barberskum! Og så sinksalve etterpå. Det som har gitt meg best resultat ihvertfall!
Gjest Gjest Skrevet 1. november 2009 #16 Skrevet 1. november 2009 Kondomeriet har en grønn gele som heter unirens som skal smøres på etter barbering. jeg bruker rfsu sin shaving gel etterfulgt av denne, og det fungerer kjempebra!! Et spm. ang denne Unirensen. Det står på flaska: "Smør på og la virke to minutter". Betyr det at man skal skylle den av igjen? Noen som vet? Det høres jo sånn ut, selv om det ikke står mer konkret enn det... (Jeg har den sjøl, men har omtrent ikke brukt den ettersom jeg ikke synes den gjorde underverker)
Gjest Gjest Skrevet 2. november 2009 #17 Skrevet 2. november 2009 Et spm. ang denne Unirensen. Det står på flaska: "Smør på og la virke to minutter". Betyr det at man skal skylle den av igjen? Noen som vet? Det høres jo sånn ut, selv om det ikke står mer konkret enn det... (Jeg har den sjøl, men har omtrent ikke brukt den ettersom jeg ikke synes den gjorde underverker) Hei. Nei, skal ikke skylles av, man skal bare la det tørke i ca 2 minutter før du tar på deg klær.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå