Gjest Gjest Skrevet 25. oktober 2009 #1 Skrevet 25. oktober 2009 Det lukter ekstremt vondt av vår bullmastiff på 8 mnd. Lukten minner om sterk tåfislukt. I tillegg fiser han mye og det er så illeluktende at vi ikke orker å være i samme rom som han. Vi har vært hos dyrlege og byttet hundefôr. Det fungerte en liten periode, men nå lukter fisene hans like ille igjen. Skulle tro han var råtten innvendig Men det verste er kroppslukta. Vi bader han en gang i mnd og vasker han med en hundeshampo som skal eliminere vond lukt. Dette fungerer et par timer etter badet..deretter lukter han like vondt. Hva kan dette komme av? Kan han være allergisk? Vi er nødt til å få gjort noe ihvertfall, for sånn kan vi ikke ha det. Han forpester hele huset med den lukta. Noen som har vært borte i noe liknende før?
la Flaca Skrevet 25. oktober 2009 #2 Skrevet 25. oktober 2009 Har dyrlegen sjekket analkjertlene? Er de ikke tømt orntlig på ei stund eller er betente kan de lukte helt grusomt. Når det gjelder gass i magen så er det et tegn på dårlig fordøyelse, som hos oss mennesker. Enten på grunn av fóret eller kanskje stress pga. kjønnsmodning? Det samme gjelder dårlig/sterkt kroppslukt, kan skyldes sykdom, stress eller hormoner. Så det kan være lurt å se på helheten. Virker hunden i fin form ellers kan fórbytte være en idé.
Gjest ts Skrevet 26. oktober 2009 #3 Skrevet 26. oktober 2009 Tusen takk for svar Analkjertlene er helt fine. Jeg tror det kan være en hudsykdom han har. Bullmastiffen er jo veldig utsatt for hudproblemer, så jeg vil tro det er der det ligger. Vi kan jo bytte for en gang til. Har gått fra Royal Canin til Eukanuba. Kan jo prøve Hills nå. Er det andre gode fortyper på markedet? Det kan jo være det er noe han reagerer på i foret..? Vi kan ihvertfall ikke gi han matrester, for da fiser han som bare det.
Gjest r0za Skrevet 26. oktober 2009 #4 Skrevet 26. oktober 2009 Har dere prøvd å gi hunden Vom&hundemat?
Gjest ts Skrevet 26. oktober 2009 #5 Skrevet 26. oktober 2009 Har dere prøvd å gi hunden Vom&hundemat? Nei, det har vi ikke. Er dette et bra for?
Gjest Marlo Skrevet 26. oktober 2009 #6 Skrevet 26. oktober 2009 Ja det er et veldig bra fôr - vil tro det er det beste på markedet. Vil også anbefale Norwegian Polar. Sistnevnte prövde jeg på min dobermann (og de er kjent for sine "åpne endetarmer" haha) og hun har ikke sluppet en eneste fis som stinker etter det.
Gjest ts Skrevet 26. oktober 2009 #7 Skrevet 26. oktober 2009 Ja det er et veldig bra fôr - vil tro det er det beste på markedet. Vil også anbefale Norwegian Polar. Sistnevnte prövde jeg på min dobermann (og de er kjent for sine "åpne endetarmer" haha) og hun har ikke sluppet en eneste fis som stinker etter det. Nå har jeg googlet norwegian polar og har bestemt meg for å prøvde dette Tusen takk for tipset!
Gjest Marlo Skrevet 26. oktober 2009 #8 Skrevet 26. oktober 2009 Får håpe det hjelper på din hund også da Kan hende at tåfislukta også blir bedre ved bytte av fôr.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå